مشاوره روانشناسی
روش تربیت صحیح فرزند
شنبه 13 آبان 1396 ساعت 23:56 | بازدید : 204 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

روش های صحیح تربیت کودک ارایه شده در جلسات مشاوره یادگیری کودکان

 

 در یک مرکز مشاوره کودکان معتبر، معمولا مشاوره یادگیری کودکان با کیفیتی ارایه می شود؛ در طی این مشاوره یادگیری کودکان، مشاوران با تجربه به والدین کودکان این نکته را یادآور می شوند که بنا بر عوامل بیرونی و یا اصول داخل خانوادگی، تربیت فرزندان دارای روش های مختلفی است؛ همچنین جهت داشتن تربیتی صحیح ، تعامل و ارتباط بین والدین و کودکان حائز اهمیت بالایی است ؛ اکثر والدین این مساله را امری آسان می دانند و معتقدند که این کار پیچیدگی چندانی ندارد و آنها به آسانی قادر به انجام آن هستند.

 

  در صورتی که بر اساس علم روانشناسی و مشاوره کودک ، اجرای این کار مستلزم بهره مندی از مشاوره یادگیری و درسی کودک  با کیفیت و نیز داشتن تجربه ای قوی و بهره مندی از شیوه های اصولی و کارایی های استا ندارد می باشد که کل این موارد می تواند با جلسات مختلف مشاوره تلفنی پزشکی کودک به والدین منتقل شود. 

 

همچنین یک مشاوره تلفنی تربیت کودک، می تواند کمک های بسیاری را برای شناخت روال های مناسب تربیتی را بشناساند.  

 

 

 

مشاوره یادگیری کودکان در چه زمینه هایی انجام می شود؟

 

 

مشاوره و تربیت کودک شامل موارد زیر است:

 

 

 

مشاوره در خصوص مشکلات کودک:

 

در مساله روانشناسی و مشاوره کودک ، یک دکتر روانشناس و یا روانپزشک خوب، به درستی می داند که کودکیچه مشکلاتی دارد، به صورتی که والدین هم بدرستی از این امر مطلع نیستند.

 

 

 

مشاوره آموزشی کودک: 

 

در مشاوره یادگیری کودکان ، بهره مندی از شیوه های بروز و نوین دنیا که توسط مشاوران ارایه می شود، اِعمال این شیوه ها در تربیت کودک می تواند تاثیر عمیقی در روح و روان فرد در  آینده داشته باشد .

 

 

 

مشاوره تربیتی کودکان: 

در مشاوره تلفنی پزشکی کودکان ، زمان تربیت کودک بسیار موثر و کاربردی است که مشاوره یادگیری کودکان توسط مشاوران کودک انجام می شود. همچنین پروسه تربیت فرزندی در سنین اولیه، بسیار کارآمدتر از مشاوره در بزرگ سالی است.

 

 

 

lah,vi jgtkd

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کودک طلاق
شنبه 13 آبان 1396 ساعت 17:26 | بازدید : 249 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

کودکان در معرض آسیب­های روانی طلاق

 

پدیده ی طلاق برای همه ی افراد یک اتفاق تلخ و ناخوشایند تلقی میشود . کودکان به دلیل نوع شناخت و پردازش فکری و هیجانی مرتبط با سن­شان، رویدادهای تلخ زندگی مانند طلاق را بسیار ترسناک و اضطراب آور ارزیابی می­کنند. کودک دلیل دعواهای والدین را متوجه نمی­شوند ولی هیجان ناشی از خشم و درگیری در خانواده آن­ها را دچار سردرگمی میکند و مشکلات بسیاری را برای کودک ایجاد میکند .

 

 

 

عوارض طلاق بر کودکان

 

عوارض طلاق برای کودکان تنش و درگیری های بین والدین  حتی بیشتر از طلاق برای کودک و نوجوان آسیب زننده است . محیط خانواده یکی از امن ترین  محیط ها برای رشد و پرورش شخصیت کودک است  لذا اگر فضای خانواده محیط دارای درگیری و تنشباشد موجب بروز اختلال­های روانی ( افسردگی و اضطراب و ...) ، بازگشت به دوره­های قبل، مشکلات خوابیدن کودک ( بی­خوابی ، کابوس دیدن ) ، مشکلات غذا خوردن کودک و نوجوان ( بی اشتهایی و کم اشتهایی ، پرخوری کودک ) از دست دادن اعتماد به نفس و بروز رفتارهای پرخاشگرانه میشود .

 

 

 

روان­شناسی و مشاوره برای کودکان طلاق

 

کودکان طلاق در هنگام روبرو شدن با طلاق والدین نیاز دارند که در مورد احساسشان صحبت کنند و بتوانند از لحاظ هیجانی تخلیه شوند . به همین جهت توصیه میشود خانواده هایی که بر تصمیم خود مبنی بر خاتمه دادن به زندگی مشترک مصمم هستند ، بهتر است حتما از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرند تا کودکان بتوانند با این شرایط جدید به نحو سالم تری برخورد کنند و آسیب کمتری ببینند . گاهی برای برخی از افراد امکان برخورداری از خدمات مشاوره حضوری وجود ندارد ، به همین جهت استفاده ازخدمات مشاوره تلفنی و روانشناسی آنلاین که میتوانند اطلاعات تخصصی ارائه دهند بسیار مهم تلقی می شود .

 

 

 

 

مطالب مرتبط :

مسواک زدن کودک

صبحانه خوردن کودک

 

 

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مشاوره تلفنی کودکان
جمعه 12 آبان 1396 ساعت 23:51 | بازدید : 204 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

کودک موفق

یکی از دغدغه های اصلی والدین چگونگی تربیت فرزندان است به گونه ای که در آینده عضوی ارزشمند برای جامعه و موفق در امورات زندگی باشند . گرچه دستورالعمل صریح و مشخصی وجود ندارد ولی تحقیقات و بررسی های انجام شده چند عامل را در این خصوص موثر می داند :

 

 

 

 

 

عوامل موثر در شکل گیری موفقیت فرزندان

وادار کردن کودکان به انجام کارهای روزمره :

  با برنامه ریزی دقیق و مرتب بودن و تعریف کردن جایگاه کودک در خانه و خانواده ، می توان این ویژگی را به عنوان یک عادت رفتاری خوب در او شکل داد .

 

 

آموزش مهارت های زندگی به کودک با استفاده از روانشناسی کودک :

توانایی تصمیم گیری در کودکان : مثل آموزش فکر کردن به کودک و مهارت های تصمیم گیری صحیح برای دستیابی به موفقیت .

 

 

آموزش مهارت های برقراری ارتباط : بیان احساسات ، رعایت ادب و نزاکت در برخورد با کودک ، آموزش عذرخواهی کردن به کودکان ، آموزش عذرخواهی کردن ، مذاکره کردن ، روابط عاطفی در کودکان ، روابط اجتماعی ، مهار کردن لجبازی .

 

 

داشتن انتظارات بالا از کودکان :

انتظارات والدین اثر زیادی در آن چه که کودکان در آینده به دست می آورند دارد . والدینی که آینده ی کودک را در محیط دانشگاه و آکادمیک می بینند به نظر می رسد که برنامه های کودک را برای رسیدن به هدف خاصی طراحی کرده اند . کودکانی که از شایستگی اجتماعی بالاتری برخوردارند ، خیلی راحت تر با همسالان خود ارتباط برقرار می کنند و قادرند مشکلات کودکان را به تنهایی حل کنند و در آینده امکان بیشتری برای ورود به دانشگاه و اخذ مدرک و یافتن شغل مناسب دارند .

 

 

الگو پذیری از والدین : 

به طور کلی رفتار و تربیت بچه ها ، تابعی از نحوه ی برخورد و رفتار والدین می باشد و این بر اساس همین الگوپذیری کودکان از والدین است . به طوری که مطالعات نشان داده است والدینی که رابطه بین آن ها و کودکانشان محکم تر و صمیمی تر بوده و رابطه اصولی تری با فرزندان داشته اند ، احتمال موفقیت آن ها در آینده بیشتر است .

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره ی تخصصی کودکان به صورت مشاوره تلفنی و آنلاین بهتر است با مراکز متخصص در زمینه ی کودک و نوجوان ارتباط برقرار کنید .

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مشاوره نوجوان
جمعه 12 آبان 1396 ساعت 14:27 | بازدید : 287 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مشاوره نوجوانان و جوانان؛ خصوصیات نوجوانی

در مشاوره با نوجوانان، طرح این مساله برای والدین و مربیان ضروری است که برای درک خصوصیات دوران نوجوانی شناخت کافی داشته باشند؛ برخی از خصوصیات مذکور را می توان در مواردی چون رشد جسمانی و رشد جنسی، رشد اجتماعی، رشد شناختی، رشد هیجانی و عاطفی خلاصه کرد که در ادامه مطلب به طور خلاصه به برخی از موارد مذکور پرداخته می شود:

مشاوره نوجوانان و جوانان، رشد شناختی

در سلسله مباحث مشاوره با نوجوانان، از اجزاء مراحل رشد شناختی می توان به روش استدلال، تفکر، درک و فهم نوجوانان اشاره کرد. در جلسات مشاوره نوجوانی، مشاور برای نوجوان می تواند به طبیعی بودن وجود تفکرات انتزاعی نوجوان، و سیر وی در دنیای احتمالات و تجسم دنیا به مکانی بهتر از آنچه که هست، و نیز دیدن انتقادگرایانه اوضاع موجود، ماجراجویی نوجوان در زمره داشته های نوجوان اشاره کند؛ به عنوان مثال در یک مشاوره تلفنی نوجوانان، می توان این مساله را برای نوجوان روشن کرد که تفکر انتزاعی، به نوجوان این امکان را می دهد که موضوعات سیاسی، فلسفی، دینی، اخلاقی، را تست کرده و تفکرش را در این زمینه ها ارزیابی کند.

مشاوره نوجوانان و جوانان، رشد اجتماعی

بر اساس نتایج حاصل از مشاوره نوجوانان و جوانان، انسان موجودی اجتماعی است؛ وی در دوران کودکی با اشخاص کمی (شامل خانواده) در ارتباط است؛ در ادامه رشدش با دامنه توسعه یافته ای از اشخاص شامل همبازی، همکلاسی، همشهری، هم محله ای و سایر تعامل برقرار می کند.

مشاوره نوجوانان و جوانان، عوامل بهره بردای از رشد اجتماعی

در بحث مشاوره نوجوانان و جوانان، نوجوان برای بهره برداری از رشد و تکامل اجتماعی اش عوامل زیر را لازم دارد:

·        کسب آگاهی و مهارت کافی در خصوص آداب و معاشرت اجتماعی

·        احترام به قوانین و مقررات

·        مطالبه ارتباط با دیگران

·        قدرت شرکت در گروه‌های متعدد و نیز فهم فعالیت های گروهی  

 

از دیدگاه مشاوره نوجوانی، رفتارهای اجتماعی نوجوان بر دو بخش اند: 1. رفتارهای مبتنی بر مبارزه 2. رفتارهای مبتنی بر همکاری. در این تقسیم بندی، رفتارهای دسته اول منفی اند و موجب دوری و تقابل نوجوانان می شوند و به عنوان مثال می توان به مواردی چون مشاجره، دست انداختن دیگران، پرخاشگری، نزاع و سایر اشاره کرد. رفتارهای دسته دوم مثبت اند و موجب همکاری و در نتیجه تعامل بین آنان می شود؛ مواردی مانند دوستی، رهبری، همدلی نمونه هایی از رفتارهای دسته اول اند. 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مشاوره تلفنی کودکان
پنج شنبه 11 آبان 1396 ساعت 12:39 | بازدید : 275 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مشاور کودک

همه والدین در تربیت فرزندانشان ممکن است دچار مشکلاتی باشند و البته خیلی‌ها فکر می‌کنند که از مشاوره بی‌نیاز هستند و می‌توانند به تنهایی از پس این مسایل بر بیایند و آنها را کنترل کنند.

 

 

اگر چه همه ما به کمک مشاوره با متخصصین می‌توانیم در امر تربیت فرزندانمان موفق‌تر باشیم، اما گاهی دوران کودکی و نوجوانی برای فرزندان ما مسایلی بوجود می‌آورد که نیاز به مراقبتهایی تخصصی‌تر و حرفه ای تر  پیدا می‌کنند، در چنین شرایطی اگر دیر متوجه مشکل شده وبرای کمک گرفتن از متخصصین اقدام نکنیم ممکن است فرصت های بررسی رفتار و بهینه کردن رفتار فرزندمان را از دست بدهیم و آنوقت است که از این تأخیر پشیمان خواهیم شد.  در این میان مراجعه به مشاور روانشناس کودک و نوجوان می تواند به میزان زیادی به والدین برای رشد و پرورش و تربیت فرزندشان کمک کند.

 

 

مشاوره کودک و نوجوان

پدر و مادر ها باید بپذیرند که در زمینه تربیت فرزند ممکن است تجربه کافی نداشته باشد و درمواردی نیز کمک گرفتن از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نیز نمیتوان راه حل این مشکلات و مسائل باشد . بنا براین داشتن یک مشاور تربیت کودک ونوجوان می تواند به طور بسیار موثری به والدین در راستای تربیت فرزندشان کمک کند.

 

 

مشاوره کودکان در مقایسه با بزرگسالان احتیاج به وقت ، توجه و دقت بیشتری دارد . اگر قرار باشد که برای همه گروههای سنی از یک روش و متد مشاوره ای استفاده کنیم قطعا به جواب نخواهیم رسید و در مواردی نیز کودک  با ما ارتباط برقرار نخواهد کرد در تنیجه حس اعتماد در او ایجاد نمیشود و درد و دل ها و مشکلات خود را برای ما بازگو نخواهد کرد. بنا براین متد درمانی او یا به مدت زیادی طول خواهد کشیدو یا با مشکل روبرو خواهد شد .

 

 

یک مشاوران کودک باید به او این اجازه را بدهد تا به صورت راحت و آزادانه درباره ی رازها و یا هرآنچه او را آزار میدهد سخن بگوید . مشاور کودک و نوجوان می تواند در کنار مشاوره کلامی از روش های مفید دیگری نظیر بازی درمانی،بازی با گل رس ، رسم اشکال هنری متنوع و پرسیدن نظر کودک و تست های روان شناسی متناسب با سن کودک نیز استفاده کند.

 

 

چرا مشاوره تلفنی ؟

 

بهوش باشید و مسائلی که حتی به نظر خودتان کوچک هستند را جدی تلقی کنید و اگر مشغله ی کاری دارید و فکر می کنید مراجعه ی حضوری به مراکز مشاوره و صحبت کردن به صورت حضوری با مشاور کودک ، اتلاف وقت و هزینه است ، می توانید به راحتی با مشاوره تلفنی آنلاین ، مشاوره تلفنی رایگان از طریق تلفن منزلتان با شماره تلفن هایی که در صفحه موجود است ، تماس گرفته و از همانجا در منزل خودتان ، پیگیر مسائل مربوط به کودکتان باشید .

 

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چهار شنبه 10 آبان 1396 ساعت 18:10 | بازدید : 203 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

فریاد زدن کودک

مسئله تربیت فرزند یکی از مواردی است که والدین باید به آن بسیار توجهکنند . از آنجایی که کودکان و نوجوانان رفتاری دارند که در نظر والدین خطا است ویا مشکل دارد ولی در بسیاری از موارد والدین هستند که رفتار نامناسبی در برخورد ویا تربیت فرزند خود نشان می دهند .

 کودکان و نوجوانان طاقت کمی دارند و امکان دارد تصمیماتی عجولانهبگیرند ، درخواستی نامعقول داشته باشند چرا که به جای تفکر و رفتار منطقی بیشتراحساسی عمل می کنند . در این موارد شاید غر بزنند ، فریاد بزنند ، زود خسته شوند ،گریه کنند و در کل رفتاری نشان دهند که زیاد منطقی به نظر نرسد.

دلایل فریاد زدن کودک؟

در مورد فریاد زدن کودکان و نوجوانان والدین بهتر است که رفتاری مشابهآنها و یا رفتاری که سبب ادامه بگو مگو یا فریاد های بیشتر شود نشان ندهند. برخیکودکان در صورت برخورد صریح والدین بیشتر لج می کنند و برخی دیگر در صورتی کهواکنشی نبینند یا احساس کنند که به آنها توجه نمی شود رفتار نامناسب خود را ادامهو یا بیشتر می کنند .

 

کودکان چرا فریاد می زنند؟

بهتر است ابتدا والدین دلایل فریاد زدن کودکان را بفمند و سپس برای آنراه حل در نظر بگیرند چرا که دلیل هر فریاد زدنی با دیگری فرق دارد .کودکان درچندین حالت ممکن است فریاد بزنند :

  • 1-      در حالتی که با درخواست آنها موافقت نشود . در مواردی که احساس کنندبه آنها توجه نمی شود .
  • 2-      در حالتی که سیستم دفاعی بدنشان واکنش نشان دهد که با فریاد زدن نیازبه کمک را در خواست می کنند

 

راهکار فریاد زدن کودک

در این موارد والدین میتوانند :

 

  • 1-     با کودک صحبت کنند و با پرسش او را متوجه کنند که تصمیمش مناسب است یاخیر؟  یا دلایل درخواستش را بپرسند چرا کههمیشه امکان دارد والدین نیز اشتباه برداشت کند . به او توجه کنند ، نوازش کنند و بفهمانندکه همیشه او را دوست دارند .
  • 2-      در این موارد باید به او توجه کرد و به او کمک کرد

 

مشاوره تلفنی

laدر مواردی که دلیل فریاد زدن کودک را متوجه نمی شوید بهتر است ازمشاور روان شناس کودک و نوجوان کمک بگیرید. در مواردی نیز که مراجعه به این روانشناسان متخصص سخت است می توانید از طریق مشاوره تلفنی راهنمایی دریافت کنید .

 

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اضطراب کودک
سه شنبه 9 آبان 1396 ساعت 12:24 | بازدید : 275 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

اضطراب کودکان

کودکان نیز مانند بزرگسالان دچار اضطراب می شوند . فرایند اضطراب یک رفتار است که فرد دچار بی تابی ، دلشوره و استرس می شود. در این حالت کودک یا بزرگسال نمی تواند درست تصمیم بگیرد و یا اینکه در انتخاب هایش دچار اختلال می گردد.

 

 

در بیشتر موارد کودکان و نوجوانان در مراحلی که به نظرشان بسیار حساس است و یا تمرکز زیادی روی آن سری فعالیت ها از طرف والدین شده است دچار استرس یا اضطراب می شود. در اغلب موارد می تواند جلسات امتحان ، رویارویی با افراد معروف ، صحبت کردن در اجتماع و ... می تواند به کودک یا نوجوان استرس وارد کند .

 

 

استرس کودکان و نوجوانان

در بسیار ی از حالات که عدم رفتار مناسب سبب تنبیه خواهد شد و یا درست انجام دادن آن فعالیت در ذهن نوجوان برای آینده او  بسیار تاثیر گذارمی باشد مستعد استرس هستند .اضطراب ها انواع دارند که از این میان  میتوان اضطراب جدایی ، اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی نام برد.

 

 

دلایل اضطراب

 بطور کلی فراید اضطراب یک ری اکشن طبیعی بدن است وی در برخی از افراد این ویژگی بسیار زیاد تر می باشد که می تواند به فرد و اطرافیانش آسیب بزند و باید درمان شود. برخی از کودکان و نوجوانان به دلیل ترشحات هورمونی به طور غیر معمول دچار اضطراب می شوند. که باید با مراجعه به پزشک و تجویز دارو این هورمون ها را کنترل کنند .

 

 

برخی از کودکان و نوجوانان نیز به دلیل شرایط خانوادگی و محیطی دچار استرس می شوند که از این موارد می تواند مشکلات خانوادگی، احساس جدایی و طردشدگی در محیط خانواده و  از عوامل محیطی می‌توان تغییرات ناگهانی و غیرمنتظره را، همچون زلزله، بیماری، مرگ یکی از نزدیکان،... نام برد

 

 

مشاوره تلفنی

 

در این موارد خانواده ها حتما باید با مشاوران متخصص روانشناسی کودک و نوجوان تماس گرفته و برای حل مشکلات اضطرابی فرزندشان راهنمایی و کمک بگیرند . در صورت بحرانی بودن موضوع مراجعه به روانپزشک نیز پیشنهاد می شود .

 

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بلوغ نوجوان دختر، بلوغ نوجوان پسر
دو شنبه 8 آبان 1396 ساعت 12:14 | بازدید : 251 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مشکلات جنسی نوجوانان

دوره نوجوانی و بلوغ یکی از دوره های بحرانی زندگی می باشد که طی آن فرد از دوران کودکی به دوران جوانی در حال انتقال است. از انواع بلوغ می توان به بلوغ جنسی ، بلوغ فکری و بلوغ جسمی نام برد. در سنین نوجوانی ، نوجوان بهتر درک می کند ، بیشتر فکی می کند و سعی می کند تصمیماتش را به کمک منطق نیز بسنجد. چرا که همین نوجوان در دوران کودکی رفتارش بیشتر بر مبنای احساسات بوده ولی اکنون حس بالغ شدن به او دست داده و نه تنها دوست دارد که تصمیماتش را بر اساس منطقش بگیرد بلکه دوست دارد این اتخاذ تصمیم ها از طرف اطرافیان و والدینش نیز محترم شمرده شود .

 

 

بلوغ نوجوان

نوجوانان با توجه به بلوغ فکری که در این دوران دارند دوست دارند خودشان را آدم بزرگ تلقی کرده و رفتاری مانند بزرگتر ها نشان دهند ، در جمع آنها حضور یابند ، نظر بدهند و دیگران نیز به نظراتشان توجه کنند . دختران نوجوان بیشتر با رفتار هایی در پی گرفتن توجه و پسران نوجوان خواستار استقلال هستند .

 

 

تفاوت نوجوان پسر و نوجوان دختر

یکی دیگر از انواع بلوغ ، بلوغ جنسی است که در راستای بلوغ جسمی نوجوانان می باشد. نوجوان در این دوره اندامش بخصوص اندام های جنسی اش رشد بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. در این مراحل پدر و مادر ها باید در مورد مشائل جنسی و اندام های بدنشان با آنها صحبت کنند و یا با مراجعه به مشاوران متخصص از آنها کمک بخواهند چرا که اگر این کار انجام نشود و یا به درستی پیگیری نشود عواقب بسیار مخربی مانند : گمراهی جنسی ، ارتباطات غیر مشروع ، روابط جنسی خطر ناک و خطر ابتلا به بیماری های جنسی مانند هپاتیت و ایدز  ، انزجار و تنفر از رابطه با همسر و خطرات دیگر بشود .

 

 

مشاوره تخصصی کودک و نوجوان

 

همواره کمک گرفتن از یک مشاور می تواند حل مسائل را برای خانواده ها و والدین بسیار آسان تر بکند . مشاوره تلفنی در زمینه آموزش مسائل جنسی می تواند یک راهکار ساده ، کم هزینه ، به صرفه باشد.

 

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کودک آزاری چیست؟
یک شنبه 7 آبان 1396 ساعت 15:7 | بازدید : 286 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

کودک آزاری چیست؟

یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه کودکان هستند. به دلیل قدرت بدنی پایین تر و ساده لوحی و زود باوری میتوانند به شدت در معرض خطر قرار گیرند . در حال حاظر مسئله کودک آزاری در بسیاری از کشور ها نه تنها به عنوان یک عمل غیر انسانی مطرح نمی شود بلکه به طریقی جزیی از فرهنگ نیز شده است. ازدواج با دختران در سنین پایین می تواند یکی از این موارد باشد .

 

 

کودک آزاری جنسی

کودک آزاری بیشتر به صورت فیزیکی نمود پیدا می کند که تنبیه بدنی ، کار کشیدن  و حتی تجاوز جنسی را شامل می شود .در برخی کشور ها میزان تجاوز جنسی بسایر بالا است که کشور هایی مانند سوئد و سویس در صدر این جداول هستند . به این دلیل که  تو حتی در مواردی که یکی از زوجین تمایل به رابطه جنسی نداشته باسد و طرف دیگر او را مجبور به این کار کند میتواند به عنوان یک پرونده تعارض جنسی مطرح شود . در حالی که در بسیاری از کشور های خاورمیانه ازدواج با دختران زیر 12 سال جزو فرهنگ آن کشور می باشد .و رابطه جنسی اجباری هیچ مشکلی ندارد.

 

 

در مورد کودک آزاری نیز بسیاری از موارد به دلیل تعصبات خانواده و والدین ، تعرضات جنسی گزارش نمی شوند و یا اگر هم گزارش شوند در بساری از موارد وجود شواهد این کار پرونده را بسیار مشکل تر می کند . پس آمار رسمی در کشور ها در باره پرونده کودک آزاری به هیچ عنوان نمی تواند به عنوان یک معیار مناسب برای تشخیص شرایط مناسب و یا نا مناسب کودکان در آن جامعه باشد .

 

 

راهکار مقابله با کودک آزاری

یکی از راهکار های مقابله با این پدیده آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان است. آگاه کردن کودکان و نوجوانان به اندام های شخصی و در جریان گذاشتن خانواده در صورتی که فردی تمایل به تماس لمسی و یا دیدن آن بخش ها را داشت  میتواند کودک آزاری را به طور چشمگیری در یک جامعه کاهش دهد. در 80 درصد موارد کسانی که کودک آزاری کرده اند از آشنایان کودک و 20 درصد موارد افراد ناشناس بوده اند.

 

 

مشاوره تلفنی

در صورتی که از نحوه صحیح آگاه کردن کودک در باره اندام شخصی اش آگاهی ندارید و یا نیاز به مشاوره دارید میتوانید با متخصصان روانشناس کودک و نوجوان این مسئله را مطرح کنید و راهنمای بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ترس در کودکان
شنبه 6 آبان 1396 ساعت 13:42 | بازدید : 262 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

ترس 

یکی از ویژگی های رفتاری کودکان ترسیدن ست که به بقا و تکامل آنها کمک بسیار می کند . کودکان از چیزهای خطرناک و صدمه زننده می ترسیند و از آنها فاصله می گیرند . فاصله گرفتن از اشیا خطرناک یک متد ایمنی در برابر خطرات محسوب می شود و کمک می کند کودک کمتر صدمه ببیند .

 

 

ترس نوجوانان و ترس بزرگسالان

ترسیدن علاوه بر کودکان در نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان نیز مشاهده می شود . تمام این ترس ها مانند ترس از تاریکی ، ارتفاع ، حیوانات درنده و .... یک جور سیستم ایمنی برا محافظت از جان انسان است. نوجوانان به دلیل شرایط سنی و رفتاری و نیاز به عضویت در گروه ها یا دیده شدن توسط اطرافیان ممکن است به هر کاری دست بزنند ولی این قوه ترسیدن باعث می شود در تصمیمات خود کمی بیشتر تدبر کرده و بتوانند بالغانه تر تصمیم گیری کنند .

 

 

ترس کودک

ترس در کودکان من جمله ترسیدن از دعوا شدن یا تنبیه ممکن است اثر منفی گذاشته و کودک را به دروغ گفتن تشویق کند . یا ترس از تاریکی ممکن است یک مدل اختلال فوبیا پروری در او ایجاد کند. والدین باید با آگاهی نسبت به این موارد در کنترل صحیح و مناسب ترس فرزندانشان بسیار موشکافانه عمل کنند .

 

 

در بسیاری از موارد کودکان میترسند تا توجه بگیرند و والدین باید بدانند که حمایت کردن از کودک در هنگام ترس یکی از مهمترین وظایف آنها است. البته باید حمایت به گونه ای نباشد که والدین همه کار را انجام دهند و بگذارند که ترس در وجود بچه بماند و کودک به اصطلاح کودک ترسو شود بلکه باید راه های غلبه بر ترس را به کودک آموزش داده و در کنار او ترس های کودکشان را از بین ببرند یا کنترل کنند.

 

 

مشاوره روانشناس

 

میتوان در صورت شایع و زیاد بودن موضوع ترس در کودک با مشاوران متخصص رونشناس کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرد که این ارتباط می تواند به صورت حضوری و یا به صورت مشاوره تلفنی انجام گیرد .

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 177
بازدید ماه : 802
بازدید کل : 40493
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 177
:: بازدید ماه : 802
:: بازدید سال : 3290
:: بازدید کلی : 40493