مشاوره روانشناسی
کم حرفی کودکان نشانه چیست ؟
شنبه 11 آذر 1396 ساعت 16:14 | بازدید : 173 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

کم حرفی کودکان

 

دلایل کم حرفی کودکان چیست ؟

کم حرفی کودک نشانه چه چیزی است ؟

 

برخی کودکان در یک دوره ی سنی ( زمانی که قادر به حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با دیگران هستند ) کم حرف می شوند که این مساله می تواند طبیعی و یا ناشی از موضوعی روانی باشد .

کم حرفی به خودی خود نمی تواند یک بیماری باشد و فی نفسه ، نگران کننده نیست اما اگر به عنوان نشانه ای از یک بیماری شناخته شود باید در در مان آن کوشا باشید .

به طور کلی شخصیت هرکودک با دیگری متفاوت است اکثر والدین انتظار دارند که کودکان پرحرف بوده و از هر دری سخنی بگویند و اگر کودکشان کم حرف باشد نگران می شوند حال آنکه این نکته کاملا بسته به شخصیت آرام و یا هیجانی کودک است .

پس بر اساس دانست های خودتان به سلامت روان کودک برچسب نزنید . ابتدا دلایل کم حرفی را بسنجید و در صورت نیاز کودک را نزد مشاور و روانشناس کودک ببرید . ممکن است متخصص تشخیص دهد که این کم حرفی کودک ناشی از افسردگی اوست که آنجا حتما کودک باید تحت درمان قرار گیرد .

درمان کودک کم حرف

در قدم اول والدین باید علت را پیدا کرده و در این مسیر صبر و حوصله داشته باشند و برای کودک خود وقت بگذارند . دوم اینکه کودک را وارد اجتماع کرده و نوع برخورد او را بسنجند . با کودک ارتباط نزدیک برقرار کرده و با او مثل یک دوست رفتار کنند . شاید کودک از چیزی ترسیده باشد ؛ ترس کودک را برطرف کنند . اگر کودک خجالتی است در صدد برطرف کردن خجالتی و کمرویی اوباشند .

اگر موارد بالا در برطرف شدن کم حرفی کودک جواب نداد ، می توانید او را نزد مشاوره و روانشناس کودک ببرید و یا از طریق مشاوره تلفنی با مشاوران هیروو مشورت کنید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شبکه های اجتماعی چه آسیب هایی را در نوجوانان ایجاد می کند ؟
جمعه 10 آذر 1396 ساعت 23:10 | بازدید : 145 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

شبکه های اجتماعی و نقش آن ها در زندگی نوجوانان

 

اثرات منفی شبکه های اجتماعی چیست ؟

چرا نوجوانان دوست دارند عضو شبکه های اجتماعی باشند ؟

فعالیت در شبکه های اجتماعی برای نوجوانان چه لذتی دارد ؟

 

تکنولوژی و دنیای مجازی در سال های اخیر ، کل جنبه های زندگی انسان را متحول کرده است که روابط اجتماعی نیز در این روند تغییر کاملا درگیر شده است و حتی می توان گفت روابط اجتماعی به سطحی بالاتر از قبل از تکنولوژی رسیده است .

گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن آن در تمام لحاظ و نقاط زندگی و ترکیب آن با میل سیری ناپذیر انسان برای ارتباط با دیگران ، موجی جدیدی از رویدادها و تاثیرات خارق العاده را برزندگی انسان ایجاد کرده است ؛ به حدی که حتی در بعضی موارد به صورت بیمارگون بیشتر تایم روز و زندگی انسانها در این فضا سپری می شود .

در این بین نوجوانان با داشتن چندین عامل دیگر ، افراد مستعد تری برای پیوستن و وقت گذاشتن در شبکه های اجتماعی هستند از جمله :

تلاش برای شناخت نوجوان از هویت خودش

انرژی فراوان

میل به دیده شدن و جلب توجه بیشتر

اوقات فراغت

نداشتن دغدغه های پیچیده

میل جنسی شدید

و غیره از این عوامل است .

با توجه به توضیحات فوق و شرایط کنونی ما باید در تربیت کودک بسیار حساس باشیم و از منابع آموزشی از جمله سایت روانشناسی کودک و مشاوره روانشناسی در تربیت فرزند خود استفاده کنیم تا در دوران نوجوانی با توجه به قرارگیری در معرض آسیب های شبکه های اجتماعی ، نوجوانان بتوانند از خودشان محافظت کنند .

علی رغم اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی به روش های صحیح می تواند مفید باشد ولی اگر نوجوانتان بشدت درگیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شده است می توانید با بهترین مشاوران و روانشناسان کودک و نوجوان در مرکز مشاوران هیروو از طریق سایت روانشناسی کودک یا مشاوره تلفنی ارتباط برقرار کرده و در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی بر نوجوانان صحبت کنید و  از خدمات مشاوره بهره مند شوید.    


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دزدی نوجوان از کیف پول والدین به چه دلیل است ؟
جمعه 10 آذر 1396 ساعت 22:30 | بازدید : 173 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

دزدی کودک و درمان آن

 

دزدی نوجوان از کیف پول والدین به چه دلیل است ؟

در مقابل دزدی کودکان چه کنیم ؟

چرا کودکان مجبور به دزدی می شوند ؟

 

اگر روزی پدر یا مادری متوجه شود که کودک یا نوجوانش پولی را بدون اجازه برداشته و یا وسیله ای را از خانه دزدیده حتما بسیار آشفته و نگران می شوند نه بخاطر مبلغ پول و یا ارزش مالی جسم برده شده بلکه پدر و مادر های هرگز انتظار ندارند کودکشان چنین عمل وحشتناکی را انجام دهد بدون توجه به اینکه دزدی برای کودک معنی متفاوت با بزرگسالان دارد  و می تواند بیشتر نشانه ی مشکلات دیگری در کودک باشد تا نشانه ی دزد بودن و شخصیت ضد اجتماعی .

 به همین علت پدر و مادر ها باید بدانند که اقدام درست در این موارد چیست و با واکنش های خشن ، عجولانه و برخاسته از اضطرابشان قضیه را بغرنج تر نکرده و کودک را از خود دور کنند . چرا که به طور مثال امکان دارد یکی از دلایل دزدی کودکان ، باج دادن به دوستانشان و دیگران باشد  و اگر والدین نتوانند اعتماد کودک را جلب کنند تا برای آن ها تعریف کند ، امکان دارد این قضیه بغرنح تر گردد .

عوامل موثر در دزدی کودکان :

عدم کنترل در رفتار های کودک

اعتیاد والدین

عدم پرداخت هزینه ی کافی به کودک

انتقام گیری خاموش از کسانی که نمی تواند با آن ها مستقیم برخورد کند

اثبات جرات و قدرت خود به دیگران

میل به خودنمایی به دوستان و همسالان

باج به زور گوی های همسال

عادت کردن به خرید های زیاد برای دوستان به منظور جلب توجه و گرفتن تایید و غیره

تربیت فرزند مهمترین کاری است که والدین باید به صورت درست آن را انجام دهند . مشاوره روانشناسی می تواند کمک بسیار زیادی در مسائل اورژانسی همچون دزدی کودکان بنماید . سایت روانشناسی کودک هیروو هم می تواند با ارائه ی این مطالب در تربیت کودک نقش داشته باشد .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اثرات منفی زبان دوم برای کودک
پنج شنبه 9 آذر 1396 ساعت 20:45 | بازدید : 185 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

بهترین سن یادگیری زبان دوم در کودکان

 

چرا یادگیری زبان دوم اهمیت دارد ؟

بهترین سن شروع زبان دوم در کودکی چه سنی است ؟

 

امروزه یاد گرفتن زبان دوم و چند زبانه بودن از اهمیت خاصی برخوردار است و از واجبات محسوب می شود . اما از چه سنی کودک را دوزبانه و یا چند زبانه کنیم ؟

به طور کلی یادگیری زبان دوم ، حافظه ی افراد را تقویت می کند پس چه خوب است که این اتفاق از همان سنین کودکی بیفتد و کودک برای زبان سوم و بیشتر آمادگی کافی را داشته باشد .

کودکی که بتواند زبان دوم را فرا بگیرد باهوش تر و خلاق تر از کودکان یک زبانه است .

روانشناسان کودک در مورد اینکه بهترین سن یادگیری زبان دوم برای کودک چه سنی باشد اتفاق نظر دارند برخی بهترین سن را زمان ورود کودک به مدرسه می دانند و برخی همزمان با یادگیری زبان مادری .

مزایای یادگیری زبان دوم

1 تقویت ارتباطات اجتماعی در کودکان

2 پیشرفت تحصیلی کودک در مدرسه به دلیل تقویت هوش و حافظه در راستای یادگیری زبان دوم

3 پرورش ذهن کودک

4 افزایش اعتماد به نفس

از اثرات منفی زبان دوم برای کودک می تواند مشکلات گفتاری آن هم در برخی کودکان باشد و همینطور اختلال در درک برخی دروس و این دلیل همان روانشناسانی است که اعتقاد به یادگیری زبان دوم در سنین بالاتر کودک دارند .

برای اینکه بدانید بهترین سن یادگیری منحصرا برای فرزند شما چه سنی است و موارد یادگیری زبان دوم برای کودکتان چه راههایی است ، می توانید با مشاوران لینک متن به آدرسمتخصص روانشناسی کودک و نوجوان در مرکز روانشناسی کودک از طریق مشاور تلفنی آنلاین و رایگان مشورت کنید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سن به دست گرفتن مداد در کودکان
پنج شنبه 9 آذر 1396 ساعت 13:36 | بازدید : 199 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

تفسیر نقاشی کودکان از نظر روانشناسی

 

چگونه می توان از طریق نقاشی کودکان به شخصیت آنان پی برد ؟

 

نقاشی کردن کودکان می تواند به نوعی بیان احساسات درونی کودکان باشد . از آنجایی که کودک نمی تواند مانند بزرگسالان از طریق کلام ، احساس خودش را بیان کند ، با نقاشی کردن حرف های درونی خودش را می گوید . مثلا کودکی که مضطرب است و یا دچار اختلال افسردگی است نوع نقاشی هایش یا نقاشی های کودکان دیگر متفاوت است .

به طور معمول کودک از سن یک سالگی قادر است که مداد به دست بگیرد و از سه سالگی هدفمند بر روی کاغذ خط بکشد .

یک روانشناس بالینی می تواند از روی نقاشی کودک پی به شخصیت درونی او ببرد و معمولا در سن پنج تا سیزده سالگی نقاشی کودک بار مفهمومی داشته و بر اساس علم روانشناسی کودک مورد تفسیر قرار می گیرد .

چند نکته ی جالب روانشناسی تفسیر نقاشی کودکان

کودکانی که خط های نازک می کشند بدین معنی است که شخصیت سازگاری دارند .

کودکانی که در نقاشی خود از رنگ استفاده نمی کنند معمولا کودکانی هستند که در زندگی با مشکلات زیادی مواجه شده اند از جمله ی آن ها کودکان طلاق هستند که یا از رنگ استفاده نمی کنند و یا بیشتر رنگ های تیره مثل قهوه ای و بنفش را در نقاشی هایشان استفاده می کنند .

کودکانی که از رنگ های شاد و متنوع استفاده می کنند کودکانی شاد و پر انرژی هستند .

کودکانی که در قسمت کوچکی از کاغذ نقاشی می کشند کودکان کم رو و با اعتماد به نفس کم هستند .

کودکانی که مرتب نقاشی خود را پاک می کنند دارای ترس و اضطراب درونی هستند .

کودکانی که همه چیز از جمله آدم ها را کوچک می کشند احساس امنیت ندارند .

و بسیاری نقاشی های دیگر که تفاسیر گوناگونی دارد .

اگر تمایل دارید که از روی نقاشی های کودکتان پی به شخصیت او ببرید می توانید از روانشناسی کودک در مرکز مشاوره کودک کمک بگیرید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیشترین سوالاتی که کودکان می پرسند کدامند ؟
چهار شنبه 8 آذر 1396 ساعت 17:52 | بازدید : 132 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

روش صحیح پاسخ دادن به سوالات کودک

 

چگونه به سوالات زیاد کودکم پاسخ دهم ؟

بیشترین سوالاتی که کودکان می پرسند کدامند ؟

 

در اطراف همه ی ما کودکان کنجکاوی هستند که در حال شناختن محیط اطراف خود می باشند و همه چیز برای آن ها تازه است و در مورد آن هیچ اطلاعات و درکی ندارند .

خیلی از خانواده ها از سوالات زیاد کودکان به ستوه آمده اند و شکایت می کنند که برای خیلی از سوالات کودکان جوابی ندارند .

باید بگوییم که این سوال پرسیدن کودک امری طبیعی بوده و والدین باید با شکیبایی به همه سوالات کودک خود جواب بدهند .

والدین باید این نکته را در نظر بگیرند که کودکان با توجه گروه سنی خود سوالات متفاوتی می پرسند بنابراین باید در نظر بگیرید که پاسخی که به یک کودک سه ساله می دهید ، باید با جوابی که به کودک هشت ساله می دهید ، متفاوت و متناسب با سن کودک باشد .

معمولا کودکان زیر پنج سال سوال می پرسند که فقط راجع موضوعی حرف بزنند چرا که این سن ، سن رشد فرایند های زبانی کودک است .

کودکان در سنین بالاتر از آن جایی که در محیط خارج از خانه قرار می گیرند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند ، کنجکاوی بیشتری در مورد محیط اطراف دارند و سوالاتشان عموما راجع به مدرسه و چراهایی از این دست می باشد .

در این بین سوالات دوره ی نوجوانی نیز بسیار زیاد است که بیشتر جنبه ی اعتراضی داشته و بخاطر استقلال طلبی که دارند همه چیز را زیر سوال می برند .

از جمله سوالاتی که کودک از اطرافیان میپرسد : من چگونه به دنیا امده ام ؟ خدا کیست ؟ و سوالاتی راجع به مرگ است .

در مجموع نحوه ی پاسخگویی شما به فرزندتان می تواند در تربیت و شکل گیری شخصیت او موثر باشد . اگر در این باره با مشکل روبرو هستید ، می توانید از طریق مشاوره تلفنی کودک با روانشناسان و متخصصان کودک و نوجوان در مرکز مشاوره کودک ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوالات جنسی کودکان
چهار شنبه 8 آذر 1396 ساعت 15:36 | بازدید : 194 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

اگر کودک رابطه ی جنسی والدین را دید چه کاری باید انجام داد ؟

 

  چطور مسائل جنسی را برای کودک توضیح دهیم ؟

 

ممکن است والدین به هردلیلی ؛ نداشتن جای مناسب ، اهمیت ندادن و یا هرچیز دیگر باعث شوند که کودک صحنه ی رابطه ی جنسی آن ها را ببیند و یا حتی ناخواسته این اتفاق بیفتد ،  با این کار احساس وحشت یا تعجب ، در ذهن کودک از کاری که نمی داند چیست ، شکل می گیرد .

بسیاری از والدین گمان می کنند که کودکان چیزی از این مسائل نمی فهمند پس می توانند جلوی آن ها هر کاری کنند ؛ حال آنکه حتی یک کودک دوساله هم تصاویر و اتفاقات را به خاطر می سپارد .

از مشکلات روانیکه کودک بعد از تماشای صحنه ی زناشویی والدین به آن ها دچار می شود ، می توان به اضطراب و استرس ، افسردگی و آسیب پذیری اشاره کرد .

اگر کودک ، شما را حین رابطه جنسی دید :

به هیچ وجه دستپاچه نشوید و با آرامش کودک را در آغوش بگیرید .

با او برخورد تند نکنید که چرا وارد اتاق شده و خیلی آرام صحبت کنید .

سعی کنید بدون دستپاچه شدن خود را بپوشانید و با محبت با او رفتار کنید .

لطفا و الزاما در حضور کودکان خود رابطه جنسی برقرار نکنید . با این کار ضربه های سهمگینی به روان کودک می زنید . کودکانی که چندین بار رابطه ی جنسی والدین خود را ببینند دچار تحریک جنسی زودرس شده و در آینده مبتلا به انحرافات اخلاقی خواهند شد .

اگر کودک رابطه ی جنسی شما را دید ، بهترین حالت این است که با روانشناسان و مشاوران متخصص کودک صحبت کرده تا به بهترین نحو و با راهکارهای کاربردی شما را راهنمایی کنند .

بدین منظور می توانید از طریق مشاوره تلفنی رایگان با بهترین روانشناسان و متخصصان کودک در مرکز مشاوره کودک ارتباط برقرار کرده و از خدمات روانشناسی کودک بهره مند شوید .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برای تقویت رشد زبانی کودک چه کار می توان کرد ؟
سه شنبه 7 آذر 1396 ساعت 22:8 | بازدید : 153 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

دیر حرف زدن کودک

 

علت دیر حرف زدن کودک چیست ؟

راههای تقویت زبان کودک ؟

 

شنیدن اولین صداها از کودک ، هرچه که باشد برای پدر و مادر و اطرافیان بسیار دلنشین و خوشایند است . رشد فرایند زبانی در کودک ، به یک پروسه ی زمانی مشخص ، احتیاج دارد ؛ که این بازه ی زمانی برای هر کودک ، بسته به عوامل و شرایط مختلف ، متفاوت است . بعضی زودتر زبان باز می کنند و بعضی دیرتر .

علاوه بر آن این حرف زدن در کودکان و سرعت رشد زبانی در بین دختران و پسران نیز فرق دارد . دختران به طور کلی دو سه ماه از پسران در این امر جلوترند و پدیده ی لکنت زباندر پسران بیشتر از دختران است .

روند طبیعی رشد زبانی کودکان :

از تولد تا سه ماهگی : در این بازه کودک از طریق گریه کردن نیاز های خود را اعلام کرده و اینگونه ارتباط برقرار می کند .

از چهار تا هفت ماهگی : یک سری آواهای نامفهوم را ادا می کند و نسبت به اسم خودش واکنش نشان می دهد .

از هشت تا یک سالگی : انواع صداها را باهم ترکیب کرده و مخرج حروف بیشتری را تلفظ می کند و به حرف زدن دیگران دقت دارد .

از یک تا 18 ماهگی : در این مرحله ی زبانی ، کودک ، لغت می گوید و حتی می تواند لغات را باهم ترکیب کند و معنی آن ها می داند .

دو تا سه سالگی : در این سن کودک ، متوجه کلام اطرافیان می شود و در پایان سه سالگی ، معمولا ، می تواند به طور کامل صحبت کند .

از عواملی که باعث دیر حرف زدن کودک می شود :

1 مشکلات شنوایی کودک است که طبیعتا وقتی نتواند صدایی بشنود ، قادر به ادا کردن آن هم نخواهد بود .

2 کودکانی که مبتلا به اختلال اوتیسم هستند ، از ناحیه زبانی دچار مشکلاتی هستند که نمی توانند حرف بزنند .

3 وجود اختلالات و مشکلاتی در سیستم تکلم کودک که به مغز او برمی گردد و کودک را دچار تاخیر زبانی می کند .

از راههای تقویت زبانی کودک ، قصه خواندن برای اوست ، همینطور والدین باید برای کودک وقت گذاشته و پیوسته با او حرف بزنند تا مهارت های زبانی در او تقویت شود .

اگر کودک شما در حدود سه یا چهارماهگی به هیچ صدایی واکنش خاصی نشان نمی دهد و یا صدایی از خود تولید نمی کند  و یا در یک سالگی ، حدودا 15 کلمه را نمی تواند بگوید ؛ حتما و الزاما کودک را به  متخصص کودک و یا مشاوران گفتار درمانی نشان دهید و یا از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین ، مشکلات خود را با مشاوران هیروو مطرح کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاردرمانی برای کودکان بیش فعال چگونه است ؟
سه شنبه 7 آذر 1396 ساعت 18:46 | بازدید : 133 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

کاردرمانی کودکان بیش فعال

 

راههای درمان بیش فعالی در کودکان کدامند ؟

تاثیرات کاردرمانی بر کودکان بیش فعال چیست ؟

 

بیش فعالی در کودکان معمولا در سنین پیش دبستانی خود را نشان می دهد . بدین ترتیب این اختلال در دوران قبل بلوغ رخ داده و در پسران و دختران متفاوت است .

بیش فعالی یا اختلال adhd اگر درمان نشود در بزرگسالی منجر به وقوع خطرات تهدید کننده مثل خودکشی می شود کما اینکه نرخ خودکشی در بین این افراد ، پنج برابر بیشتر از افراد عادی است .

نشانه های اختلال بیش فعالی در کودک

1 عموما کودک حواس پرت است .

2 در انجام تکالیف کند و بی توجه است .

 3 تحریک پذیر است و حالت انفجاری دارد .

4 رفتار های تکانشی و هیجانی دارد .

5 در صحبت کردن نوبت را رعایت نمی کند و نمی تواند صبر کند تا دیگری صحبتش تمام شود .

6 رفتار های پرخاشگری و نافرمانی دارد .

 7 در زمینه یادگیری توجه لازم را ندارد بنابراین دچار ضعف تحصیلی است .

کاردرمانگر OT

بسیاری از کاردرمانگرها در مرحله ی اول ، کودک را ارزیابی کرده و پس از تحلیل آن ، از ضعف ها و توانایی های او باخبر می شوند و بر اساس آن فعالیت هایی را به کودک ارائه می دهند .

فعالیت هایی که درمانگر به کودک ارائه می دهد در جهت رفع پرخاشگری و بدست آوردن توجه و تمرکز لازم است .

درمانگر مهارت های دست نویسی را به کودک آموزش میدهد .

کاردرمانگر ، مهارت های اجتماعی کودک را تقویت می کند .

کاردرمانگر ، به طور کامل همه ی فعالیت های سازماندهی ، هماهنگی فیزیکی و توانا شدن در انجام کارهای روزانه را با کودک تمرین می کند .

کاردرمانی جدای از دارو درمانی و رفتار درمانی است و به عنوان بخشی از درمان کودکان بیش فعال و کسانی که مبتلا به عدم تمرکز و ای دی اچ دی هستند ، به کار گرفته می شود .

در صورتی که کودک شما دارای 5مورد از نشانه هایی است که توضیح داده شد ، حتما از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین ، با روانشناس و مشاوره متخصص کودک ، مشورت کرده و با کسب راهنمایی های لازم از مرکز مشاوره کودک ، در جهت درمان کودک خود اقدام فرمایید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نمونه‌ هایی از حرف زدن کودک با خودش
سه شنبه 7 آذر 1396 ساعت 14:3 | بازدید : 166 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

حرف زدن کودک با خودش و درمان آن

 

دلیل حرف زدن کودک با خودش چیست ؟

آیا کودک شما نیز با خودش حرف میزند ؟

 

حرف زدن کودک با خودش اتفاقی است که اگر با دقت به آن توجه کنید ، متوجه آن خواهید شد . ممکن است کودک در هنگام بازی کردن با اسباب بازی هایش و یا مرتب کردن اتاق و یا نقاشی کردن ، با خودش حرف بزند . معمولا این اتفاق قبل از زبان باز کردن کودک و شروع حرف زدن او به شکل صحیح ، زیاد اتفاق می افتد . می توان گفت که این حرف زدن مرحله ای از رشد کودک است که به صورت درونی و یا زمزمه می باشد .

دلیل دیگر این اتفاق این است کودک در حال تفکر است و از آنجایی که هنوز فکر کردن بدون کلام را یاد نگرفته است با خودش حرف می زند و یا اصطلاحا بلند بلند فکر می کند .این اتفاق معمولا در سن  3 تا 7 سالگی مشهود است .

همیشه هم این حرف زدن کودک با خودش بد نیست چرا که اولا ؛ این نوع حرف زدن تمرینی است برای گفتار کودک و تقویت آن و ثانیا ؛ گاهی کودک برای حل مسائل خود ، با خودش طرح سوال می کند و خود به آن ها پاسخ می دهد ؛ مثلا عروسک هایم را کجا بزارم ؟ در قفسه ی عروسک ها بگذار .

گاهی کودک در حرف زدن با خودش خلاقیت و ابتکار نشان می دهد ، گاهی به جای چند نفر با خودش حرف میزند . به جای مادر ، پدر و خودش حرف می زند ، برای خودش داستان بافی می کند . توجه شما والدین به این نکات گاهی ، در تربیت فرزند خود و کشف استعدادهای کودک مفید واقع خواهد شد .

در هر حال اگر احساس کردید که حرف زدن کودک با خودش بیش از حد طبیعی است و یا حتی  شما والدین خواستید از این حرف زدن کودک پی به جنبه های دیگر شخصیتی فرزند خود ببرید می توانید با بهترین روانشناسان و متخصصان کودک در مرکز مشاوره کودک صحبت کرده و راهنمایی ها و راهکار های مفید را از روانشناسی کودک دریافت کنید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :