مشاوره روانشناسی
آزمون سراسری
چهار شنبه 3 مرداد 1397 ساعت 23:50 | بازدید : 165 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

آزمون سراسری 97 به منظور پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی در دهه اول تیر ماه در 375 شهرستان، 479 حوزه امتحانی و 22 کشور خارجی برگزار شد.(اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 97)

کلید اولیه سوالات کنکور سراسری 97 در دهم تیر ماه 97 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

ضمن اعلام این خبر توسط دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود:

"از تعداد یک میلیون و 11 هزار داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری 97 تعداد 600 هزار نفر زن و مابقی مرد هستند"

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 97

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 97 مشخص شد

تاریخ و زمان دقیق اعلام نتایج اولیه کنکور 97 از طرف سازمان سنجش اعلام شد و در دهه دوم مرداد ماه 97 نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۷ در سایت سنجش اعلام خواهد شد.

نتایج کنکور سراسری ۹۷ بر اساس زمانبندی در دو نوبت اعلام خواهد شد:

  • اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری
  • اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۷ به صورت کارنامه و بر اساس نمرات علمی منتشر خواهد شد که شامل: رتبه کشوری، رتبه منطقه، رتبه زیرگروهها، درصد نمره های اکتسابی توسط داوطلب می باشد.

بعد از منتشر شدن نتایج اولیه کنکور 97 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، انتخاب بر اساس اولویت های انتخابی خود انتخاب رشته کنکور سراسری 97 می کنند و می توانند تا 150 اولویت انتخاب کنند. دقت در این مرحله اهمیت زیادی دارد چون باید اولویتها را بر اساس شانس قبولی خود در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 97

نتایج نهایی کنکور سراسری 97 بعد از تمام شدن انتخاب رشته داوطلبان، بر اساس کارنامه اولیه و رتبه منطقه و رتبه کشوری در اعلام نتایج کنکور سراسری 97 در نیمه ی دوم شهریور ماه 97 اعلام خواهد شد.

سوال مهم: ملاک انتخاب رشته کنکور سراسری 97 در نتایج کارنامه کنکور سراسری 97 رتبه کشوری است یا رتبه منطقه؟

 

داوطلبان برای مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 97 می توانند به سایت اینترنتی سنجش مراجعه کرده و نتایج کنکور 97 خود را مشاهده نمایند، و یا با مشاوران مجرب انتخاب رشته درخت دانش از طریق شماره 9099072943 تماس حاصل نمایید.

مشاوره اعلام نتایج کنکور سراسری درخت دانش

مشاوران مجرب درخت دانش در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 و مشاوره نتایج کنکور سراسری 97 همراه شما دوستان عزیز خواهند بود. دوستان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس 9099072943 با مشاوران مجرب درخت دانش در تماس باشند.

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh
اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مشاوره کودک رایگان تلفنی
سه شنبه 12 تير 1397 ساعت 21:14 | بازدید : 168 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

مشاوره کودک تلفنی رایگان

بسیاری افراد در سنین کودکی با مسائل و مشکلات روبه رو بوده اند اما والدین و خانواده های آنان بنا به دلایلی به این مشکلات بر توجهی کرده اند حال در سنین جوانی و بزرگسالی این افراد دچار مشکلاتی جدی شده اند لزوم دریافت مشاوره در سنین کودکی اینجاست که نمایان می شود .

دکتر روانشناس کودک بایستی دانش و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و با راهنمایی صحیح والدین آنان را برای کمک به فرزندشان آموزش دهد .

در مشاوره کودک تلفنی رایگان چه کاری صورت می گیرد ؟ 

در فرآیند مشاوره رفتاری کودکان به صورت کاربردی مسائل را یاد می گیرند. به این معنی که با کودکان خردسال با کل خانواده با ابزارهای نقاشی، بازی و صحبت کردن مراحل درمان پیش می رود.

روانشناسان کودک برای کودکان و نوجوانان بزرگتر بر روی فعالیت ها و افکاری متمرکز می شوند که بر مهارت های مورد نیازشان اشاره دارد. آنها احساسات خود را بیان می کنند و با هم به حل مسئله می پردازند.

مشاور کودک و نوجوان ، بچه ها را حمایت و تحسین می کند، زیرا بچه ها این کار او را یاد می گیرند. مشاوره کودکان به کودکان کمک می کند که به خود باوری برسند و نقاط قوت خود را پیدا کنند. درمان، الگوهای تفکر مفید و عادات رفتاری سالم را ایجاد می کند.

روانشناس ممکن است کودک و پدر و مادر را با هم ملاقات کند یا تنها با کودک ملاقات کند. این مسئله بستگی به سن کودک دارد. درمانگر ممکن است با والدین نیز ملاقات کند تا راهنمایی ها و راهکارهای خود را برای کمک به فرزندشان در خانه ارائه دهد.

طول دوره درمان مشاوره کودک تلفنی رایگان

مدت زمان درمانی بستگی به اهداف شما و متخصص کودک شما دارد. اغلب اوقات یک درمانگر ممکن است با کودک شما یک بار در هفته برای چند ماه جلسه درمان داشته باشد، و یا دو جلسه در هفته .

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علائم اوتیسم در کودکان
دو شنبه 11 تير 1397 ساعت 15:13 | بازدید : 148 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

علائم اوتیسم در کودکان

بیماری اوتیسم در کودکان مشکلات زیادی را برای خانواده ها به همراه خواهد داشت , اما والدینی که می خواهند کودکشان در آینده همانند افراد عادی زندگی کنند بایستی یکسری سختی ها و مشکلات را به جهت درمان این بیماری تحمل کنند .

علت عمده بروز اختلال اوتیسم به مواردی چون : اختلالات کروموزومی , عوامل ژنتیکی , عوامل جنینی , عوامل شناختی و ناهنجاری های مغزی بر می گردد .

علائم اوتیسم در کودکان و درمان آن

دلایل اصلی اوتیسم همان ها بود که در بالا گفته شد , 15 ژن مختلف در این بیماری نقش دارند به همین دلیل هم بیماری با اختلالات پیچیده محسوب می شود . حال این سوال برای بسیاری افراد پیش می آید که آیا بیماری اوتیسم درمان میشود ؟

روند رشد این بیماری را می توان با روش هایی کنترل کرد . درمان دارویی اوتیسم , گفتار درمانی ها , کار درمانی و .. از روش 

های تشخیص و درمان این بیماری است .

علائم اوتیسم در کودکان و مشاوره با متخصصین 

اگر کودک از طرف شما و یا دکتر مخصوص خود مظنون به اُتیسم باشد به هر حال بایستی توسط شخصی که در زمینه اُتیسم تخصص دارد معاینه دقیق شود و تست های اتیسم انجام شود. ممکن است این فرد یک روانشناس ، روانپزشک و یا یک متخصص رشد اطفال باشد .گاهی ممکن است برای یک تشخیص دقیق و درمان به یک تیم متخصص نیاز شود این تیم می تواند از افراد زیر تشکیل شود :

1.رفتار درمان : این شخص می تواند علاوه برکمک به بهبود توانائی های کودک در کارهای روزانه مانند لباس پوشیدن ، غذا خوردن و سایر کارهای استقلالی، همچنین در بهبود وضعیت حواس پنجگانه ، قدرت تشخیص و سایر توانائی های کودک او را یاری کند.

2.کار درمان : یک کار درمان، کودک را در استفاده درست از عضلات و اندامهای بدن برای انجام کارهای بزرگ و کوچک بدنی می تواند یاری کند .

3.گفتار درمان : در بهبود وضعیت گفتار کودک و افزایش توانائی او در مهارتهای کلامی بسیار مؤثر است .

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک شنبه 10 تير 1397 ساعت 20:20 | بازدید : 135 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان 

مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان در مواقع اضطراری بسیار کاربردی است , در این موارد می توانید با مشاوره تماس گرفته و راهکار سریع مشکل خود را بخواهید , در این نوع مشاورات دیگری نیازی به وقت قبلی و انتظار نیست در همان لحظه می توانید با یک روانشناس به مشاوره شغلی و تحصیلی بپردازید .

مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان خانواده 

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیار فراگیر شده است , مشکلاتی خانوادگی و ناسازگاری هریک از اعضای خانواده است . مشاوره خانواده در این موارد به صورت تلفنی و یا حضوری ضروری است . 

در حیطه ی مرکز مشاوره تلفنی خانواده و نوجوان هم به صورت کودک است یعنی گاهی مشکلاتی برای والدین در رفتار کردن با نوجوانشان پیش می آید که منجر به مشاجرات بین آن ها شود که گاهی مشکلات کوچک حل نشده در بین والدین و نوجوان عواقب بدی را در پی خواهد داشت .

و باقی مشاوره های تلفنی می تواند در زمینه های دیگرباشد که گاهی فردی توسط افراد خانواده در حال اذیت شدن است و نیاز به کمتر دارد که در بسیاری از موارد افرادی که به علت مشکلات پیش آمده اقدام به خودکشی می کنند ممکن است اطرافیان نتوانند متقاعدش کنند کهصرف نظر کند و در این شرایط از یک دکتر روانشناس تلفنی درخواست کمک کنند و یا از دست دادن افراد خانواده در تصادف و مرگ های آنی ممکن است اطرافیان را بهت زده کرده و نقش یک روانشناس می تواند در این زمینه ها بسیار پر رنگ باشد.

مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان ازدواج

ترجیح برای مشاوره ی ازدواج حضوری است اما مرکز مشاوره تلفنی ازدواج در یک سری از مشکلات و مسائل جزئی می تواند شما را همراهی کند . شما در جلسات حضوری برای مشاوره ی ازدواج تست های شخصیت و تست های ازدواج را انجام میدهید و زبان بدن هم یک بعد دیگر است که دکتر روانشناس می تواند بسیاری از این مسائل را در جلسات حضوری تشخیص دهد . اما بعضی اوقات شما می توانید سوالات خود را از مشاور تلفنی سوال کنید

 
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان بیش فعالی
پنج شنبه 3 خرداد 1397 ساعت 15:51 | بازدید : 180 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

بیش فعالی اختلالی در میان کودکان می باد که درصدی مابین 8 تا 10 را در میان آن ها مبتلا می کند . 

کودکان بیش فعال ؛ چنب و جوش زیاد دارند و کارهای خود را با عجله ی زیاد انجام می دهند . 

این افراد چنان چه تحت درمان قرار نگیرند ؛ می توانند شخصیت هایی بیمار و ضد اجتماعی باشند و علاوه بر آزارهایی که به خود می رسانند ؛ دیگران را نیز مورد رنجش قرار دهند .

علاوه بر این ها ، مساله ی مهم تر در این رابطه این است که در صورت کوتاهی کردن در درمان این اختلال در کودک ، بیشتر آن ها در آینده به افرادی افسرده و ناامید تبدیل می شوند . 

اولین گام در درمان بیش فعالی در کودکان ؛ تشخیص دادن این اختلال در آن هاست . آزمون خاصی در رابطه با این تشخیص وجود ندارد و والدین باید ؛ تعدادی از آیتم ها را در مدت زمانی حداقل 6 ماهه بر روی کودک آزمایش نمایند تا موفق به تشخیص این اختلال در آن ها شوند . 

مورد دیگر این است که علائم کودک ؛ به نسبت هم سن و سالان خود ؛ بیشتر و شدید تر باشد و آن ها را قبل از سن هفت سالگی از خود بروز دهد . 

درمان کودکان بیش فعال کار ساده ای نیست و نیاز به صبر و حوصله ی زیاد در روند درمان دارد و والدین باید آن ها را به عنوان افرادی که ذاتا بد نیستند ؛ بپذیرند و برای درمان آن ها با یک پزشک در ارتباط باشند ؛ چرا که در مان آن ها بدون استفاده از داروها ؛ تقریبا غیر ممکن است . 

راه های درمان بیش فعالی در کودکان چیست ؟

•صبر و حوصله و همکاری میان والدین و اطرافیان و اولیای مدزسه می باشد .

•خودداری از تنبیه بدنی کودکان 

•داشتن رژیم های غذایی خاص 

•دارو درمانی 

 

 

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خود ارضایی چگونه انجام میشود؟
چهار شنبه 2 خرداد 1397 ساعت 14:33 | بازدید : 158 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

خود ارضایی  با انگیزه تحریک اندام جنسی به منظور ارضای میل جنسی صورت می گیرد و تا وقتی که به برون ریزی منجر شود ادامه خواهد داشت .

خودارضایی در مقابل روابط جنسی دوطرفه محافظت نشده به عنوان روشی سالم و ایمن درنظر گرفته می شود .

در این متن می خواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم , چگونه خودارضایی کنیم پسران معمولا بیش تر از دختران این عمل را انجام می دهند .

خود ارضایی چگونه انجام میشود ؟ در این عمل آمیزش و رابطه جنسی شبیه سازی می شود بدین صورت که در مردان با نگه داشتن آلت بصورت تقریبا محکم در دست و حرکت دست به سمت جلو و عقب انجام می شود این امر تا رسیدن به اوج لذت جنسی ادامه پیدا می کند و در زنان هم اغلب از طریق مالش این اتفاق می افتد , برای برخی زنان تنها راه رسیدن به اوج لذت و ارگاسم خودارضایی است .

تفاوت خودارضایی در مردان و زنان

همانطور که گفته شد این عمل در خانم ها نسبت به آقایان کمتر انجام می شود و این در حالی است که روش های خود ارزایی در خانم ها بسیار بیش تر از آقایان است .

آقایان در مقایسه با خانم ها خودارضایی را در سنین پایین تری شروع می کنند و در اکثر موارد به یک نیاز درونی تبدیل شده که ترک کردن آن برایشان بسیار دشوار خواهد بود و در برخی موارد هم به اعتیاد جنسی ختم می شود که پیامدهای منفی زیادی خواهد داشت .

خود ارضایی در کودکان 

خودارضایی در کودکان و سنین پایین یکی از چالش های پیشروی والدین است که با تربیت صحیح جنسی می توانند تا حد زیادی از این مسئله جلوگیری کنند چرا که سبب بسیاری از بیماری های روحی در نوجوانی و جوانی شان خواهد شد .

از جمله مشکلاتی که خودارضایی برای نوجوانان به وجود می آورد : 

 

  • افسردگی 
  • ضعف حافظه 
  • خشم و اضطراب
  • گوشه گیری 
  • و ..

 

موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیش فعالی چیست
چهار شنبه 2 خرداد 1397 ساعت 13:37 | بازدید : 193 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

شاید با دیدن برخی از حرکات و رفتارهای کودکان ؛ این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که دلیل این رفتار چیست ؟در توضیح این مطلب توجه شما را به بحث بیش فعالی جلب می کنیم .

 

جنب و جوش زیاد و خارج از عرف یا همان مفرط کودک را به نحوی که نه تنها باعث رنجش اطرافیان بلکه ؛ باعث آزار همکلاسی ها – اولیای مدرسه – دوستان و ... شده و آن ها را رنج می دهد را ؛ بیش فعالی می گویند . که دارای سه نوع بیش فعال بی توجه – بیش فعال برانگیخته و ترکیبی از دو نوع اول و دوم است که شیوع نوع ترکیبی آن ، بیش از دو مورد اول می باشد .

 

آسیب های بیش فعالی کودکان :

 

علاوه بر این که این اختلال به عملکردهای فرد از جنبه های مختلف ؛ خانوادگی- تحصیلی و اجتماعی آسیب می رساند ؛ بیش فعالی کودکان به مرور زمان می تواند به وجود آورنده ی اختلاتی در شخصیت کودک شود . به این معنا که افراد و کودکان بیش فعال به مرور زمان و در روند رشدشان شخصیتی ضد اجتماعی پیدا کرده و مبتلا به اختلال سلوک می شوند .

 

 

این کودکان تمرکز در انجام کارها ندارند و اعمال خود را بدون فکر کردن انجام می دهند و بیش از انداره فعال هستندو به اصطلاح ؛ آرام و قرار ندارند .

 

میزان شیوع بیش فعالی در کودکان :

 

به طور کلی این اختلال حدود 8 تا 10 درصد از کودکان را مبتلا می کند که چنان چه بخواهیم به صورت تفکیکی در جنسیت های مختلف از آن سخن بگوییم ؛ لازم به ذکر است که ؛ بیش فعالی کودکان در جنسیت پسرا به میزان سه برابر بیشتر از شیوع آن در جنس دختران می باشد . البته اهمیت دادن به درمان این اختلال در کودکان در هر دو جنس آن ها به یک میزان از اهمیت زیاد برخوردار می باشد .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ارتباط پدر با فرزند پسر , ده راز مهم
پنج شنبه 27 ارديبهشت 1397 ساعت 16:43 | بازدید : 196 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

اگر شما از آن دسته پدرانی هستید که می‌خواهید ارتباط خود را با پسرتان قوی‌تر کنید، ما در اینجا نکاتی را برایتان آورده‌ایم که با عمل به آنها رابطه شما تقویت خواهد شد.

 

درک کنید که پسرها تحت تاثیر پدرهایشان هستند

 

باور کنید یا نه، پسرها اول از همه به پدرهای خود نگاه می‌کنند و برای مرد شدن او را الگو قرار می‌دهند. تاثیری که پدر روی رشد شخصیت کودک خود می‌گذارد پنهان اما واقعی است. زمانی که پسر رفتار پدر خود را با مادرش می‌بیند، احترام(یا بی احترامی) به زنان را یاد می‌گیرد و این که مرد و زن چگونه باید با هم ارتباط برقرار و چگونه با مشکلات دست و پنجه نرم کنند. حال که از این تاثیر آگاهید، به رفتار خود عمیق‌تر فکر کنید.

 

علایق مشترک خود را بیشتر کنید

 

ممکن است شما به ورزش علاقه داشته باشید در حالی که پسرتان از کتاب خواندن در خانه لذت ببرد اما حتما سرگرمی دیگری نیز وجود دارد که هر دوی شما به آن علاقه داشته باشید. به عنوان مثال به پیک نیک رفتن. سعی کنید علایق مشترک خود با پسرتان را شناسایی کنید و زمان باهم بودن‌تان را افزایش دهید تا ارتباط میان شما نیز بهتر شود.

 

از هم بازی بودن با کودکتان نهراسید

 

بازی کنید. پسرها زمانی که جوان‌هستند، بازی کردن و فعالیت را دوست دارند. با فرزندتان کشتی بگیرید و بگذارید فعالیت فیزیکی را تجربه کند. ممکن است او تحت تاثیر همین بازی‌ها بعدها به صخره نوردی، هاکی یا اسکیت علاقمند شود.

 

روی پروژه‌های بزرگ کار کنید

 

برای پسرها بسیار لذت بخش است که کارهایی بزرگ‌تر از سن‌شان انجام دهند. باز کردن موتور ماشین و قرار دادن آن سر جایش، ساختن جعبه و تعمیر دوچرخه، هر چیزی که باشد انجام دادن پروژه‌ای بزرگ با کودکتان ارتباط میان شما را بهبود بخشده و خاطره‌ای می‌سازد که شما تا سال‌ها می‌توانید درباره آن صحبت کنید.

 

یه پسرتان گوش دهید

 

شما نیز از این که دیگران حرف‌هایتان را گوش دهند لذت می‌برید. اگر از همین حالا، قبل از هر گونه قضاوتی اول به حرف‌های پسرتان گوش دهید سپس مشکل او را حل کنید، رابطه‌ای محکم با او ساخته‌اید که تا سال‌های سال باقی خواهد ماند. فرصتی فراهم کنید که بتوانید با او صحبت کنید. به عنوان مثال با هم به ماهی گیری بروید یا ورزش کنید. کافی است 25% از وقت خود را به گوش دادن اختصاص دهید سپس از خوشگذرانی با او لذت ببرید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


این 7 جمله مخرب را هرگز به کودک تان نگویید
چهار شنبه 26 ارديبهشت 1397 ساعت 16:31 | بازدید : 169 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

رفتار کودک,احساس کودک

 

به کودکان باید نه وعده داد و نه وعده از آنها گرفت. روابط ما با فرزندانمان باید بر اساس اعتماد و اطمینان باشد. وقتی پدر یا مادر برای تأیید گفته خود مجبور است وعده بدهد، یعنی دارد اقرار می‌کند که «وعده داده نشده‌اش» اعتبار ندارد و قابل اعتماد نیست.

 

مناسب سن خودت رفتار کن!

گاه والدین به رفتار کودک انتقاد می‌کنند، زیرا آن رفتار تأثیر بدی بر بزرگ‌ترها داشته است. در صورتی که رفتار کودک، نشان دهنده احساس درونی اوست و والدین وظیفه دارند احساس کودک را درک کنند. کودک ۶ ساله‌ای که نمی‌داند چه می‌خواهد و گریه می‌کند، یا کودک ۴ساله‌ای که از محدود شدن در صندلی اتومبیل ناراحت است و گریه می‌کند، هر دو متناسب سنشان عمل می‌کنند؛ اگر چه ما انتظار داریم رفتار آنها ما را آزار ندهد. به جای اینکه به کودک بگویید «مناسب سن خودت عمل کن» بگویید: «به نظر می‌رسد خیلی عصبانی هستی»، «می‌دانم وقتی چنین اتفاقی برایت افتاده بسیار ناراحت شده‌ای» این جملات به کودک آرامش می‌دهد و شرایط را قابل تحمل خواهد کرد.

 

آخر چند بار باید یک چیز را تکرار کنم؟

پدر یا مادری که در استفاده از سخنان نیشدار و طعنه‌آمیز استعداد ذاتی دارد، خطر و تهدیدی جدی برای سلامت روانی کودک به حساب می‌آید. این پدر یا مادر جادوگری است که از واژه‌ها استفاده می‌کند و با بیان این واژه‌ها، مانعی در برابر ایجاد ارتباط موثر برقرار می‌کند و مانع از پدید آمدن رابطه‌ای مثبت بین پدر و مادر با کودک می‌شود. « آخر چند بار باید یک چیز را تکرار کنم؟ مگر تو کری؟ پس چرا گوشت به من نیست؟ …» این پدر و مادرها شاید ندانند که سخنان طعنه‌آمیز و کنایه‌دار جملاتی هستند که برخوردی متقابل طلب می‌کنند. این پدر و یا مادر آگاه نیست که با این اظهار نظرهای توهین‌آمیز، کودک را تحریک کرده و ذهن او را از نقشه‌های خیالی انتقام، پر می‌سازد و در نتیجه باعث مسدود شدن راه ارتباطی بین خود او و کودکش می‌شود.

 

به تو قول می‌دهم که …

به کودکان باید نه وعده داد و نه وعده از آنها گرفت. روابط ما با فرزندانمان باید بر اساس اعتماد و اطمینان باشد. وقتی پدر یا مادر برای تأیید گفته خود مجبور است وعده بدهد، یعنی دارد اقرار می‌کند که «وعده داده نشده‌اش» اعتبار ندارد و قابل اعتماد نیست. وعده‌ها باعث می‌شوند که توقعات غیرواقعی در کودکان به وجود بیاید. وقتی به کودک وعده داده می‌شودکه او رابه باغ وحش ببرند، او آن وعده را یک تعهد به حساب می‌آورد و فکر می‌کند که براساس این تعهد، در روز موعود نه باران خواهد بارید، نه اتومبیل عیب و ایرادی پیدا خواهد کرد و نه خود او مریض خواهد شد. از طرفی نباید از کودکان وعده گرفت که درآینده رفتاری خوب داشته باشند یا رفتار بدشان را اصلاح کنند. وقتی کودک وعده‌ای ناخواسته می‌دهد، وعده‌ای که متعلق به خود او نیست، در واقع چکی بانکی می‌کشد که در آن بانک اصلاً حساب ندارد. ما نباید مشوق و محرک این قبیل اعمال فریب‌آمیز باشیم.

 

چـرا مـثـل … نـیستی؟

با مقایسه کـودکـان، آنـهـا احـسـاس مـی‌کـنـنـد در مرتبه پایین‌تری قرار گرفته‌اند و این راه مناسبی برای وا داشتن آنها به فعالیت نیست. زمانی که کودک خود را پایین‌تر از دیگری احساس کند، روحیه خود را می‌بازد و دست از فعالیت خواهد کشید. شما باید ضعف و قوت کودکان را بپذیرید و آنها را بر اصلاح رفتار خودشان تشویق کنید.

 

چی بهت گفتم؟

چرا سوالی را می‌پرسید که خودتان جواب را می‌دانید؟ انتظار دارید کودک چه پاسخی بدهد؟ وقتی می‌پرسید: لباست را کجا پرتاب کردی؟ لبخندی موذیانه می‌زند و می‌گذرد. اگر از رفتار او رنجیده‌اید بگویید: «من متاسفم که مجبورم برای بار سوم تکرار کنم که لباست را روی چوب لباسی آویزان کن».

 

ندو وگر نه می‌افتی!

علی‌رغم تمام توجه شما به محافظت از کودک، به کار بردن این نوع جملات باعث می‌شود کودک بیفتد، زیرا به او القا می‌کنید منتظرید که او به زمین بخورد و این برای کودکی که تلاش می کند مستقل باشد بسیار مضر است. بهتر است در این موارد بگویید: «قبل از دویدن از محکم بودن بند کفش‌هایت مطمئن باش». در این صورت شما در مورد اشکال کفش صحبت کرده‌اید نه ناتوانی کودک.

 

شوخی کردم

دست انداختن کودک اگر چه ظاهراً شرایط را شاد می‌کند ولی در واقع به شدت مخرب است. هنگامی که کودک عصبانی است، خندیدن به او باعث می‌شود احساس بدتری پیدا کند. شما به عنوان والدین کودک وظیفه دارید او را حمایت کنید نه اینکه باعث اذیت و آزار او شوید. اگر چنین منظوری ندارید هنگامی که کودک ناراحت است شاد نباشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحصیل در خارج از کشور
دو شنبه 7 اسفند 1396 ساعت 19:5 | بازدید : 193 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

تحصیل در خارج از کشور

به گزارش افکارنیوز، هر شخصی در انتخاب مسیر رسیدن به هدفش دلایل مشخصی داره و اگر راهی از روی آگاهی کامل از مقصدش، انتخاب بشه، برای شخصی که اون راه رو انتخاب کرده،نتایج مثبتی رو به همراه خواهد داشت. تحصیل در خارج از کشور نیز از جمله راه های بسیار مناسب برای رسیدن به اهداف مورد نظر است. اما نتایج مثبت و منفی این راه برای افراد مختلف با شرایط متفاوت،متغیر است.

در جامعه ی آکادمیک امروز ایران تحصیل خارج از کشور به یکی از خواستگاه های جدی دانشجویان تبدیل شده است. همزمان با گسترش اهمیت پذیرش دانشجوی بین المللی در کشور های معتبر جهان وهمچنین امکانات تحصیلی بیشتردر این کشور ها این خواستگاه به خوبی پاسخ داده شده است.

پذیرش در دانشگاه های خارج از روش های مختلف امکان پذیر است. بورسیه، فاند و اسکالرشیپ از روش های تحصیل رایگان به شمار می آیند. در این میان موسسات اعزام دانشجو نیز تحت مجوز رسمی وزارت علوم اقدام به اعزام دانشجو میکنند. یکی از موسسات فعال در زمینه تحصیل در کانادا، آلمان و اتریش؛ بنیاد علمی دانشپذیر تحت برند لگال اپلای میباشد.

این مجموعه با ارائه ی راهکار های مختلف در زمینه تحصیل در آلمان، اتریش و کانادا بهترین پوزیشن های تحصیل را ارائه داده و کلیه اقدامات مربوط به پذیرش دانشجو اعم از اخذ ویزای تحصیلی، اسکان و ... را انجام میدهد. همچنین این مجموعه اقدام به برگزاری همایش های مختلف و جلسات پرسش و پاسخ میکند که در آن متقاضیان با طرح مسائل و دغدغه های خود، راهکار مناسب دریافت میکنند.

پیشنهاد های لگال اپلای

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان یکی از ۱۰ کشور ارزان برای تحصیل در خارج از کشور است و محبوبیت رو به رشدی در میان دانشجویان بین‌المللی دارد و دلیل آن دانشگاه‌های معتبر، پایین بودن هزینه ها و سطح بالای زندگی در این کشور است.

دانشجویان دوره فوق لیسانس که مدرک کارشناسی خود را در آلمان دریافت نکرده‌اند، باید برای هر ترم مبلغ بیش از ۱۰ هزار یورو پرداخت کنند. این در حالی است که امکان دریافت بورسیه هم وجود دارد. برای پوشش هزینه‌های زندگی باید حداقل حدود ۱۰ هزار دلار صرف کنید. اما این مبلغ بیشتر به نوع زندگی و فرهنگ خرج کردن شما بستگی دارد. همچنین برخی از رشته‌ها در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

تحصیل در کانادا

از آن جایی که کشور کانادا از جمله کشور هایی است که در زمینه ی سرمایه گذاری در امر تحصیل و بورسیه های تحصیلی بسیار فعال است سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو از جای جای جهان و کشور های گوناگون جهت ادامه ی تحصیل به کشور کاناد می آیند . کیفیت بالای سیستم آموزشی در کشور کانادا باعث شده رشته های دانشگاههای بیشتری را هم ساپورت کند و به تبعیت متقاضیان بیشتری داشته باشد .

با مشاوران لگال اپلای در تماس باشید

021-88288200


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 173
بازدید ماه : 1205
بازدید کل : 39650
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 25
:: باردید دیروز : 18
:: بازدید هفته : 173
:: بازدید ماه : 1205
:: بازدید سال : 2447
:: بازدید کلی : 39650