مشاوره روانشناسی
آموزش مهارت تصمیم گیری در کودکان
چهار شنبه 14 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 262 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

آموزش مهارت تصمیم گیری در کودکان

آموزش مهارت تصمیم گیری در کودکان نکته ی مفید و ارزشمندی است که بهتر است قابل توجه والدین محترم و همین طور معلمان و مربیان مهد و مدارس باشد . نکته ای که کار کردن روی آن در بچه ها می تواند اثر بخشی بی نظیری در پرورش فکری و ذهنی کودکان داشته باشد .

موضوعی که به آن می پردازیم مساله ای است که نه تنها برای سن کودکی سودمند است بلکه می تواند پایه گذاری فکری برای آینده و مراحل بالاتر کودکان باشد . از این رو باید با انرژی و رویکردی مثبت این مهارت در کودکان آموزش داده شود و این تاکیدی است که مشاوره به انجام آن اصرار دارد .

 

آموزش تصمیم گیری در کودکان

 

هدف یادگیری این مهارت در کودکان آموزش آن ها برای ارزیابی گزینه ها و تصمیم گیری گروهی است .

مهارت : ایجاد توافق گروهی

برای شروع آموزش کودکان را به گروه های ۳ الی ۴ نفره تقسیم کنید . یک فرد سخنگو و یک یادداشت بردار برای هر گروه انتخاب کنید .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

برای آموزش مهارت تصمیم گیری در کودکان به آن ها توضیح دهید :

به تازگی مبلغ زیادی پول به شما داده شده است که برای هر هدفی که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید . می توانید هر کاری که می خواهید با ان انجام دهید اما باید در تصمیم گیری ها با هم به توافق برسید .

به طور مثال می توانید آن را به خیریه ببخشید ، می توانید بی حساب و کتاب خرید کنید یا می توانید برای خرید لوازم التحریر از آن  استفاده کنید .

به گروه ۱۵ دقیقه فرصت دهید تا فکر هایشان را روی هم بگذارند ، یادداشت بردار نیز باید نظرات آن ها را بنویسد . هر فرد باید بتواند گروه را متقاعد کند که چرا احساس می کند نظر او از همه معقول تر ، خوشایندتر ، نوع دوستانه تر و … است .

 

2آموزش مهارت تصمیم گیری در کودکان

 

در پایان ۱۵ دقیقه ، گروه باید در یک نظر به توافق برسد . اگر آن ها موفق به تصمیم گیری نشوند ، پول را ” از دست خواهند داد “. سپس سخنگوی هر گروه در مورد تصمیم شان با گروه بزرگ تر صحبت می کند و هر عضو گروه باید بگوید که چرا فکر می کند که نظر او خوب است حتی اگر در ابندا این نظر را نداشته است .

به عنوان مثال ، یک کودک ممکن بگوید ” من در ابتدا فکر می کردم که باید پول را به خیریه اهدا کنیم . وقتی گروه تصمیم گرفت برای کودکان بی بضاعت اسباب بازی بخریم ، متوجه شدم که این هم به نوعی همان کار است . “

یا دیگری می گوید ” من در ابتدا فکر کردم که باید پول را به خیریه اهدا کنیم ، وقتی گروه تصمیم گرفت که با یکدیگر به مسافرت برویم ، متوجه شدم که این کار می تواند سرگرم کننده باشد . هنوز هم می توانم مبلغی از پولم را به خیریه اهدا کنم ” .

 

روانشناس غیرحضوری

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان
چهار شنبه 13 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 334 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان  ؛ پدر مانی ۱۰ ساله ، با بودن کامپیوتر در اتاق پسرش مخالف است . مانی سعی میکند پدر را قانع کند تا راضی شود به او می گوبد :  اما مامان گفت می تونم این کارو بکنم .

مادر فرید ۱۲ ساله ، اجازه نمی دهد که او به همراه دوستانش به فروشگاه برود و تاکید دارد باید با برادر بزرگترش برود . اما فرید می گوید : پدر گفت ، می تونم برم . نمونه هایی هستند در ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان .

مهم نیست که شما ازدواج موفقی دارید و روابط شما با همسرتان عالی است . این واقعیتی است که در برخی مسایل ، با همسر خویش اختلاف نظر داشته باشید و زمانی که با مسایل مربوط به تربیت بچه ها مواجه می شوید ، این اختلافات بروز می کنند و ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان پیش می آید : چی باید بخوری ؟ کی باید بخوابی ؟  آیا بچه ها به قدر کافی بزرگ شده اند که شب را با دوستانشان بگذرانند ؟ یا می توانند موبایل داشته باشند ؟

 

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان 1

 

عملکرد صحیح در مقابل ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان

چه باید کرد وقتی مادر می گوید :« بله » و پدر می گوید : « نه » و یا برعکس ؟ در برخی خانواده ها یکی از والدین تصمیم نهایی را اتخاذ می کند . یکی از پدر ها می گفت : « این روش خوبی است چون ، از تنش های بوجودد آمده جلوگیری می کند ، اما راهبرد کاملی نیست . »

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

پدر دیگر معتقد بود : « در این گونه مواقع برخی اوقات دخالتی نمی کنم و تصمیم گیری را به همسرم می سپارم و بعد متوحه می شوم به طور مثال ، پسرم چند ساعت تلوزیون تماشا می کند ، احساس می کنم باید جلوی این کار را بگیرم . وقتی به همسرم اعتراض می کنم می گوید : اگر این کار را بکنم گریه میکند . در این جا اختلاف ما شروع شده و منجر به جرو بحث می شود . »

 

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان

 

اگر شما هم دچار این مشکل شدید و با مساله ناهماهنگی در تربیت فرزندان مواجه شدید می توانید از روش هایی که مشاوره ارایه می دهد و در شرح ذیل آمده است ، استفاده کنید :

  • با همسرتان در زمانی مناسب صحبت کنید و سعی کنید حرف شما منطقی باشد . اگر واقعا به درستی حرفی که می زنید ایمان دارید ، می توانید روش های دیگر را نیز را امتحان کنید . به طور مثال اگر تصور می کنید کودک شما نباید فست فود بخورد ، می توانید کمی در این خصوص تجدید نظر کنید ، آن ها را در منزل تهیه کنید . از مواد سالم تری استفاده کنید .
  • اگر فرصتی برای مذاکره و یا صحبت کردن ندارید و فرزندتان چیزی از شما می خواهد که به هیچ عنوان نمی خواهید پاسخ مثبت دهید ، باصدای آرام به او بگویید اول از همه باید با پدر یا ماردت صحبت کنم . این کار باعث شده تا شما با همسرتان مشورت کرده ووقتی توافق حاصل شد آن را به اطلاع فرزندتان برسانید .
  • اگر امکان دارد ، سعی کنید از فرزندتان نیز کمک بخواهید تا با یکدیگر مسایل را حل کنید . با این روش رضایت همه جانبه ، حاصل می شود . به طور مثال ، مانی راجع به کامپیوتر با والدینش بحث و گفتگو کرد . او قول داد اگر کامپیوتر در اتاقش باشد ، مانند قبل ، اول تکالیف مدرسه را انجام دهد بعد در اوقات فراغت ، با استفاده از کامپیوتر با دوستانش چت کند . والدین او در ابتدا چت روم های دیگر را قفل کردند و سپس اجازه ی این کار را به مانی دادند . بعد از چند روز ، مشاهده کردند چگونه مانی طبق قولی که داده اول دروس مدرسه را انجام می دهد و سپس با کامپیوتر بازی می کند .

نتایج گفتگوی فرزندان با والدین و حل مساله

ممکن است شما هنوز متقاعد نشده اید که کامپیوتر را در اتاق فرزندتان قرار دهید . می توانید با او صحبت کرده و تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه می توان از آن استفاده کرد .

والدین فرید او را درباره ی فروشگاه رفتن دخیل کردند . او به مادرش گفت : اگر الان با دوستام بیرون نرم اونا فکر می کنند من آدم تنبلی هستم . مادر بعد از شنیدن این حرف متعجب شد و دلیل حرف های او را متوجه نمی شد .

مادر به فرید گفت : تو هنوز سن کمی داری و نمی خواهم حرف دیگری بشنوم .فرید یک ایده دیگری را بیان کرد : شما هم می توانید به فروشگاه بیایید و مواظب من باشید . پدر ومادر قبول کردند و فرید به جای اینکه عصبانی و ناامید شود ، حس خوبی پیدا کرد .

 

 مشاوره روانشناسی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مساله طرد شدن در کودکان
چهار شنبه 12 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 347 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مساله طرد شدن در کودکان

مساله طرد شدن در کودکان و برخورد والدین با آن ها و گاها مراجعه با مشاوره در این مساله حایز اهمیت است . کودکان در هر سن و سالی که هستند در مورد کنار گذاشته شدن یا طرد شدن  و بایکوت شدن از گروه ، به عنوان یکی از بزرگترین ترس ها یشان صحبت می کنند . حسین ده ساله در حالی که گریه می کرد از مدرسه به خانه بازگشت ، زیرا هیچ یک از دوستانش او را برای رفتن به مهمانی ناهار ، دعوت نکرده بود . علیرضای هشت ساله نیز احساس افسردگی می کرد ، زیرا به جشن تولد دوستش دعوت نشده بود .

 

طرد شدن در کودکان 4

احساس پذیرفته شدن در میان همسالان برای دختران و پسران از اهمیت خاصی برخوردار است . بر اساس نظریات  محقق دانشگاه ایلینویز ، این نیاز با رشد کودکان قوت می گیرد و در دوران ابتدایی به اوج خود می رسد و بالتبع همین فراینددر مساله طرد شدن در کودکان صادق است .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

اکثر مادرانی که کودکانشان در چنین موقعیتی قرار می گیرند به آن ها می گویند : نگران نباش ، سال دیگر این موضوع از یادت خواهد رفت .

والدین و علی الخصوص مادر ها  حقیقتا می خواهند فرزندشان را آرام کنند و فکر می کنند که در این کار موفق شده اند . اما واقعیت این است که اکثر بچه ها موقع شنیدن این جمله احساس آرامش در خود نمی کنند و در واقع این جملات باعث کاهش درد و رنج کودک نخواهد شد .

 

طرد شدن در کودکان 1

 

برخورد درست و صحیح با  مساله طرد شدن در کودکان

کودکان در مورد مشکلات ایجاد شده بین آن ها و دوستانشان نیاز به کمک واقعی دارند . بیان اطمینان های توخالی ، بی اهمیت جلوه دادن یا نادیده گرفتن مشکل به کودک کمکی نخواهد کرد . این مساله ساده ای نیست که بتوان آن را سریع و به آسانی حل کرد .

آرمان ده ساله ، اغلب از لیست دعوت و از فعالیت هایی که توسط دوستانش انجام می گرفت محروم می شد . در ابتدا مادر در مورد احساسش پرسید و آرمان گفت احساس ناراحتی می کند ؛ اما خوشحال بود که مادرش به مشکل او اهمیت داده است .

مجددا مادر سوال کرد : چه کاری می توانی بکنی که احساس بدی نداشته باشی ؟ آرمان مدت زیادی فکر کرد اما نتوانست در این خصوص راه حلی پیدا کند .

روز بعد که آرمان نزد مادرش رفت و گفت : شاید بتوانم دوستان جدیدی پیدا کنم که آن ها چنین مشکلی را برای من ایجاد نکنند ، من نمی خوام بیشتر ازین دنبال ذوستان قدیمی ام باشم .

 

طرد شدن در کودکان

 

ایجاد فرصت جهت فکر کردن کودک طرد شده در مورد حل محرومیت خودش :

هنگامی که مادر خواست که آرمان در مورد شخص دیگری از همکلاسی هایش برای دوستی فکر کند . آرمان گفت مثلا : رضا ؛ زیرا او به باغچه و باغچه بانی علاقمند است . یک روز آرمان از رضا دوست جدیدیش خواست تا با او دانه هایی را در خاک بکارتد . اما رضا گفت که پروژه ی بزرگی دارد و نمی تواند با او همراهی کند .

آرمان پیشنهاد داد که در پروژه به رضا کمک کند و او بشدت با هیجان استقبال کرد . به همین ترتیب دوستی آنها ادامه داشت و چند روز بعد رضا از دوستش آرمان خواست تا به باغچه او بیاید .

آن ها می توانستند زمان لذت بخشی را با کاشتن دانه ها داشته باشند و در مورد مدرسه و کار های مورد علاقه شان صحبت کنند .

با گذشت زمان و همزمان با عمیق تر شدن دوستی رضا ، آرمان را به گروهی از افراد دیگر معرفی کرد . آرمان دیگر احساس محروم شدن نمی کرد .

آرمان درس های زیادی از ین تجربه گرفت : طرد نشدن ، توانایی تبدیل مشکلات به فرصت های قابل حل . او همچنین یاد گرفت که برای رسیدن به اهداف خویش ، زمان زیادی لازم است اما ، انتظار نیز ارزشمند خواهد بود .

از همه مهمتر آرمان در مورد این مساله هم فکر کرد : اگر مادرش او را دراین مورد کمک نمی کرد ، می توانست با همان انرژی و روش قبلی مشکلش را حل کند ؟ یا بدون کمک او از موفقیت و غرور یکسانی بهره مند گردد ؟

 

مشاوره تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهکار های کاهش استرس کنکور
چهار شنبه 11 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 346 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

راهکار های کاهش استرس کنکور

با توجه به فرا رسیدن ایام امتحانات و نزدیک شدن کنکور یکی از مشکلاتی که دانش آموزان با آن مواجه می شوند استرس و اضطراب است که می تواند ر زندگی افراد تبعات بعدی نیز داشته باشند. از آنجا که اغلب دانش آموزان از ابتدای سال چهارم دبیرستان و یا قبل تر ، خود را برای کنکور آماده می کنند در تمامی این مدت با استرس رو برو هستند و در ماه ها و روز های نزدیک به کنکور میزان این استرس بسیار بیشتر می شود ( البته میزان کمی استرس برای دانش آموزان طبیعی است و چه بسا در نظم دادن و هدف گذاری نقش مثبتی ایفا می کند . پس نگران نباشید.). در صورت داشتن استرس بسیار زیاد و جهت کاهش استرس کنکور میتوانید با مشاوران متخصص مشورت کنید .

می توان برای کنترل این پدیده ،  یک سری راهکار ها پیشنهاد کرد.

به موقع و خوب بخوابید

خواب منظم و برنامه ریزی شده به شدت استرس را کنترل و کاهش می دهد. برای این کار بهتر است ساعت خواب خود را به صورت واحد ( مثلا ساعت ۱۰ شب) تنظیم کنید و بعد از ۸ ساعت ( ساعت ۶ صبح) بیدار شوید. خواب بعد از ظهر به میزان ۴۵ دقیقه نیز میتواند هم در بالا بردن راندمان ذهن و هم در رفع خستگی و کاهش اضطراب کمک کند . با نزدیک شدن به کنکور برنامه خواب خود را به هیچ وجه تغییر ندهید .
به هیچ وجه دارو های آرامش بخش و خواب آور استفاده نکنید . در صورت استرس شدید توصیه می شود جوشانده لیمو عمانی ، گل گاو زبان یا سنبل طیب مصرف کنید .

راهکار های کاهش استرس کنکور

ذهن خود را متمرکز کنیدو زیاد خیال پردازی نکنید

کنکور تمام زندگی نیست و حتی در صورت عدم موفقیت باز هم شانس برای جبران دارید . فضای خانه را آرام نگه دارید . البته داشتن کمی اضطراب طبیعی است و میزان یادگیری و دقت در پاسخ به سوالات را افزایش می دهد . اگر اضطراب با علائمی چون شکم درد و یا سردرد شدید  ظاهر شد با نفس عمیق و شل کردن عضلات می توانید به آرامش برسید .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

برنامه غذایی کامل داشته باشید

برای کاهش استرس کنکور غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند نان ، برنج و سیب زمین در روز و شام را سبک بخورید. از تمرین و مطالعه در شب های نزدیک به امتحان و کنکور بپرهیزید ، چون یسیتم بدنی شما را برهم می زندو باعث ایجاد استرس مضاعف می شود ، در نتیجه راندمان یادگیری و حافظه به مقدار چشم گیری کاهش می یابد .

صبحانه را حتما بخورید ، نخوردن صبحانه می تواند منجر به افت قند خون ، سستی و بی حالتی ، عصبانیت ، بی حوصلگی ، افسردگی و حتی عدم انگیزه برای مطالعه و در نتیجه افزایش استرس منجر شود .

کاهش استرس کنکور

لبنیات بخورید

خوردن یک لیوان شیر ولرم قبل از خواب نقش به سزایی در ایجاد آرامش دارد . ( اگر بدنتان با لبنیات سازگار است )

ورزش کنید

بهتر است حداقل نیم ساعت از روز را به ورزش ها ی سبک چون پیاده روی ، نرمش یا شنا اختصاص بدهید . این ورزش ها باید باعث شادابی و سرحالی شما شود و نباید آنقدر متمرکز شوید که پس از ورزش احساس خستگی کنید . ورزش کردن سبک در روز کنکور نیز توصیه می شود .

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مصرف گُل در نوجوانان
پنج شنبه 9 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 339 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 مصرف گُل در نوجوانان

مصرف گُل در نوجوانان ؛به استناد مطالعه ای که اخیرا موسسه مبارزه با مواد مخدر ، درصد دانش آموزان دبیرستانی که فکر می کنند دوستانشان موافق کشیدن سیگار ماری جوانا نیستند ، به ۷۲ درصد  افزایش یافته است . این شاید خبر خوبی باشد  اما براساس پژوهشی که اخیرا انجام شده ، اغلب نوجوان ها مواد مخدر به خصوص سیگار ماری جوانا (گل) را امتحان کرده اند . برخلاف نتیجه گیری های گذشته ، تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف گُل در نوجوانان و  استعمال منظم ماری جوانا به استعمال مواد قوی تر مانند کوکایین و هرویین منجر می شود .

مصرف گُل در نوجوانان 6

 

ثابت شده است که یک عدد سیگار ماری جوانا به اندازه ی یک پاکت سیگار معمولی به ریه های انسان آسیب می رساند . کشیدن زیاد ماری جوانا که این روزها بین نوجوان ها با اصطلاح « گُل» معمول شده به عقیم شدن موقتی منجر شده ، روی شخصیت و رشد احساسی کودکان و نوجوانان و بالغ ها اثر می گذارد .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

 
یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید

چه ارتباطی میان مواد مخدر ( مصرف گُل در نوجوانان ) ورشد اخلاقی وجود دارد ؟

 

قبل از هر چیز ، مواد مخدر و یا مصرف گُل در نوجوانان  با مسموم کردن بدن عزت نفس را از بین می برد . در درجه ی اول با استعمال مواد مخدر به خود آسیب می رسانیم . دوم ، مصرف مواد مخدر گران و پر خرج است . پول لازم برای خرید این مواد معمولا بیش از مبلغی است که بچه ها در اختیار دارند .

 

در نتیجه برای خرید این مواد یا باید دزدی کنند و یا با توزیع این مواد مقداری از آن را رایگان بگیرند . دانش آموز ۱۵ ساله ای که شدیدا به توزیع و مصرف مواد مخدر آلوده بود می گفت : « دروغ گفتن ، تقلب ودزدی بخشی از زندگی من شده بود . »  مصرف گُل در نوجوانان و بهتر بگوییم نوجوانانی که بشدت آلوده ی مواد مخدر هستند ، درست مانند نوجوانانی که در روابط جنسی افراط می کنند فرصت فعالیتهای سالم مانند ورزش ، پرداختن به کار های اجتماعی و کار را ازدست می دهند . در نتیجه به رشد شخصیتی و اخلاقی آنان لطمه وارد می شود .

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو

 


موضوعات مرتبط: نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بی رحمی در کودکان پنج تا هشت سال
پنج شنبه 8 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 318 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
بی رحمی در کودکان 3

بی رحمی در کودکان پنج تا هشت سال

بی رحمی در کودکان پنج تا هشت سال یا همان کودک در مرحله ی دوم ؛

کودک مرحله ی ۲ در همه شیونات زندگی و در همه داد و ستد هایش انسان بی رحمی است که برای او صحبت از احساس و احساسات کردن مفهومی ندارد .

معتقد است که رفتارش بی عیب و نقص است و بعید می داند کسی از رفتار او برنجد . یکی از دلایل دروغ گفتن های بسیار زیاد کودکان مرحله ی ۲ این است که اثرات زیان بار عمل خود را نمی بینند . کودک مادام که به مرحله ۳ رشد نرسیده نمی فهمد که دروغگویی و تقلب اعتماد میان انسان ها را ازبین می برد .

بی رحمی در کودکان 

علت بی رحمی در کودکان و حرف های تند در آن ها

همه ناسزاها و همه ی حرف های تند و زشتی که میان دانش آموزان واقع در این مرحله سنی رد و بدل می شود ، ترکیبی از میل کودک به اظهار وجود از یکسو و بی توجهی به احساسات درونی از سوی دیگر است .

گاه کودک مرحله ی ۲ در توجیه رفتارش اشکال ناسزا گویی را مورد سوال قرار می دهد ، می پرسد : « مگر فحش دادن به کسی لطمه می زند ؟ » با آنکه شنیدن ناسزا را دوست ندارد نمی تواند احساسات نا خوشایند ناشی از ناسزا گفتن را درک نماید ، اما اینکه هر کودک تا چه اندازه اسیر رفتار می شود بستگی به شخصیت او و طرز تربیتش در خانواده دارد . با این حال می توان گفت ناسزاگویی به دوستان برای کودکان ۶ و ۷ ساله طبیعی است .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

صبور بودن خانواده در برابر ناسزا گویی و بی رحمی کودکان

ناسزا گویی و بی ادبی کودک مرحله ی ۲ ، به دو دلیل برای پدر ومادر سخت و ناگوار است . از یک سو بی ادبی او را نمی خواهیم و از سوی دیگر مایل نیستیم که فرزند ما قربانی ظلم و ستم دوستانش قرار بگیرد .

اجازه دهید در مورد اخیر توضیح بیشتری بدهیم : اگر از فرزند دبستانی خود درباره ی طرز برخورد دوستانش با یکدیگر سوال کنید ، احتمالا از جوابی که می دهد حیرت می کنید . بعضی از مدارس برای جلوگیری از تبدیل زمین بازی به صحنه جنگ و ستیز به بازی های دسته جمعی و فعالیت هایی بها می دهند که دانش آموزان را سر در گم می کند . بعضی از دبستان ها قدمی فراتر گذاشته ، برنامه های آموزشی برای مهربانتر شدن و حساس تر شدن دانش آموزان تدارک می بینند .

متاسفانه اغلب مدارس و به گفته مسولین مدارس ، بسیاری از خانواده ها قدمی در جهت رشد و تکامل کودکان بر نمی دارند . شما هم اگر خواستید می توانید از مسولین مدارس سوال کنید که برای اصلاح رفتار کودکان چه برنامه و چه سیاستی دارند .

 

بی رحمی در کودکان (2)

تاثیر خانواده بیش از برنامه های آموزشی

به اعتقاد ما ، لازم است در برنامه های آموزشی همه مدارس ، درسی در زمینه اخلاق و احترام به سایرین گنجانیده شود .

اما حتی اگر مدارس به میزان بسیار بیش از امروز به آموزش احترام به سایرین بها دهند ، وطیفه پدر و مادر است که در  آموزش اخلاقی کودک ، احترام به سایرین و مبارزه با بی ادبی و بد زبانی را در راس همه امور تربیتی قرار دهند . متاسفانه سیاست واحدی برای برخورد با همه بی نزاکتی ها وجود ندارد . روی هم رفته کودک باید به موقعیتی برسد که شخصا با مساله بی نزاکتی برخورد کرده ؛ در صورت نیاز به کمک بزرگترها ( مشاوره تلفنی و یا حضوری ، دوستان ، آموزگاران و مسولین مدارس ) در برابر بی ادبی و دوستانش رفتار حساب شده توام با نزاکت داشته باشد .

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان
پنج شنبه 7 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 273 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان 1

سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان

سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان ؛ از آن جایی که سه ساله ها در مقایسه با دوساله ها بسیار اجتماعی تر هستند ، امکان به وجود آمدن توقع بیجا و انتظار بیش از حد از آن ها وجود دارد.

فراموش نکنید با آنکه کودکان سه ساله در زمینه های مختلف ، بزرگتر و عاقل تر شده اند ، هنوز کودک و در نهایت سه ساله هستند . کودکان سه ساله :

 

سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان 2

  • احتمالا کج خلق هستند ، هرچند در مقایسه با دوساله ها کج خلقی آن ها کم دوام تر است ، که در صورت لزوم می توانید در این مواقع  مشاوره ی تلفنی و یا حتی مشاوره ی حضوری را در برنامه های تربیتی کودکتان به کار بگیرید .
  • ممکن است در بی حوصلگی و افسردگی به اشیاء ( صندلی ، اسباب بازی ، و غیره ) آسیب برسانند .
  • ممکن است تحت تاثیر احساس شدید ناامنی ، به برادر یا خواهر تازه متولد شده خود حسادت کنند .

سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان و مسیر رشد و تکامل

کودک سه ساله هنوز در موقعیتی نیست که خود را در جای دیگران قرار دهد و از دریچه چشم آن ها نگاه کند . اگر تاکنون با کودک سه ساله خود قایم باشک بازی کرده باشید ، خیلی راحت منظورم را درک می کنید . می بینید اغلب اوقات ، وسط اتاق و در حالی که در معرض دید قرار دارد ، چشمان خود را می بندد تا مثلا از دید دیگران پنهان بماند .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

یک بار در مهد کودک مورد سه ساله ای بود که گرم تماشای عکس های یک مجله بود . با دیدن من سری بلند کرد و گفت : « می خواهی این را تماشا کنی ؟ » وقتی جواب مثبت دادم ، عکس را در برابر چشمانش گرفت و گفت : « ببین » .

 

سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان 3

خلاصه آن که موقعیت و محدودیت های کودک سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان را در نظر بگیرید و از آنان توقع بیجا نداشته باشید .

تا این جا با چگونگی سال های نخست زندگی کودک آشنا شدید .

به نخستین گام های استقلال طلبانه او در مرحله به راه افتادن اشاره کردیم و دیدیم که چگونه شکل غالب استقلال طلبی کودک دوساله ، در سه سالگی به نرمش و همکاری منتهی می شود .

به این نتیجه رسیدیم که می توانید با اجتناب از برخورد های بی مورد و حفظ روابط حسنه ، کودک را در مسیر تکامل اخلاقی حرکت دهید .

سه ساله ها و ویژگی های مهم شخصیتی آنان

با پشت سر گذاشتن این مراحل ، کودک به مرحله ی جدیدی از رشد اخلاقی می رسد که آن را مرحله استدلال اخلاقی می شناسیم .

با این مقدمه ، اگر موافقید به مراحل مهم رشد و تکامل انسانی بپردازیم و ببینیم که چگونه می توانید فرزندان خود را دراین مرحله یاری دهید .

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحقیر کردن دیگران در کودکان و جلوگیری از آن
پنج شنبه 6 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 270 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
تحقیر کردن دیگران در کودکان 4

تحقیر کردن دیگران در کودکان و جلوگیری از آن

تحقیر کردن دیگران در کودکان و جلوگیری از آن ؛ همه دیده ایم که نوجوانان و حتی کودکان کم سن تر تحت تاثیر احساس نا امنی ، از همه و از جمله دوستانشان انتقاد می کنند . مادری می گوید : « وقتی دختر ۱۴ ساله من در حال جنگ با خواهر وبرادرش نباشد ، اعصاب ما را با انتقاد از دوستانش خراب می کند .»

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

گرچه تحقیر دوستان و برادر و خواهر یکی از رفتار های متداول نوجوانان است ، معتقد نیستیم که پدر و مادر دست روی دست بگذارند و اقدامی نکنند .

به اعتقاد ما پدر و مادر باید برحسب مورد در مخالفت با سخنان تحقیر آمیز فرزندشان حرف بزنند و در توجیه حرفشان دلیل بیاورند :

دلایل تحقیر کردن دیگران در کودکان

۱ – نشانه احساس نا امنی است . تنها کسانی دیگران را تحقیر می کنند که فاقد اعتماد به نفس هستند .

۲ – دیگران ، حتی اگر در ظاهر تحقیر و تمسخر را به شوخی بگیرند و حرفی نزنند ، در باطن دلگیر می شوند . آن را فراموش نمی کنند ؛ منتظر فرصت می نشینند تا تلافی کنند .

۳ – تحقیر بیش از همه به تحقیر کننده لطمه می زند ، کسانی که به دیگران احساس خوب بدهند بیشتر مورد توجهن قرار می گیرند .

۴ – نوجوان ها ، درست موقعی که بیش از هر زمان به احساس خوب نیازمندند ، با تحقیر و تمسخر ، اعتماد به نفس یکدیگر را خدشه دار می سازند .

 

تحقیر کردن دیگران در کودکان 1

مادری در تلاش برای وادار کردن امید ، پسر ۱۵ ساله اش تا از سر به سر گذاشتن دوستان و برادر ۷ ساله اش ، امیررضا ، دست بردارد ، حرف های شنیدنی دارد . او می گوید : امید قبول کرد که یک هفته تغییر رفتار دهد و نتیجه آن را ببیند . هنوز سه روز نگذشته بود با تعجب به من رجوع کرد و گفت:

« فرشید امروز به خاطر رفتار جدیدم از من تشکر کرد . مثل اینکه فرید هم راضی تر است . سعید می خواست تغییر رفتار یک هفته ای ام را مدتی تمدید کنم . حالا می فهمم که سر به سر گذاشتن دیگران چقدر بد است . بهتر است طوری رفتار کنم که اطرافیانم را ناراحت نکنم . »

 

علاوه بر همه ی این موارد یعنی توجه خانواده به فرزندان برای جلوگیری از تحقیر کردن وتمسخر در کودکان و نوجوانان مشاوره نیز می تواند به عنوان یک عامل بسیار تاثیر گذار عمل کند که این مشاوره می تواند حضوری و یا تلفنی صورت بگیرد .

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقررات سه ساله ها و برچسب های آموزشی برای آن ها
پنج شنبه 5 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 251 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
 مقررات سه ساله ها 3

مقررات سه ساله ها و برچسب های آموزشی برای آن ها

مقررات سه ساله ها ؛ سه ساله ها بر خلاف کودکان دوساله که در برابر نظم و انضباط و وضع مقررات مقاومت می کنند ، راحت تر به قبول آن تن داده و حتی در مواردی با میل و رغبت مقررات انضباطی و تربیتی را می پذیرند .

آنچه قبلا درباره ی استفاده از قافیه سازی تربیتی شرح دادیم در مورد سه ساله ها هم کاربرد وسیع دارد . شما می توانید ضمن مطالعه ی مطالب با مشاوره شدن به صورت تلفنی و یا حضوری اطلاعات وسیع تری در زمینه ی مسایل تربیتی فرزند دلبندتان در اختیار بگیرید .

کودکان سه ساله از آموزش کاربرد برچسب های اخلاقی ، از کلماتی مانند خوب ، بد ، شیطان ، ناز و غیره لذت می برند . برایشان قصه بگویید ، داستان هایی درباره ی آدم های خوب و بد تعریف کنید و در پایان بپرسید ، کدامشان خوب بودند ، کدامشان کار بد کردند .

 

مقررات سه ساله ها 1

تعریف و تمجید از سه ساله ها و تاثیر آن بر رفتارشان

سه ساله ها عاشق برچسبهای اخلاقی هستند . دوست دارند در مقام تعریف از آن ها حرف بزنید . برای کودک سه ساله شنیدن عباراتی چون « آفرین به تو که به مامانت کمک کردی . » یا « عزیزم چه کمک بزرگی به پدرت کردی » بسیار لذت بخش است . می توانید با کلمات و عباراتی که انتخاب می کنید ، به فرزند سه ساله خود درس انصاف و سخاوت بدهید .

 

مقررات سه ساله ها 2

دقت در استفاده از برچسب ها و عبارات اخلاقی در سه ساله ها

در این جا توجه به نکته ای ضرورت دارد . دقت کنید که از برچسب های نسنجیده استفاده نکنید . استفاده از عباراتی مثل « بچه بد » ، « پسر بد » ، « دختر احمق » و غیره ، با توجه به تاثیر احتمالی آن به هیچ وجه صحیح نیست . با این برچسب ها ، بر تصویر ذهنی کودک تاثیر منفی می گذارید . احتمالش هست که همان نقش « بچه بد » را برای زندگی خود انتخاب کند . برای احتراز از این موقعیت ، برچسب را متوجه عمل کودک کنید . به جای اینکه بگویید « پسر بد » چه بهتر که عمل بد او را نکوهش کنید : « کتک زدن کار بدی است » . « درست نیست که عروسک دوستت را به زور بگیری » .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

مقررات سه ساله ها و مساله ی همبازی

صحبت و بازی با همسالان برای بچه ها مهم است ، اما احتمالا نقش آن برای سه ساله ها بیش از سایر کودکان است . سه ساله ها بهتر دوست پیدا می کنند و راحت تر تن به بازی می دهند . سه ساله ها براستی از معاشرت با همسالانشان لذت می برند و به این معاشرت احتیاج دارند .

 

مقررات سه ساله ها

اما با آن که در مقایسه با کودکان دوساله ، در بازی های دسته جمعی ، بالغ تر و عاقل تر هستند ، هنوز به مراقبت و سرپرستی بزرگتر ها احتیاج دارند ، اما ازین دخالت نا خشنودند . بچه ها هنگام بازی درس های اخلاقی مهمی را یاد می گیرند که اگر با دیگران راه نیایند ، دیگران هم متقابلا با آن ها راه نمی آیند . می فهمند که اگر کسی را بزنند ، کتک خواهند خورد . یاد می گیرند که اگر با همباز ی هایشان خوش رفتاری نکنند ، از بازی با آن ها محروم خواهند گشت . این ها را بچه ها از یکدیگر بهتر یاد می گیرند تا از ما بزرگتر ها . از این رو ، زمینه ای فراهم کنید که کودک در این سن و از حالا به بعد ، همبازی مناسبی در حد سن وسالش پیدا کند .

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو

 


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درس ادب و نزاکت به کودکان
پنج شنبه 4 شهريور 1396 ساعت 18:6 | بازدید : 350 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
درس ادب و نزاکت به کودکان

درس ادب و نزاکت به کودکان

درس ادب و نزاکت به کودکان ؛ حتی به دو ساله ها هم می توانید عباراتی مثل لطفاً ، خواهش می کنم ، متشکرم و چیز هایی از این قبیل بیاموزید . اما میل شدید سه ساله ها به جلب توجه و عزیز این و آن شدن ، آن ها را در موقعیت ادب آموزی بیشتری قرار می دهد. (هرچند تکرار و آموزش چندین ساله آن لازم است . )

اما مساله اینجاست که ادب و اخلاق تنها در صورتی برای کودک مهم می شود که برای والدین مهم باشد ؛ . با کمال تاسف در روزگار ما ، ادب و نزاکت در میان بزرگتر ها و خانواده افول کرده است .

درس ادب و نزاکت به کودکان 2

دلیلش تقریبا به هرجا که برویم ، از فروشگاه ها گرفته تا صف ها و در محل کار و در جاده و غیره ، ادب و نزاکت کم وکمتر شده است . دلیلش به اعتقاد ما این است که برای جمعی از مردم اجتماع ، دیگر ادب و نزاکت مقوله مهمی نیست ؛ در نتیجه از آموزش ان به فرزندشان خودداری کرده ، شخصا هم پای بند مبادی ادب نیستند .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

درس ادب و احترام به دیگران

اما نکته اینجاست که ادب و نزاکت چیزی جز اخلاق نیست و رعایت اخلاق احترام به دیگران است . استفاده از کلماتی چون لطفا ، بی زحمت در وقت خواهش ، تشکر از دیگران به خاطر کار هایی که برای ما انجام می دهند ، انتظار نوبت در صحبت به جای قطع کلام ، باز نگه داشتن در برای عبور کسی که پشت سر ما از در عبور می کند ، خوردن با ظرافت ، استفاده از کلمات مودبانه و غیر توهین آمیز ، همه و همه اموری جزیی . برای این حال مهم برای لذت بخش تر کردن زندگی برای اطرافیان است .

درس ادب و نزاکت به کودکان 1

به همین دلیل به تاکید می گوییم که آموزش ادب و نزاکت را از همان سال های نخست آغاز کنید . می توانید در شرایط خاص تحت نظر مشاوره چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری باشید .به بچه ها تفهیم کنید که آموزش ادب و نزاکت آن ها اسباب خوشحالی دیگران می شود . ادب و نزاکت را به آن ها بیاموزید . اگر در این سال حساس که کودک آمادگی یادگیری و همکاری دارد ، به او درس ادب و نزاکت بدهید ، کار خود را در مراحل بعدی رشد که استقلال طلبی بار دیگر پای به عرصه زندگی کودک می گذارد ، راحت می کنید .

 

 

 

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 801
بازدید کل : 40492
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 176
:: بازدید ماه : 801
:: بازدید سال : 3289
:: بازدید کلی : 40492