مشاوره روانشناسی
ارتباط کلامی
پنج شنبه 26 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 337 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 ارتباط کلامی 5

ارتباط کلامی

ارتباط کلامی و مجموعه ی آن چه تاثیری در یک ازدواج کارآمد دارد ؟
رفتار غیر کلامی بهتر است یا ارتباط کلامی ؟
ارتباط کلامی تا چه اندازه در کاهش رنجش و خشونت موثر است ؟

 

ارتباط کلامی و انواع آن

ارتباط کلامی و دو نوع از آن که فکر ما را بیشتر از همه به خود مشغول کرده است ، عبارت اند از داد و ستد اطلاعات و بی پرده گویی از خود . هر دو این ها در یک ازدواج کارآمد مهم اند.

رابطه با داد و ستد اولیه ی اطلاعات بین طرفین آغاز می شود . مرد جوانی زن جوانی را در یک مهمانی ملاقات می کند . در ابتدا آن ها یک رشته رفتارهای غیر کلامی عاشقانه که تفهیم می کند علاقه یک طرفه نیست ، مبادله می کنند ، و آن گاه آن ها تبادل کلامی اطلاعات را آغاز می کنند .

 

ارتباط کلامی 4

 

تبادل اطلاعات با گذشت زمان ادامه می یابد و منجر به پیشنهاد خوردن ناهار باهم می شود . فعالیت هایی که با هم انجام می دهند موجب تقویت ثبات در رابطه ای می شود که با موفقیت مداوم در تبادل اطلاعات تقویت می شود و سرانجام فضایی را به وجود می آورد که در آن بی پرده گویی از خود به فرد امنیت می بخشد .

 

 

 

مشاوره تلفنی چقدر می تواند به برقراری ارتباط کلامی کمک کند ؟

صحبت نکردن و حرف نزدن در مورد خودتان و شخصیتتان و یا اصطلاعا عدم تبادل اطلاعات در یک رابطه منجر به بروز مشکلات عدیده ای در روال رابطه می شود . در اکثر موارد شاهد این نکته در بین زوج ها و افرادی که در رابطه می باشند ، هستیم . باید بگوییم که  همین امر یعنی صحبت نکردن و نداشتن ارتباط کلامی باعث ایجاد پیشداوری نزد هرکدام از طرفین می گردد بدین ترتیب که طرفین بدون اینکه راجع به مشکل به وجود آمده صحبتی بکنند هرکدام برای خود قضاوتی از ماجرای پیش آمده خواهند داشت و همینطور به جای حل مشکل به آن بیشتر دامن می زنند .

مرکز مشاوران هیروو به همراه مشاوران و متخصصان امور ازدواج و خانواده برای پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این زمینه ها آماده هستند . برای برقراری ارتباط کافی است از تلفن ثابت و بدون پیش شماره با شماره تلفن 9092305983 تماس گرفته و از خدمات مشاوره بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

بی پرده گویی از خود یک نوع ارتباط کلامی

این مرحله ی دوم  – بی پرده گویی از خود – شروع سرمایه گذاری عاطفی جدی در انتظاراتی است که زوج نسبت به یکدیگر پیدامی کنند . بی پرده گویی از خود آغاز اعتماد ، و شامل خطر پذیری است و موجب آسیب پذیری در قبال ناامیدی و آزردگی می شود .

تبادل اطلاعات و پرده گویی ازخود مادامی که روند پیوند جویی جریان دارد ، ادامه می یابد و زوج در کلیه ی روابط خود با یکدیگر به هم نزدیک تر می شوند . هرچه رابطه ی زناشویی بهتر عمل کند ، تبادل اطلاعات سیال تر و باز تر است و بیشتر احتمال دارد که بی پرده گویی از خود به ابراز افکار و احساسات بینجامد ، و به شیوه ای ابراز شود که شریک زندگی احساس تهدید نکند و به آن حرمت بگذارد .

 

ارتباط کلامی 1

 

یک زوج متخصص در اواخر چهل سالگی ، نمونه ای از مفید بودن بالینی این عقایدند . این زوج می توانستند درباره ی بسیاری از چیزهای زندگی شان که مستلزم تبادل ساده ی اطلاعات واقعی است ، کمابیش با هم تبادل نظر کنند . اما ، تعدادی مسائل آسیب زا وجود داشت که با تبادل اطلاعات ساده نمی توانستند باهم برسر آن به توافق برسند   ؛ مانند مذهب …

به نظر می رسید که تحلیل گر بودن مرد و پایبندی زن به کلاس نقاشی بیش از اندازه آسیب زا بوده است . گاهی اوقات که ناگزیر این مسائل بالا می گرفت ، مرد افسرده و گیج و مبهوت عمل می کرد و در پیدا کردن کلمات مشکل داشت ، در حالی که زن بر آشفته می شد و شروع به جیغ زدن می کرد . این نوع ارتباط کلامی را خیلی از زوج ها با آن درگیرند .

 

تبادل اطلاعات یا بی پرده گویی از خود

بی پرده گویی ازخود به طرز چشمگیری به این دو تا بیشتر لطمه می زد تا تبادل اطلاعات . این موضوع همچنان ادامه داشت . مرد سال های زیادی در حال تحلیل بود و پایبندی ایدئولوژیکی به باز بودن داشت و زن گاه و بی گاه به خود افشاگری متوسل می شد و از مرد همین انتظار را داشت . این ترکیب گاهی وقت ها موثر می افتد ، اما در اواسط این الگوی معمول در گفت وگو ، صدای مرد ضعیف تر می شد ؛ رشته افکارش از دست می رفت و فراموش می کرد که دارد چه می گوید ، و به طور کلی افسرده و نا کارآمد می شد .

بی پرده گویی زن اغلب به شکل انتقاد از مرد بود که سکوت دردناک او زن را کلافه می کرد . بنابراین ، اکثر تلاش های آن ها برای بی پرده گویی به خشونت و رنجش ختم می شد .

 

ارتباط کلامی

تلاش برای باز بودن و صداقت در رابطه به ویژه افکار و عواطف شخصی آکنده از مشکلات بالقوه است . بخش اعظمی از آن چه که به منزله ی باز بودن و صداقت در رابطه وانمود می شود ، یا نوعی انتقاد هیجانی حساس است یا درخواست نوعی بی پرده گویی گزینشی است .

باز بودن و صداقت کار ساز و به شکل ابراز خالصانه افکار و احساسات شخصی ، بدون شرم یا طلب عمل متقابل ، کار زیادی می برد .

بدون احساس لطافت ، به ویژه درباره ی آن دسته از ویژگی های دیگران که تحملشان بسیار شاق است ، باز بودن و صداقت ممکن است به سرعت به سرزنش و انتقاد تبدیل شود .

 

مشاوره ازدواج تلفنی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , ازدواج , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم
پنج شنبه 25 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 329 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
دندان قروچه ، فشرئن دندان ها به هم

دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم

دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم از مسایلی است که می تواند دلایل مختلفی در کودکان داشته باشد. وقتی کودکی به طور مداوم دندان هایش را به هم می فشارد یا می ساید ، دچار عادتی شده است که آن را دندان قروچه ( بروکسیسم ) می نامند .

 

والدین نباید این حالت را یک حالت آزار دهنده محسوب کنند ، زیرا ممکن است با گذشت زمان تاثیرات جدی روی دندان ها و فک ها ایجاد کند .

 

کودکی که شب ها دندان هایش را به هم می فشارد در طول روز نیز این کار را انجام می دهد . برای ترک این عادت بهتر است ابتدا در طول روز جلوی آن گرفته شود .

 

دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم 4

 

آرامش تدریجی را به کودک بیاموزید .

 

وقتی کودک مضطرب و خسته است ، ماهیچه های صورت و فک خود را منقبض می کند و دندان هایش را به هم فشار می دهد . در برخی از کودکان این فشار دادن ، به تدریج به ساییدن مداوم دندان ها تبدیل می شود . کودک این رفتار را تا از میان رفتن فشار روانی ادامه می دهد اما به تدریج رفتار یاد شده به شکل عادت در می آید و دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم را خواهد داشت .

 

به کودک بیاموزید تا آرام شود . اگرچه او دچار انقباض ماهیچه های صورت است ، ولی باید روش کسب آرامش را برای کل بدن فرا گیرد .

 

بر روی تمرین های شل کردن ماهیچه های صورت تاکید کنید . وقتی کودک در شل کردن کل بدن خود مهارت یافت ، روی ماهیچه های صورت ، تمرکز کنید . کودک را مجبور کنید تا چندین بار در روز ، روی شل کردن صورتش تمرین کند .

برای جلوگیری از دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم با دندان پزشک مشورت کنید .

کودک را نزد دندان پزشک ببرید و در مورد دندان قروچه با او صحبت کنید . دندان پزشک ابتدا وضعیت مفصل تمپورو مندیبولار را بررسی می کند ؛ زیرا اشکالات این مفصل می تواند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد .

1دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم

دندان پزشک ممکن است با توجه به سن کودک و میزان آسیب به مینای دندان ها ، یک محافظ پلاستیکی تجویز کند که شب ها در دهان کودک گذاشته شود.

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

آگاهی را به کودک بیاموزید .

این تمرین ها هوشیاری کودک را به دندان ساییدن ، افرایش می دهند :

 

۱ – اثر آینه . کودک را مجبور کنید تا به چهره خود در آینه بنگرد و حالت صورت خود را در هنگام فشردن دندان ها برهم مشاهده کند . از او بخواهید تا در همین حالت ، سومین تمرین آرامش تدریجی را انجام دهد . آیا با این تمرین چهره اش تغییر می کند ؟ او را به انجام هر دو فعالیت ( فشردن دندان ها و برهم و کسب آرامش تدریجی ) وا دارید تا منظره صورت خود را در جریان هر دو حالت ببیند .

 

۲ – تمرین : تمرین های بالا باید تا زمانی انجام گیرد که کودک ، کاملا از عادت ناپسندش آگاه شود ، و بتواند در هر زمانی که مرتکب آن عمل شد ، چهر ه ی خود را مجسم کند .

 

دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم 3

 

برای کودک انگیزه ایجاد کنید .

 

در کنار کودکتان بنشینید و فهرستی از علت هایی را که بر اساس آن ها ترک این عادت ضروری است ، در اختیار او بگذارید . این فهرست را می توانید از منابع گوناگونی نظیر اثر آینه ، پاداش هایی که به کودک وعده می دهید و بخش مهمی را نیز در جریان مشورت با دندان پزشک ، تهیه کنید .

 
برای ترک دندان قروچه پاداش تعیین کنید .
 

مدت زمان خاصی مانند یک دوره از تعطیلات را که برای چندین روز متوالی در کنار کودک خود هستید ، انتخاب کنید . به کودک بگویید که اگر بتواند برای پانزده تا سی دقیقه ( هرچه سن کودک بیشتر باشد . زمان بیشتری تعیین کنید . ) دندان هایش را بر روی هم نساید ، یک علامت دریافت خواهد کرد .

 

در آغاز ، می توانید به هر سه یا چهار علامت یک پاداش اختصاص دهید ؛ اما به تدریج این رقم را افزایش دهید .

 
تنفس با دهان باز به کودک بیاموزید تا از دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم رهایی یابد .
 

هر گاه کودک را در حال فشردن و ساییدن دندان هایش مشاهده کردید ، او را مجبور کنید این تمرین را انجام دهد : برای سه دقیقه با دهان باز و به آرامی تنفس کند . پس از مدتی کودک خودش باید به این تمرین بپردازد . در این صورت ، تحسین را فراموش نکنید .

 

دندان قروچه ، فشردن دندان ها به هم 2

حالا روی دندان قروچه ی شبانه کار کنید .

پس از آن که کودک توانایی کنترل خود را در روز به دست آورد ، کار را بر روی این عادت در شب ، آغاز کنید . کودک را وادارید که هر شب قبل از به خواب رفتن ، تمرین های آرام کننده را انجام دهد .

از او بخواهید هر روز صبح بررسی کند که آیا احساس می کند که فک و دندان هایش در شب قبل ، تحت فشار بوده اند یا خیر . برای زیر نظر داشتن پیشرفت یک جدول طراحی کنید .

 

 
 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ّآماده سازی نوجوان برای آینده
چهار شنبه 23 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 302 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

آماده سازی نوجوان برای آینده 1

آماده سازی نوجوان برای آینده

آماده سازی نوجوان برای آینده امری است که دغدغه ی بسیاری از خانواده ها ست  . تا به حال درباره ی والدین صحبت کرده ایم اما باید در نوجوانانمان نیز تامل کنیم . مجلات ، نظر سنجی های منظمی درباره ی نوجوانان چاپ می کنند ؛ اینکه چه چیزهایی در مورد آن ها اشتباه است ، چه کارهایی باید برایشان انجام دهیم و اینکه آن ها چگونه خیلی سریع ، خشن و خودخواه بزرگ می شوند .

اگر چه امروزه به دلیل عوامل فزاینده ای که بر رشد نوجوانان تاثیر می گذارند و نیز به دلیل پر مشغله بودن زندگی روزمره ، شرایط برای تربیت نوجوانان و آماده سازی نوجوان برای آینده حقیقتا متفاوت است ، آن ها هنوز کودکانی هستند که در حال انتقال به دوران بزرگسالی می باشند .

آماده سازی نوجوان برای آینده

اگر همه ی جار و جنجال هایی را که می خوانیم باور کنیم ، ریسک بزرگی کرده ایم . ما بر این باوریم که شرایط در حال تغییرند ، اما بچه ها ، بچه هستند و  نوجوانان نوجوان .

چگونه توجه خود را به نیازهای واقعی آن ها معطوف کنیم و مطمئن باشیم که فرهنگ عوام بر فرزند پروری ما تاثیر نخواهد گذاشت ؟ اگر هدف ما فرزند پروری آگاهانه است نه اتفاقی و بر حسب صدفه ، باید نقشه جاده ی رشد نوجوان را تهیه کنیم و مطمئن شویم که به جای توجه به تابلوهای اعلانات ، مسیرهای انحرافی کم اهمیت و زیبا سازی های ظاهری کنار جاده ، به مسیرها و مقصد اصلی توجه کرده ایم .

پیش بینی آینده ی نوجوان

هیچ یک از ما نمی تواند با اطمینان کامل دنیای بزرگسالی نوجوانان ، به ویژه دنیای بزرگسالی آن هایی را که در اوایل نوجوانی هستند و پنج یا ۱۰ سال دیگر به دنیای بزرگسالی گام خواهند گذاست ، پیش بینی کند . در حقیقت آماده سازی نوجوان برای آینده امری بس دشوار است که باید با برنامه ریزی دقیق ؛خاص و هماهنگ شده پیش برود .

همان طور که ده سال پیش به سختی می توانستیم دنیای کنونی مشاغل و شرایط اقتصادی را تصور کنیم . به نظر می رسد که امروزه همه ی امور با سرعت بیشتری در حال تغییرند ، اما رشد بچه ها در معرض این تغییرات سریع قرارندارد .

والدین نوجوانان باید قطب نما های خود را برای تقویت داشته های نوجوانان در حوزه های زیر تنظیم کنند .

آماده سازی نوجوان برای آینده 3

۱ . قدر دانی : احساس دوست داشته شدن ، ارزشمند بودن ، مورد توجه واقع شدن و اهمیت داشتن .

۲ . احساس تعلق : شرکت در گروه های اجتماعی هدف دار ، همانند سازی با ارزش ها و اهداف مهم و رشد از طریق تماس ها و روابط گوناگون .

۳ . شایستگی و اعتماد به نفس : که از مهارت های هوش هیجانی و اجتماعی مورد نیاز برای موفق شدن در دنیای پیچیده ی اجتماعی نشات می گیرد .

نوجوان بدین وسیله می تواند در مقابل امیال زیانبار مقاومت کند ؛ به فشارها و فرصت های اجتماعی ، آگاهانه واکنش نشان دهد ؛ در خانواده ، محیط کار و جامعه روابط مثبت برقرار و آن ها را حفظ کند ؛ نقش های ضروری یک شهروند را ایفا و کمک ها و خدمات با ارزشی بکند .

برای پیش بینی آینده نوجوان و آماده سازی او برای آینده می توانید از مشاوره تلفنی کمک بگیرید

نوجوانان و والدین می توانید برای استفاده از خدمات مشاوره جوان و نوجوان و کسب اطلاعات بیشتر ، بدون پیش شماره از تلفن ثابت با  ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره روانشناسان و متخصصان بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

۴ .  همکاری و مشارکت :

این احساس به این معناست که فرد اهمیت دارد و بیرون از او دنیای بزرگتری از روابط ، آرمان ها و اهداف که او حقیقتا با آن ها پیوند یافته است ، وجود دارد .

حوزه های ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴، را به صور مختلف می توان در نظر گرفت . می توانیم آن ها را تایرهای یک ماشین فرض کنیم که همگی ضروری هستند و لازم است ردیف و منظم باشند و آج لاستیک آن ها هم مناسب باشد یا می توانیم اجزای یک چرخ را در نظر بگیریم که باید متعادل و پر باد و دارای شکل و انداز ه ی متناسب تا چرخ بتواند به آسانی و نرم و روان در آن حرکت کند .

آماده سازی نوجوان برای آینده 4

ما هر دو نوع مقایسه را به کار می بریم ، شما ممکن است از مقایسه خاص خودتان استفاده کنید ، اما مقایسه ی شما قطعا باید پویا و متضمن این واقعیت باشد که همه ی امور به آسانی پیش نمی روند و توجه مداوم و سازگاری منظم ، اصول و قواعدی پذیرفته شده هستند .


 

روانشناسی نوجوان تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کنترل عصبانیت
چهار شنبه 22 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 352 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

بهتر است عقده دلت را خالی کنی

  • کنترل عصبانیت چقد روی شخصیت ما اثرگذار است ؟
  • چگونه می توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم ؟
  •  راه های کنترل عصبانیت چیست ؟

کنترل عصبانیت ؛ بهتر است عقده دلت را خالی کنی دیگر فکر سمی ؛ همانطور که قولش را داده بودیم روزانه درباره ی یک فکر سمی صحبت کرده و مشاوره آن را به خوبی و با تفصیل توضیح و تحلیل می کند . برای تشخیص و شرح بیشتر این فکر بگذارید مطلب را با یک مثال از این فکر سمی یعنی ” بهتر است عقده دلت را خالی کنی ” شروع کنیم و در مورد کنترل عصبانیت بیشتر بدانیم .

سینا باعث شده بود چند بار بیکار شود ، دو بار زنش را طلاق بدهد و بسیاری از دوستانش را برنجاند . او می گفت برای من هیچ اهمیتی ندارد . من احساساتم را خفه نمی کنم که اینگونه کنترل عصبانیت کنم و غصه ها را در خودم نمی ریزم . خواهرم  احساساتش را در خودش می ریزد و سردرد میگرنی دارد‌ .

 

 

من ترجیح می دهم سالم و زنده بمانم ولی تنها باشم . من دوست ندارم عصبانیتم را قورت بدهم و بعد بمیرم و تشییع جنازه بزرگی برایم بگیرند و بگویند چه موجود نازنینی بود و کنترل عصبانیت مرا تحسین کنند .

 

تحلیل مشاوره از این فکر سمی ” بهتر است  عقده دلت را خالی کنی به سمت کنترل عصبانیت “

سینا مثل بسیاری از آدم ها معتقد است اگر عصبانیتش را بیرون نریزد و در واقع کنترل عصبانیت کند ، رگ هایش از فرط فشار پاره می شوند . بنابراین معتقد است از کوره در رفتن راه درستی برای ابراز عصبانیت است .

انکار یا فرو خوردن احساسات ، یا لبخند زدن درحالی که عصبانی و ناراحت هستیم ، عمل ناسالمی است . اکثر مشاورین متخصص هم توصیه می کنند عصبانیت خود را بیرون بریزیم .

 

اما بهترین راه بروز دادن عصبانیت چیست ؟

آیا باید صدای تان را بلند کنید ، روی میز بکوبید ، مشت تان را گره کنید و پای تان را روی زمین بکوبید ؟ آیا باید توپ و تشر بزنید ؟ آیا باید با داد و فریاد را ه انداختن ، دست بالا بگیرید؟ جواب ، خیر است !

مردم آدم هایی مثل سینا را پرخاشگر می دانند . آن ها نمی دانند چطور احساسات شان را آرام بروز بدهند . خشمگین شدن یا از کوره در رفتن ممکن است موقتا شما را راضی و آرام کند ولی دیری نمی گذرد که مثل سابق ، غرق ناراحتی خواهید شد . درضمن دیگران را نیز می ترسانید .

 

بهتر است عقده دلت را خالی کنی 1

 

در مقابل این گروه ، عده ای هستند که جای از کوره در رفتن ، ابراز وجود می کنند . آن ها دلگیری های خود را از همان لحظه اول رفع می کنند و نمی گذارند  دلگیری های شان روی هم جمع شود . این گروه ، خواسته های شان را بیان می کنند و بدون آن که خشمگین شوند و دیگران را تحقیر کنند ، روی حرف خود می ایستند . به عبارت دیگر ، هیجانات تند و تیز شان را محکم ، صریح و عاقلانه بروز می دهند .

 

مشاوره تلفنی می تواند در کنترل عصبانیت شما یاری گر باشد

شما می توانید برای کنترل عصبانیت خود و گرفتن راه حل هایی در این زمینه از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنید ؛ بدین منظور شما می توانید بدون پیش شماره از تلفن ثابت با  شماره تلفن ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره روانشناسان و متخصصان مرکز مشاوران هیروو ، بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

” صراحت مودبانه از لحن تند بهتر است ” راهی برای کنترل عصبانیت

در اینجا مثالی می زنیم  . فرض کنید در گفتگوی زیر بین مریم و لیندا شما مریم هستید . به لحن تند لیندا چگونه واکنش نشان می دهید ؟ به اظهارات مودبانه ولی صریح او چطور ؟

لیندا از دست مریم عصبانی می شود و می گوید :  حرامزاده ! فکر می کنی کی هستی ؟ چطور جرئت کردی مرا دور بزنی و به رئیسم بگویی زیاد به تو کار می دهم ؟ »

حالا اظهارات مودبانه ولی صریح لیندا را بخوانید : « از این که مرا دور زدی و به رییسم گفتی خیلی به تو کار می دهم ، عصبانی هستم ، بهتر است این کار را تکرار نکنی . » لیندا در اظهارات مودبانه خودش عصبانیتش را فرو نمی خورد و بروز می دهد .

 

کنترل عصبانیت

 

در این حالت ، مریم بیشتر احتمال دارد با او موافقت کند . شما با ابراز وجود مودبانه ، نه تنها نتایج بهتری می گیرید بلکه سلامت خود را نیز حفظ می کنید .
پادزهرها در فکر سمی بهتر است عقده دلت را خالی کنی
نجواهای درونی اصلاحی
۱ . ابراز عصبانیت خوب است ولی بهتر است آن را با وجود نشان بدهیم نه پرخاشگری .
۲ . از کوره در رفتن به ضرر تو است .
۳ . اگر به جای او بودم ، عصبانیتم را چطور بروز می دادم ؟ وقتی خشمگین می شوم معنایش این است که دیگران خیلی روی من نفوذ دارند .
۴ . این فکر من است که دیوانه ام نه دیگران .

باور مخالف مثبت
به جای آنکه عقده دلت را خالی کنی ، ابراز وجود کن .
 

مشاوره خانواده تلفنی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مثبت فکر کنید
چهار شنبه 21 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 429 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مثبت فکر کنید 4

 

مثبت فکر کنید : تا عمری طولانی تر از آدم های بدبین داشته باشید .

مثبت فکر کنید و دیوارهای مغزتان را با تصویرهای بسیار زیبا نقاشی کنید .

شما فقط همان چیزی را بر می گزینید که به آن فکر می کنید . به چیزهایی فکر کنید که تصور شما را از سعادت افزایش می دهد . به گونه ای بیندیشید که در شما احساس خوبی ایجاد شود .

 

مثبت فکر کنید

 

به همان چیزی تبدیل می شویم که تمام روز به آن فکرمی کنیم . کسانی که مثبت فکر می کنند به قدرت خلاقشان وصل می شوند و از تمام قدرت های سازنده ی خود بهره می برند ، به آن چه مایل اند انجام دهند و آن چه دوست دارند حس کنند ، توجه می کنند تا در هر موقعیت بتوانند بهترین کاری را که می خواهند ، انجام دهند .

کسانی که فکر منفی دارند خودشان را پریشان می یابند . افکار منفی به شدت بر ما جنگ می اندازند ، و تعدادی از عواطف مشخص مانند : خشم ، سردرگمی ، اضطراب ، نگرانی ، افسردگی و خستگی را در ما ایجاد می کنند .

عواطف منفی ظاهرا دستگاه ایمنی بدن انسان ها را ضعیف می کند . ضمنا از نظر روان شناختی بر بیولوژی بدن تاثیر می گذارد .

 

تاثیر واژه ی منفی بر سلامت فرد

اگر به واژه ی منفی در هر فرهنگ لغت نگاه کنید ، به وضوح متوجه خواهید شد که منفی بودن برای سلامت و تمایل شما برای شاد زیستن ، مخرب و خطرناک است .

فکر منفی خاصیتی نیست که بتوان از طریق آن به چیزی مثبت ، قطعی یا مطلوب ایمان آورد . افرادی که فکر منفی دارند . آن ها نسبت به افکار سازنده انعطاف ناپذیرند ، در عوض با حل هر مشکل مخالفت یا مقاومت می کنند .

شکست می تواند ما را در معرض خطر تفکر منفی قراردهد . هیچ یک از ما پذیرفته نشدن را دوست ندارد .
برای کسب بیشترین نتبجه از عمرتان ، اصول و قواعدی مثبت نه تا حد مطلوب برای آینده ، بلکه عملا خوب برای همین الان تنظیم کنید .

 

مثبت فکر کنید 1

 

دیدگاه و چشم اندازی درباره ی زندگی داشته باشید . همواره گزینه ای برای انتخاب و پنجره ای برای نگاه کردن از آن دارید . بهترین منظره ی ممکن را انتخاب کنید .

راه هایی جست وجو کنید تا افق را گسترش دهید و الویت های خود را چند برابر کنید . برای نگاه کردن به زندگی مفهومی رو به رشد انتخاب کنید .

 

مشاوره تلفنی راهی برای مثبت اندیشی

اگر شما کسی هستید که دایما افکار منفی آزارتان میدهد و نمیدانید که چگونه از آن رها شده و مثبت بیندیشید ، مشاوره تلفنی و صحبت کردن با بهترین مشاوران و روانشناسان ضمن اینکه به شما آرامش داده  ، مسیر درست را نیز به شما نشان میدهد . برای این کار فقط کافیست بدون پیش شماره از تلفن ثابت با شماره تلفن  ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس حاصل فرمایید و از خدمات مشاوره روانشناسان و متخصصان بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

مثبت بودن و تاثیر معجزه آسای آن

مثبت فکر کنید ؛  مثبت بودن به معنای سپاسگزار بودن از معجزه ی عمرتان است ، حتی زمانی که امور مطابق میل شما جریان ندارد . بینش مثبت در جست وجوی پبشرفت ، راه های اصلاح امور و ایجاد چیزها به بهترین وجه ممکن منجر می شود .

نگرانی و اضطراب اضافی را می توان با عواطف مثبت مهار کرد . هنگامی که متوجه شوید افکارتان منفی است ، به یکی از اندیشه های مثبت فکر کنید و به مدت هفتاد ثانیه بدون مزاحمت به آن متوسل شوید .

برای در نظرگرفتن زمان به ثانیه شمار ساعت مچی خود نگاه کنید . مطالعات نشان می دهد که اگر در انجام دادن این کار موفق شوید انرژی مثبت به هشیاری شما کمک خواهد کرد . روی این مسئله کار کنید .

 

مثبت فکر کنید 2

 

از خودتان سوال کنید چه افکاری شور و شوق شما را افزایش می دهد ، شما را سرحال می آورد ، معنویات شما را تقویت و شما را به روشن بینی نزدیک تر می کند . به افکاری بیندیشید که تجربه ی زندگی را عمیق کند .

افکار مثبت می تواند به عادت ، یعنی راه جدیدی از تفکر تبدیل شود . یاد بگیرید که مقاومت فراتر از تجربه ، جریان خالص انرژی مثبت به سمت شما را متوقف می کند .

 

مشاوره کودک تلفنی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میزان خواب نوجوانان
چهار شنبه 20 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 339 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

میزان خواب نوجوانان 4

میزان خواب نوجوانان

میزان خواب نوجوانان مساله ای است که ممکن است خیلی از خانواده ها را در گیر خود کرده باشد امری که باعث می شود خود نوجوانان هم از نبود برنامه ی درست در آن رنج برند .

به طور کلی میزان خواب نوجوانان و الگوی خواب و بیداری بزرگسالان و نوجوانان بسیار متفاوت است و زمانی که به این تفاوت ها پی ببرید بهتر می توانند با فرزندان نوجوان تان ارتباط برقرارکنید .

بدین منظور باید از دنیا و خواب خودتان دست بکشید تا بتوانید موقتا به دنیای چرخه های زمانی و زیستی نوجوانان وارد شوید . اغلب نوجوانان ترجیح می دهند نیمه های شب درباره ی مسائل جدی و مهم صحبت کنند در حالی که از نظر اغلب بزرگسالان نیمه ی شب زمان خوابیدن وخواب دیدن است .

 

معمولا میزان خواب نوجوانان ۹ ساعت  خواب در شب است هر چند معمولا هر شب فقط ۶ساعت می خوابند .

نتایج پژوهش های انجام شده حاکی از آن است که چرخه ی شبانه روزی خواب – بیداری نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است . این تفاوت زیست شناختی باعث می شود آن ها دیر وقت شب بیدار باشند و در نتیجه نتوانند مثل کودکان زود به خواب بروند .

 

میزان خواب نوجوانان 2

 

میزان خواب نوجوانان

بیشتر نوجوانان تا حدود ساعت ۱۱شب خوابشان نمی برد و این باعث می شود ۶ صبح که ساعت زنگ می زند خواب آلود باشند نوجوانی که ساعت ۱۱شب می خوابد و ساعت شش و نیم صبح بیدار می شود فقط هفت و نیم ساعت خوابیده است یعنی نود دقیقه کم تر از آن چه بدان نیاز دارد .

نتایج پژوهش های انجام شده  حاکی از آن بوده که بیش از نیمی از نوجوانان مورد مطالعه بیان کرده اند که بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر به حداکثر هشیاری می رسند و ۲۰ درصدشان مدعی بودند که در مدرسه خوابشان می برد ؛ که البته این یافته با توجه به اینکه شب ها دیر می خوابید وصبح ها زود بیدار می شوند طبیعی است و تعجبی ندارد .

اما مغز افراد بزرگسال حدود ساعت ۷ شب شروع به ترشح ماده شیمیایی خواب آور ملاتونین می کند و همین باعث باعث می شود پس از صرف شام احساس خواب آلودگی کنند اینکه بعضی از ما هنگام خواندن روزنامه روی کانایه چرت می زنیم هم همین است .

 

میزان خواب نوجوانان 6

این حالت باعث می شود ما به اندازه کافی بخوابیم البته اگر به علائمی که بدنمان ارسال می کند توجه کنیم و صبح هنگام وقتی زنگ ساعت به صدا در می آیند به اندازه کافی استراحت کرده باشیم و شاداب و سرحال از خواب بیدارشویم . متاسفانه این تفاوت در الگوی خواب – بیداری نوجوانان و بزرگسالان فقط باعث می شود نوجوانان دراین عقیده خود راسخ تر شوند که بزرگسالان آن ها را درک نمی کنند !

 

نمونه هایی برای میزان خواب نوجوانان

دختر شانزده ساله من خیلی لجوج و یک دنده است . برای مثال ، هرگز شب ها به موقع نمی خوابد و خواب کافی ندارد و صبح ها به سختی از خواب بیدار می شود .

شک ندارم اغلب اوقات موقع صبحانه خوردن یا رفتن به مدرسه خواب است واین مسئله مرا نگران می کند چون این اواخر به فکر گرفتن گواهینامه رانندگی هم افتاده است . اما هرچه به او می گویم شب ها زودتر بخوابد به حرفم توجهی نمی کند . اگر شب ها ساعت ۱۰ می خوابید اوضاع بهتر می شد .

اگر می خواهید عادات خواب و بیداری نوجوانان را از نزدیک ببینید ، سری به خوابگاه های دانشجویی بزنید . برای نوجوانان ، برای نوجوانان ، نیمه شب زمان خوردن پیتزا ، تفریحات گروهی ، مشاوره با کمی مطالعه و کتاب خواندن است .

البته دانشجویان به چرخه خواب و بیداری شان واقف اند و تشکیل می شود اجتناب کنند . و اگر این کار برایشان مقدور نباشد سعی می کنند کمبود خواب صبحگاهی خود را با دو ساعت چرت عصرگاهی جبران کنند . یا کسی را پیدا می کنند که به جای آن ها سرکلاس برود و از مطالب درسی یادداشت بردارد .

 

میزان خواب نوجوانان 1

 

نوجوانی که مدرسه می روند برای آن که خواب کافی را داشته باشند باید حتما شب ها حداکثر تا ساعت نه نیم به رختخواب بروند که البته اغلب چنین اتفاقی نمی افتد .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

تاثیر میزان خواب نوجوانان بر یادگیری آن ها

همه این ها بدان معناست که با توجه به وضعیت تحصیل در بیشتر مناطق آموزش و پرورش ، نوجوانان ناخواسته دچار کمبود خواب می شوند که به نوبه ی خود بر خلقیات آن ها ، تمرکز و میزان استرس شان و نیز برای توانایی کلی آن ها برای یادگیری تاثیری منفی برجای می گذارد .

نوجوانان بیش از تمامی گروه های سنی دیگر دچار کمبود خواب اند‌ . بافرض اینکه یک نوجوانان بیش از تمامی گروه های سنی دیگر دچار کمبود خواب اند . با فرض اینکه یک نوجوان دبیرستانی هرروز صبح باید ساعت ۷ از خواب بیدار شود در زیر می بینیم که وضعیت خواب او طی یک هفته به چه صورت خواهد بود :

 

یکشنبه شب .

ساعت ۱۰ به رختخواب می رود اما چون خسته نیست تا پاسی از شب خوابش نمی برد . خسته نیست چون ازیک سو چرخه زیست شناختی اش این گونه اقتضا می کند و از سوی دیگر جمعه شب و شنبه شب تا ساعت ۱ بعد نیمه بیدار بوده و صبح روز بعد خیلی دیر از خواب بیدار شده است . سه ساعت کمبود خواب .

 

میزان خواب نوجوانان 5
دوشنبه شب .

به موقع مشغول انجام دادن تکالیف اش می شود اما کمی بعد تلفن زنگ می زند و با او کار دارد و پس از جواب دادن به تلفن هم مشغول خواندن چند نامه الکترونیکی می شود . ساعت ۱۱ شب به رختخواب می رود اما یک ساعت بعد خوابش می برد . دو ساعت کمبود خواب .

 

سه شنبه شب .

تکالیف اش را به موقع انجام انجام می دهد اما باید تلفنی با یکی از دوستانش که با دوست خود مشکل پیدا کرده و نیاز به مشورت او دارد صحبت کند . بعد هم باید با چند نفر دیگر از دوستانش در این باره تلفنی صحبت کند . در نهایت ساعت ۱۲:۳۰می خوابد . دو ساعت و نیم کمبود خواب .

 

چهارشنبه شب .

دیر وقت شروع به انجام دادن تکالیف اش می کند چون قبل از انجام دادن تکالیف اش به آن دوستش که شب قبل تلفنی درباره ی مشکلش با او صحبت کرده بود تلفن می کند تا مشکل او را پیگیری کند .

بعد از آن که تلفنش تمام می شود در انجام دادن تکالیف اش تنبلی می کند و مشغول خواندن یک مجله می شود . بعد سراغ تکالیف اش می رود اما خیلی زود خسته می شود و دست از انجام تکالیف اش می کشد اما هنوز آن قدر خسته نیست که خوابش ببرد . سرانجام نیمه شب به رختخواب می رود و می خوابید . دو ساعت کمبود خواب .

 

خواب نوجوانان

پنجشنبه شب .

نگران امتحان فردایش است – نگران است چون فردا باید امتحان بدهد اما هنوز تکالیف شب قبلش را هم انجام نداده است . به یکی از دوستانش تلفن می کند تا با او درباره ی محتوای امتحان فردا و تکالیف اش صحبت کند اما آن ها فقط نیم ساعت درباره ی استرس ناشی از امتحان فردا و اینکه وقت کافی برای مطالعه نداشته اند صحبت می کنند .

سرانجام ساعت ۰۰:۱بعد از نیمه شب می خوابد اما صبح یک ساعت زودتر بیدارمی شود تا قبل از امتحان کمی درس بخواند . چهار ساعت کمبود خواب .

تا اینجا نوجوان مورد نظر ما دست کم سیزده ساعت ونیم کمبود خواب دارد . تازه آن چه شرایط را بدتر می کند این است که اغلب متخصصان براین عقیده اند که به ازای هر یک ساعت کمبود خواب یک نمره از بهره ی هوشی کارکردی فرد کاسته می شوند .

نگران نباشید ، اگرکمبود خوابتان راجبران کنید بهره ی هوشی هم به وضع اول برگردد . این نکته بدان معناست که وقتی نوجوانان روز جمعه امتحان دارند .

 

ارتباط میزان خواب نوجوانان و بهره ی هوشی آنان

بیشتر معلمان امتحانات را روز جمعه برگزار می کنند تا بتوانند در تعطیلات آخر هفته سر فرصت اوراق امتحانی را تصیحیح و صبح دوشنبه نمرات امتحان را به دانش آموزان اعلام کنند بیشتر آن ها دست کم سیزده ساعت کمبود خواب دارند و بهره ی هوشی شان ۱۳ نمره افت کرده است . در مجموع ، جمعه بدترین روز هفته برای امتحان گرفتن از نوجوانان است .

 

میزان خواب نوجوانان 7

در تکمیل گفته های بالا باید این نکته را یادآوری کنیم که بیشتر نوجوانان از تعطیلات آخر هفته برای جبران کمبود خوابشان استفاده می کنند .

آن ها روز های شنبه و یکشنبه تا ظهر و گاهی اوقات تا بعد از ظهر می خوابند و تازه پس از آن هم هر وقت فرصت دست دهد چرت می زنند ( معمولا وقتی بزرگ تر ها فرزندان نوجوان شان را سراغ شستن ماشین یا جارو کردن برگ های داخل حیاط می فرستند آن ها از این فرصا استفاده می کنند و چرتی نمی زنند . )

این مساله والدین را خیلی عصبانی می کند . در جامعه ما ، دیر از خواب بیدار شدن به معنای کاهلی و تنبلی است ؛ اما این نگرش هیچ فایده ای به حال فرزندان ما ندارد .

 

یکی از دغدغه های مهم والدین این است که فرزند نوجوانشان هیچوقت تلاش صادقانه را نیاموزند و تنبل بار بیایند . جالب است ، دیر از خواب بیدار شدن نوجوان به علت خستگی است اما والدین علت این مساله را تنبلی و عدم صداقت آن ها می دانند .

 

مشاوره روانشناسی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شغل خوب و پر درآمد
چهار شنبه 19 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 372 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

شغل خوب و پر درآمد

شغل خوب و پر درآمد

شغل خوب و پر درآمد شغلی است که ما بتوانیم با توجه به توانایی هایمان و بر اساس صبر و حوصله مان با زیرکی آن را بیابیم .  شغلی که انتخاب می کنیم و هر روز آن را انجام می دهیم به کار زندگی ما تبدیل می شود . فرصت برای انجام دادن کار خوب نیروی زندگی ما را تقویت و فعال می کند .

باید به گونه ای از شغل خود راضی باشیم که بگوییم زندگی من شکل گرفته ، پر بار شده و با عشق به کارم دگرگون شده است . برای رضایت از زندگی کار می کنم . در شدیدترین ، همچنین دردناک ترین زمان های زندگی ام ، کارم همیشه مرا تقویت و حمایت کرده است .

شغل خوب و پر درآمد 3

 

دنیا هیچ چیزی به ما بدهکار نیست . این ما هستیم که همه چیز را به دنیا بدهکاریم . کار ما را ابراز وجود خودمان به عنوان تولید کننده در این سفر زمینی پویا به نام زندگی است . شما تصمیم می گیرید کارتان چه باشد و کار شما ممکن است خیلی بزرگ تر از شغل شما باشد . سعی کنید ضمن پیشرفت تصویر بزرگی مجسم کنید .

از طریق کار به دنیایی بر می گردیم که بخشی از چیزی است که به ما داده اند . پاداش ما از خود کار حاصل می شود . کار می کنیم تا بزرگ شویم ، خودمان را بسط دهیم ، حقایق جدیدی را کشف و نیز تعمق و خدمت کنیم .

هنگامی که شغل خوب و پر درآمد  پیدا می کنیم ، آگاه تر و زنده تر می شویم و باور می کنیم که کار مهمی است و آن را با عشق انجام می دهیم . با کار رشد می کنیم تا چیزهای بیشتری کشف کنیم که واقعا به آن ها اعتقاد داریم و آن چه را انجام دهیم که واقعا دوست داریم .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

ارتباط نوع شغل خوب و پر درآمد با تفکر ما

از طریق شغل خوب و پر درآمد به فرصت هایی دست می یابیم تا تفکرمان را بازنگری کنیم . هنگامی که کار مورد علاقه ی خود را که از نظر مالی از شما حمایت می کند ، پیدا کردید به آرمان خود رسیده اید .

صدها نفر از قبیل معلم ، کتابدار ، مربی یوگا ، مشاور دانشکده یا هنر پیشه بوده اند که وقتی به مرکز مشاوره مراجعه کرده اند و گفته اند : وقتی که شغلی که دوست دارند انجام  می دهند ، به پول زیادی نیاز ندارند ، زیرا خوشحال هستند . هنگامی که مردم از کار خود راضی نیستند ، دوست دارند پول بیشتری داشته باشند چرا که از شغل خود راضی نیستند .

تا ابد ، و برای مدت طولانی به کاری که دوست ندارید ، ادامه ندهید . باید خواهان شغل خوب و پر درآمد  باشید که موفقیت تان در آن حتمی است و به آن افتخار می کنید ؛ کاری که با استعداد ها ، توانایی ها و علایق قوی شما سازگار باشد .

 

1شغل خوب و پر درآمد

 

برای استفاده ی سازنده از توان خودتان ، لازم است کاری که دوست دارید انجام دهید . اگر کارمان را دوست داشته باشیم ، شادی درونی واقعی را که حق ماست به دست خواهیم آورد . کار و عشق ، عشق و کار به یک چیز تبدیل می شوند .

علاقه ی به کار مورد نظر منجر به قدرت در آن می شود

اگر کارمان را دوست داشته باشیم ، از آن قدرت می گیریم ، ضعیف و ناتوان نمی شویم . کاری جست وجو کنید و بیابید که ضمن آموزش مهارت های جدید به شما ، امکان تقدیم استعداد های شما را به جهان نیز فراهم کند .

فقط به دلیل زنده ماندن نباید کار کنیم . بلکه باید برای زندگی کردن کار کنیم . کار می تواند چیزی باشد که ما را به سمت کمک به جامعه و تولید چیزی پایدار سوق دهد . تاریخ به برکت چند حادثه به ما نشان داده است که نتیجه ی کار تا ابد می ماند .

بدون توجه به آن جه بر شما می گذرد ، زمانی که کارتان را دوست دارید ، می توانید استقلال و در نتیجه آزادی خود را حفظ کنید .

 

شغل خوب و پر درآمد2

 

به عنوان یک انسان عاقل پیدا کردن کاری که دوست دارید به عهده ی خودتان است و مشاوره اعتقاد دارد که وظیفه ی خودتان است . اگر کار مورد دلخواه خود را پیدا کنید قول می دهیم که تا اخر عمر راحت باشید .

ما به این دنیا آمده ایم تا استعداد های خودمان را متجلی سازیم ، تا از آن ها برای خدمت به دیگران بهره ببریم . وضعیت دلخواه ، پیدا کردن کاری برای دستمزد است تا شما و دیگران را زنده نگه دارد و دوست داشتن کارمان پایه و اساس تحقق این هدف است .

مشاوره تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟
چهار شنبه 18 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 378 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
2چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

وقتی در سن رشد بودید ، نظم و انضباط برایتان چه مفهومی داشت ؟

آیا به معنای محروم شدن از چیزهای دلخواه بود ؟ یا انجام کارهای سخت و نامطلوب در خانه ؟ یا تنبیه ها و کلمات خشن ؟

در اینجا با هم به بعضی از مسایل پایه می پردازیم .

بنا به تعریف ، انضباط عبارت است از آموزش و پرورشی که نتیجه آن ، ایجاد تسلط بر خود ، شخصیت ، لیاقت و میل به پذیرش تسلط منطقی دیگران باشد .

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ 4

 

به هر حال در عالم واقع این امر برای افراد مختلف ، معانی مختلفی دارد . احتمالا شما به عنوان یک والد ، انضباط را به این شکل در نظر می گیرید که : ” چه کار باید بکنم که نوجوانم به حرف های من گوش کند ؟ ” یا ” چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ ”

ما برای این سوال یک جواب خیلی کوتاه داریم :  هیچ قانون مطلقی وجود ندارد . خانواده ها با هم فرق دارند و یک پاداش و تنبیه موثر در یک خانواده ، ممکن است در یک خانواده دیگر موثر نباشد .

وارد شدن کودک به سنین نوجوانی

وقتی بچه وارد سنین نوجوانی می شود ، در اغلب کارها قوانین هم تغییر می کنند . همان طوری که قبلا توضیح دادیم ، نوجوان ها چند مرحله متفاوت را در مسیر رشدشان طی می کنند . همزمان که رفتارشان تغییر می کند ، ممکن است لازم باشد که نحوه ایجاد انضباط هم متناسب با آن عوض شود .

در اینجا چند نمونه از رفتارهایی که می توانید در خلال سال هایی که پیش رو دارید ، از نوجوانتان انتظار داشته باشید ، ذکر سده اند .‌

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟

نوجوان ها تشنه آزادی اند ، حد و مرزها را می سنجند و ارزش های والدین را انکار می کنند . همچنین ممکن است شلخته باشند ، بهداشت را رعایت نمی کنند و وظایف محوله را انجام نمی دهند‌ . ( به ویژه وقتی پدر و مادر برایشان تکلیف خاصی را مشخص می کنند ) خواهر و برادرشان را اذیت می کنند ( حتی اگر بتوانند پدر و مادرشان را ) و اگر از آن ها انتقادی بشود یا برای انجام کاری به آن ها فشار بیاوریم ، ما را نادیده می گیرند .

بیشتر این رفتارهادر این از مرحله رشد ، طبیعی تلقی می شوند . حتی با وجود این ، و هر چند باید تا حد معینی رفتار آن ها را تحمل کنید اما معنی چنین تحملی این نیست که هر قدر آزادی خواستند به آن ها بدهید . والدین باید قوانین و محدودیت ها را تنظیم کنند و آن ها را به اجرا در آورند…با منطق و دلیل .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

تغییر رفتار های نوجوان ها در اواسط نوجوانی

اما بر عکس در اواسط نوجوانی ، نوجوان ها به درجاتی ، رشد یافته تر هستند . آن ها کم کم با وجود خودشان کنار می آیند ، احتمالا در گروه دلخواهی از هم سالانشان پذیرفته می شوند و در نتیجه ، بیشتر توجهشان معطوف به خارج خانه می شود . بنابراین ، آرامش به خانواده برمی گردد و روابط ساده تر می شود .

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ 1

اما حتی در بهترین شرایط هم ، دوره هایی از بازگشت به رفتار های اوائل نوجوانی وجود خواهد داشت . پس باید برای این موارد هم آمادگی داشته باشید . همچنین ، اگر والدین یا نوجوان آن ها به نوعی از مشکلات روحی و احساسی مبتلا باشند ، این دوره میانی می تواتد برای تمام خانواده یک دوره سراسر آشفتگی و پریشانی باشد .

مرحله بعدی ، اواخر نوجوانی است و در این مرحله ، نوجوان ها خیلی سربراه ترند . آن ها دارای نگاهی آینده نگر هستند و اغلب نقش های مهمی در خانواده ایفا می کنند‌ .

اما آن ها هم ممکن است تصمیم های نادرستی بگیرند . یا درمورد نحوه غلبه بر مشکلاتشان دچار شک و تردید شوند . به هر حال این سه مرحله نوجوانی با یکدیگر هم پوشانی دارند و در تمام این مراحل ، گاه آرامش و گه گاه طوفانی وجود خواهد داشت .

اجرای کار های انضباطی

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ روابط بین خانواده ها به هر شکلی که باشد ، در هر حال اختلاف نظر بین نوجوان ها و والدین شان اجتناب ناپذیر است .‌‌‌ خوسبختانه بیشتر اختلاف ها بدون به جای گذاشتن هیچ مشکلی فروکش می کنند ولی بطور کلی ، در بعضی موارد والدین باید مواظب رفتار نوجوان هایشان باشند و آن ها را منضبط بار بیاورند .

چگونه در ایجاد نظم موفق باشیم؟ 3jpg

نوجوان ها به یک انضباط همیشگی از طرف والدینی که دوستشان داشته باشند ، نیاز دارند و در حقیقت ، انضباط یکی از بهترین راه های نشان دادن عشق شماست . فقدان انضباط می تواند باعث طغیان جدی فرد نوجوان شود .

احساس محروم ماندن از عشق ، یکی از بدترین احساس هایی است که انسان ممکن است داشته باشد .  پدر و مادر ، حتی المقدور باید در وظایف پدر و مادری و مسئولیت های ایجاد نظم سهیم باشند .

اگر شما و همسرتان متوجه شدید که تربیت فرزندان ، به جای اینکه شما را به یکدیگر نزدیک کند ، باعث فاصله افتادن در بین شما می شود ، شرکت در کلاس های مخصوص والدین ، یا کلاسهای ازدواج یا حتی مشاوره های رسمی و مدد گرفتن از مشاورین متخصص ، غالبا می تواند کمک کننده باشد .


 

مشاوره تلفنی روانشناسی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقابله با اذیت کردن در کودکان
چهار شنبه 16 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 419 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مقابله با اذیت کردن در کودکان

مقابله با اذیت کردن در کودکان و توضیح اینکه چگونه و با چه رویکردی می توانند در مقابل این مساله برخورد کنند و به دیگران چنین اجازه ای را ندهند از مسایل مهم و اساسی در تربیت کودکان و فرزندان است .

مهارت : قاطع بودن

از گروه بپرسید ” اذیت کردن ” چیست و چرا بعضی افراد ، دیگران را اذیت می کنند ؟

 

مقابله با اذیت کردن در کودکان

 

در مورد مقابله با اذیت کردن در کودکان به آن ها توضیح دهید :

گاهی اوقات ، افراد با خوش طینتی و نیت خوب ، یکدیگر را اذیت می کنند . آن ها ممکن است بعد از اینکه واقعا افتاده اید به شما بگویند ” زمین نخوری ” . آن ها با ابن نوع اذیت کردن ها سعی می کنند شوخی کنند ، هر چند معمولا این مساله برای کسی که اذیت می شود شوخی نیست .

وقتی افراد سعی دارند احساسات شما را جریحه دار کنند یا شما را عصبانی کنند نیت بدی دارند و شما را به قصد و منظور خاصی اذیت می کنند . اذیت کردن با قصد و منظور شامل فحش دادن ، تحقیر کردن و سایر انواع مسخره کردن است .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

تشخیص چگونگی رفتار دیگران و مقابله با اذیت کردن در کودکان

به طور معمول به راحتی می توانید بگویید که آیا فردی با نیت بدی شما را اذیت می کند یا می خواهد شوخی کند . در هر دو صورت اگر دوست نداشته باشید که کسی شما را اذیت کند ، مشاوره این راه ها را برای شما پیشنهاد می دهد که انجام دهید :

مقابله با اذیت کردن در کودکان

 

  • نادیده بگیرید و نگذارید آن هایی که شما را اذیت کرده اند ار دیدن ناراحتی شما، خرسند شوند .
  • تصور کنید سپری دارید که از شما محافظت می کند و به همین خاطر اذیت های آن ها به شما اصابت نمی کند .
  • برای اینکه به افرادی که شما را آزرده و اذیت می کنند نشان دهید چیزی که آن ها می گویند برای شما اهمیتی ندارد ، بگویید ” خب ؟ “
  • شوخ طبع باشید و بدانید هیچ کس بی نقص نیست .

اگر کسی شما را اذیت کرد و فکر کردید که به کمک احتیاج دارید ، می توانید به فرد بزرگسالی بگویید واز او کمک بخواهید .

 

 مشاوره تلفنی روانشناسی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش مشورت کردن کودکان
چهار شنبه 15 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 330 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

آموزش مشورت کردن کودکان

آموزش مشورت کردن کودکان  به اعتقاد مشاوره برای یادگیری تکنیک روی هم گذاشتن فکر ها به منظور شناسایی راه حل های مختلف یک مساله برای آن ها مفید و در عین حال بسیار مهم است که می تواند برای مراحل دیگر و بالاتر زندگی آن ها اصلی اساسی باشد .

اینکه ما توصیه می کنیم برای حل مسایل حود چه مسایل مربوط به خانواده و چه مسایل مربوط به کودکان هر آن جه که هست به مراکز مشاوره مراجعه کنید تا راه حل های بهتر و بیشتری را برای تربیت صحیح به شما ارایه دهند ، دقیقا به همین منظور است که بتوانید با گذاشتن فکر ها را روی هم تکنیک پیدا کردن راه حل را به سادگی و با سرعت بیشتر بیابید .

 

آموزش مشورت کردن کودکان

مهارت : حل مساله اجتماعی

از گروه کودکانی که قرار است به آن ها این مهارت مفید را بیاموزید بپرسید ” مشورت کردن و یا اصطلاحا فکرها را روی هم گذاشتن ” به چه معناست ؟

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

برای آموزش مشورت کردن کودکان به آن ها توضیح دهید :

اکثر اوقات برای یک مشکل بیش از یک راه حل وجود دارد . فکر کردن به راه حل های دیگر همیشه کار آسانی نیست و اینجاست که گذاشتن فکر ها را روی هم می تواند مفید واقع شود .

روی هم گذاشتن فکر ها و مشورت کردن به این معنی است که هرچیزی که به ذهن تان می رسد را بدون اینکه نگران واکنش دیگران باشید عنوان کنید .

این کار برای بعضی افراد روش خوبی برای دست یابی به یک راه حل مناسب است . رو ی هم گذاشتن فکر ها به طور معمول خیلی طول نمی کشد – حدود پنج دقیقه – و واقعا می تواند کار سرگرم کننده ای باشد .

این کار به این منظور طراحی شده که شما از الگوهای عادی تفکر خود رها شوید و شیوه های جدیدی را برای نگاه کردن به مسایل پیدا کنید . 

 

آموزش مشورت کردن کودکان

 

آزاد بودن تفکر و ایده در مشورت کردن کودکان

هیچ محدودیتی در روی هم گذاشتن افکار وجود ندارد و هر ایده ای در ابتدای امر می تواند خوب باشد . همه باید سعی کنند تمام ایده های ممکن را مطرح کنند و هیچ کس نباید در مورد این ایده ها بحث کند یا آن ها را قضاوت کند .

راه حل ها می توانند غیر معمول باشند و لزومی ندارد که حتما معقول باشند .  هیچ ایده ای مسخره یا مضحک نیست ، چرا که هرچند یک ایده ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما می تواند باعث شود که فرد دیگری به یک ایده ی بهتر و یا دیگر بیاندیشد . حتی همان می تواند بهترین ایده باشد .

یک مساله در گروه مطرح کنید و از افراد بخواهید تا حد امکان فکر های خود را روی هم بگذارند و ایده هایشان را عنوان کنند . ایده های آن ها را روی تخته سیاه و یا یک برگه ی بزرگ بنویسید .

در صورتی که زمان اجازه می دهد ، هریک از راه حل ها را ارزیابی کرده و حذف کنید تا زمانی که همه بر سر یک ایده به توافق برسند .

 

 مشاوره کودک تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 163
بازدید ماه : 1195
بازدید کل : 39640
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 18
:: بازدید هفته : 163
:: بازدید ماه : 1195
:: بازدید سال : 2437
:: بازدید کلی : 39640