مشاوره روانشناسی
روش های درمانی بیش فعالی کودکان
دو شنبه 17 مهر 1396 ساعت 16:50 | بازدید : 274 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

تشخیص ، دلایل و درمان بیش فعالی در کودکان

 

کودکان بیش فعالی همه از شرایط یکسانی برخوردار نیستند چه از نظر شدت و ضعف بیماری و چه از لحاض محیط که در آن زندگی میکنند

 

بعضی کودکان متاسفانه به خاطر نبود امکانات و والدین آگاه هرگز کسی به مشکل آنها پی نبرده و این اختلا منجر به مشکلات زیادی برا آنها در طول مسیر رشد نوجوانی و جوانی میگردد و حتی در زمان بزرگسالی هم آن را همراه خواهند داشت

 

دلایل بیش فعالی در کودکان

 

دلایل بیش فعالی در اکثر موارد ژنتیکی بوده و البته موارد مربوط به تغزیه و مشکلات ساختاری نیز میتواند منجر به بیشفعالی گردد

 

درمان کودکان بیش فعال

 

درمان بیش فعالی باید از همان سنین کودکی آغاز شود و این مستلزم این است که تشخیص بیش فعالی در کودکان به موقه توسط والدین و یا روانشناس متخصص کودک انجام شود تا دوره درمان کودک آغاز شود ، درمان از روش های متفاوتی همچون رفتار درمانی ، بازی درمانی ، دارو درمانی و ... اتفاق می افتد کهصد البته همت والدین را می طلبد .

 

روانشناس کودکان بیش فعال

 

در مسیر درمان کودکان بیش فعال علاوه بر صبر و حوصله پدر و مادر باید یک روانشناس متخصص کودک همراه والدین باشد تا هم بتواند مسیر درمان را مشخص کند و هم با دادن آگهی به والدین از برخورد های غلط با کودک جلوگیری کند

از دیگر وظایف روانشناس کودک تعامل مستقیم با خود کودک بوده تا بتواند روند تغیرات را دنبال کرده و شرایط کودک را به درستی ارزیابی کند

 

 

میتوان برای روند درمان به مرکز مشاوره مراجعه کنید و یا از طریق مشاوره تلفنی حضور یک مشاور متخصص کودک و نوجوان را در کنار خود داشته باشید تا بتوانید مسیر درستی طی کنید . 

 

 

در این میان کودکان خودشان بیشترین سختی را تحمل میکنند و باید پدر و مادر آنها را درک کرد و در تمام شرایط در کنار آنها بمانند و نباید تحت تاثیر پرخاشگری های بعضی کودکان کنترل رفتار خود از دست دهند و با کودک برخورد غلط و از روی خشم انجام دهند .


موضوعات مرتبط: کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت
دو شنبه 17 مهر 1396 ساعت 8:56 | بازدید : 265 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

 

بهترین فرصت برای داوطلبانی که شانس قبولی خود را به دلایل متفاوتی از قبیل انتخاب رشته نادرست از دست داده اند، استفاده از فرصت طلایی تکمیل ظرفیت می باشد. تکمیل ظرفیت همانگونه که از اسمش پیداست ظرفیت باقیمانده خالی در کد رشته محلهای دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت می باشد که هر دانشگاه بعد از ثبت نام از پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری مشخص می نماید که چه تعداد از کد رشته در هر محل خالی مانده و دانشجویان به هر دلیلی تمایل به ثبت نام در آن رشته نداشته اند و از انتخاب خود پشیمان بوده و در آن محل ثبت نام نکرده اند. در واقع تمام داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته بوده اند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.

 

 

آنچه باید درباره تکمیل ظرفیت بدانید:

 

 

کسانی که در انتخاب رشته اولیه شرکت ننموده اند، حق شرکت در تکمیل ظرفیت را نیز ندارند.امکان شانس دوم تکمیل ظرفیت برای مهر ماه سال بعد نیز وجود دارد. زیرا که یک سری از دانشگاه ها برای ترم بهمن نمیرسند که اعلام تکمیل ظرفیت نمایند و تکمیل ظرفیت آنها برای ترم بهمن وجود ندارد در ترم بعدی تر یعنی برای مهر اعلام تکمیل ظرفیت می کنند.در تکمیل ظرفیت اولیه پذیرفته شدگان در بهمن همان سال شروع به تحصیل می نمایند.  در تکمیل ظرفیت دومی قبول شدگان برای ترم مهر سال بعد به ادامه تحصیل می پردازند.

 

 

در اکثر موارد دانشجویانی که در انتخاب رشته اولیه قبول شده و در تکمیل ظرفیت شرکت نموده اند و باز هم قبول شده اند، از شانس برخورداری از خوابگاه مانند دانشجویان انتقالی محروم می شوند.تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شامل کلیه ی دانشگاه های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، پیام نور، پردیس خودگردان(بین الملل)، غیر انتفاعی می شود.داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در هر پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نموده و برای بار دوم انتخاب رشته نمایند.

 

 

نا گفته نماند که با قبولی در تکمیل ظرفیت شانس قبولی قبلی خود را از دست داده اید.

 

 

از آنجایی که تکمیل ظرفیت به دو صورت بر اساس شرکت در انتخاب رشته و یا تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. که معمولا دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند. البته بعضی از رشته های بر اساس سوابق تحصیلی نیز در دانشگاه های روزانه به چشم می خورد. پس لازم است در زمان پر نمودن تکمیل ظرفیت دقت نمایید که مکانهایی که بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند، فقط لازم است که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم داشته باشید و نیازی به شرکت در انتخاب رشته اولی را ندارید. در تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی شانس برتر مختص کسانی می شود که در بین شرکت کنندگان هر رشته محل معدل بالاتری داشته باشند.

 

 

برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه روزانه توجه داشته باشید که فقط رشته هایی را انتخاب کنید که در صورت پذیرفته شدن تمایل به ادامه تحصیل در آن کد رشته محل را داشته باشید و گرنه از شرکت در کنکور سراسری سال بعد محروم خواهید شد.

 

 

ظرفیت پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد:

 

 

از آنجا که بعد از ثبت نام از پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد، تعداد صندلی های خالی باقیمانده جهت داوطلبان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مشخص خواهد شد، لذا تعیین ظرفیت مشخص و تعداد معینی در زمان حال وجود ندارد اما به دلیل این که تقریبا اکثر داوطلبان کنکور سراسری برای دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته نموده اند و بعد از اعلام نتایج مشخص شده که در هر دو دانشگاه یعنی هم آزاد و هم سراسری قبول شده اند، در نتیجه این افراد به صلاحدید و مشورت در دانشگاه سراسری ثبت نام نموده اند و این صندلی خود را در دانشگاه آزاد خالی گزاشته که با تکمیل ظرفیت پر خواهد شد.

 

 

به همین دلیل است که تکمیل ظرفیت در دانشگاه آزاد امکان قبولی بیشتری در بر دارد. درخت دانش به تمام داوطلبانی که در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته نشده اند و یا رشته خود را در محل قبولی نمی پسندند، پیشنهاد می کند که در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایند زیرا که در هر صورت یا به نتیجه دلخواه خواهید رسید یا این که با شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چیزی را از دست نخواهید داد.

 

 

مشاوران مجرب  درخت دانش با راهنمایی های لازم شما را در انجام تکمیل ظرفیتی آگاهانه همراهی می کنند.

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

 

 

شماره تماس: 9099072943

 

 

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پنج شنبه 13 مهر 1396 ساعت 20:20 | بازدید : 321 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

برخورد با کودک لجباز

یکی از مواردی که والدین بسیار به آن توجه می کنند تربیت فرزندشان است. تربیت صحیح کودکان نیاز مند دانستن روش  های مناسب تربیتی و بکار گیری آنها می باشد . این روش های تربیتی اغلب توسط مشاوران به خانواده ها پیشنهاد می گردد. یکی از مواردی که والدین ممکن است با آن روبرو شوند لجبازی کودکان است. 

 

واقعیت این است که بچه دار شدن فازغ از اینکه بسیار اتفاق خوشایندی است و شادی زیادی به همراه دارد اما مسائل مختلفی  در فرایند رشد کودکان وجود دارد که ممکن است دردسرساز شود و بعضا از دوران کودکی تا دوران نوجوانی ادامه داشته باشند . از جمله ی این مشکلات لجبازی در کودکان است .

قبل از وارد شدن به بحث لجبازی در کودکان و یافتن این سوال که با کودک لجباز چگونه برخورد کنیم باید علل لجبازی در کودکان را ریشه یابی کنیم . لجبازی در کودکان در سنین مختلفی بوجود می آید مثلا لجبازی در کودک یک ساله ، لجبازی در کودکان ۴ ساله و حتی لجبازی در کودکان ۷ ساله  .

گاهی لجبازی و پرخاشگری کودکان ریشه در سبک رفتاری والدین دارد . بدین معنی که در برخی مواقع بعضی از رفتار های ناشی از لجبازی در کودکان توسط والدین مورد استقبال قرار می گیرد که در این صورت کودک اصطلاحا لوس شده و با اصرار های بیجا و لجبازی های مکرر از والدین جلب توجه می کند ؛ که معمولا لجبازی کودک دو ساله و لجبازی کودک سه ساله دقیقا به همین دلیل است . برای برخورد با کودکان لجباز و پرخاشگر و کنترل آن ها رعابت چند نکته الزامی است :

 

سن لجبازی کودکان 

 

لجبازی کودکان اغلب در سنین 3 تا 6 سالگی اتفاق می افتد و روان شناسان آن را به عنوان یک اختلال در نظر نمی گیرند . لجبازی کودکان اغلب در رایتای استقلال و ابراز هویت آنها می باشد. لجبازی کودکان 4 ساله اغلب به صورت داشتن تکیه کلام هایی منفی مانند نه ، نمیخواهم ، خودم میخوام و ... مشاهده می شود. 

لجبازی کودکان 5 ساله بیشتر در راستای حس خودخواهی کودک می باشد.

 

لجبازی کودکان 6 ساله بیشتر با پرخاشگری و نق زدن یا دعوا کردن و زدن فیزیکی همراه است. در مواردی بیشتر نق زدن بیش از حد ، ناسزا گفتن ، شکستن ، جر و بحث  و سایر موارد که به خودکامگی منتهی می شود از علائم لجبازی کودکان است .

 

 

برخی موارد میتواند عامل لجبازی کودکان باشد :

بی توجهی به کودکان : اغلب کودکان نیازمند توجه هستند و دوست دارند به هر صورت آن را دریافت کنند . لجبازی یکی از بهترین روش ها برای گرفتن توجه است .

نیاز های شدید در کودکان یکی دیگر از عوامل لجبازی می باشد .

بد آموزی ها مانند دعوا کن و بزن و حقت رو بگیر نیز در لجباز بودن کودک موثر است.

 

 برخورد با کودکان لجباز

 

برای در مان لجبازی کودکان بهترین راه توجه به کودکان می باشد . در برخی موارد کودکان در راستای لجبازی فقط توجه می خواهند نه چیزی که روی آن تاکید می کنند . 

پس از آنکه علل لجبازی کودک را ریشه یابی کردید می توانید راهکارهای ارائه شده را برای پاسخ به سوالتان یعنی با کودک لجباز چگونه برخورد کنیم ، به کار ببندید تا به نتیجه ی مطلوب یعنی برطرف شدن لجبازی کودکتان دست یابید . تاکید مشاوران هیروو همیشه بر افزیش سطح آگاهی و دانش والدین بوده است برای ادای این رسالت ضمن مقاله منتشر شده ، مشاوران متخصص کودک و نوجوان می توانند به صورت مشاوره تلفنی ، مشاور آنلاین برای پاسخ به سوالاتتان در کنار شما باشند . با ما همراه باشید .

موافقین

درمان لجبازی کودک

 

علائم لجبازی کودکان

 

لجبازی کودک 3 یاله

 

لجبازی کودک 5 ساله

 

لجبازی کودکان

 

لجبازی کودکان 4 ساله

 

لجبازی کودکان 6 ساله

 

کودک لجباز

 

کودکان لجباز و پرخاشگر

برچسب‌ها: کودک لجباز ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه کودکان پرخاشگر را کنترل کنیم
یک شنبه 9 مهر 1396 ساعت 9:58 | بازدید : 316 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

نحوه رفتار با کودک پرخاشگر

 

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم ؟ 

دلایل بد رفتاری کودک و نوجوانان چیست ؟

کودک عصبی را چگونه آرام کنیم ؟

نحوه برخورد با کودک پرخاشگر چگونه است ؟

 

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

 

 

تربیت کودکان شاید یکی از مهمترین دغدغه های والدین و مخصوصا مادران باشد تا اآنجا که وقت و انرژی بسیار زیای برای آن میگزارند ، اما یکی از مشکلاتی که معمولا والدین با آنها روبرو هستند عدم توانایی ارتباط و کنترل صحیح کودکان عصبی و پرخاشگر است ، به نحوی که بعضا نمیتوانند اعمال تربیتی خود را مدیریت کرده و کنترل خود را در مقابل رفتار های کودک از دست میدهند . مثلا در مواردی  معمولا کودکان ۳ ساله لجبازی میکنند و حتی امکان کتک زدن والدین و دیگران وجود دارد که پدر و مادر نیز عصبی شده و رفتار های نادرست انجام میدهند  و در این حالت والدین نسبت به این اتفاق ناراحت و ناامید میشوند .

نا امیدی از تربیت صحیح فرزند فقط کار را خراب تر میکند ، والدین باید با شکیبایی و برخورد صحیح و علمی بتوانند اختلالات و مشکلات کودک را بر طرف کنند .

 

دلایل شایع پرخاشگری در کودکان

برای پرخاشگری و خشم در کودکان دلایل متعددی وجود دارد اما شاید بتوان این دلایل را به صورت زیر طبقه بندی کرد تا بتوان بر این اساس در صدد یافتن دلایل منحصر به فرد پرخاشگری کودک خود برآیید .

  • رفتار والدین با کودک : 

    هر کودک پرخاشگری  می تواند یک الگوی رفتاری پرخاشگری و خشونت داشته باشد . به عبارتی می توان گفت کودک پرخاشگری را با الگوپذیری از والدین یاد می گیرد . گاهی رفتار پرخاشگرانه ی کودکان ناشی از رفتار نادرست والدین با کودک و یا با یکدیگر است که باعث بروز عصبانیت و خشم در کودکان می شود .

  • دوره های مختلف زندگی کودک :

    کودک پس از گذار از سنی به سن دیگر ممکن است دچار تغییراتی در برخورد و رفتار خود شود . مثلا تغییر کودکی به نوجوانی امکان دارد خصوصیات اخلاقی کودک تغییر کرده و برای والدین قابل پذیرش نباشد و آن ها انتظار همان کودک سابق راداشته باشند که این می تواند منجر به   پرخاشگری در کودک شود .

  • تغییرات فیزیکی کودک :

    ورود کودک از سنی به سن بالاتر با تغییرات فیزیکی همراه است که ممکن است پذیرش آن برای کودک کمی سخت باشد و این نمود این تغییرات را به صورت پرخاشگری و عصبی شدن در مقابل دیگران بروز دهد .

  • تغییرات روحی کودک :

    هر کودک با توجه به رشد و شخصیت خود  دارای نیازهایی است که با ورود به سنین بالاتر این نیاز ها تغییر می کنند . اطلاع نداشتن و عدم آگاهی والدین نسبت به این تغییرات و نیاز های جدید کودک باعث می شود کودک احساس کند که والدین او را درک نمی کنند و همین باعث بروز عصبانیت و پرخاشگری در کودک می شود .

  • شرایط متفاوت محیط رشد کودک :

    محیط رشد و پرورش کودک تاثیر زیادی بر نوع برخورد و به طور کلی شخصیت کودک می گذارد .  نابسامانی های خانواده از جمله مساله ی طلاق ، درگیری و اختلاف و محیط های زندگی به دور از مسالمت ؛ یکی از عللی است که می تواند از عوامل دیگر ایجاد خشونت در قالب پرخاشگری کودک باشد .

 

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

 

راه حل های کنترل پرخاشگری کودکان

برای‌ درمان‌ , و مهار پرخاشگری‌ در کودکان‌ اولین‌ گام‌ این‌ است‌ که‌ نوع‌ پرخاشگری‌ و خشونت آن ها و علت‌ آن‌ را طبق توضیحاتی که در بالا ارایه شد تشخیص و شناسایی‌ کرده و رفتار کودک را به طور دقیق بررسی کنیم .

  1. بررسی دقیق و علمی رفتار کودک : 

    کودک خود را به عنوان یک موضوع مهم مورد بررسی قرار دهید و بهترین راه استفاده از دانش روانشناسی است که البته بهتر است به دانش خود اکتفا نکنید و به صورت دوره ای از مشاوران متخصص کودک و نوجوان کمک بگیرید .

  2. حفظ آرامش و کنترل در برخورد با کودک : 

    مهمترین نکته در کنترل شرایط حفظ آرامش است ، اینکه رفتار کودک نتواند شما را عصبی و نا امید کند . پس همیشه در جایگاه والدین با کودک مقابله به مثل نکنید .

  3. همدلی کردن با کودک : 

    مسائل و مشکلات را از دید کودک بررسی کنید و اورا درک کنید تا احساس هم دلی با شما داشته باشد و نقش بازجو را برای او بازی نکنید .

  4. لحن آرام در سخن گفتن با کودک :

    آیا نحوه صحیح صحبت کردن با کودکان و نوجوانان را میدانید ؟ در صحبت کردن آرام و متین باشد تا هم به کودک نشان دهید که تحت تاثیر پرخاشگری های او قرار نگرفته اید و هم تسلط خود را بر او و شرایط نشان دهید تا کودک بتواند به شما اعتماد کرده و گوش کند .

  5. کودک را نصیحت نکنید : 

    نصیحت کردن همیشه فقط کار را خراب تر میکند ، کودک شما به نصیحت نیاز ندارد او به کمک نیاز دارد .

  6. عادلانه و منصفانه با کودک برخورد کنید : عادل و منصف بودن در رفتار با کودک این است که در شرایط و مسائل مختلف علاوه بر دید عاقلانه و عاقبت اندیش خود انرژی و لذت های کودک و نوجوان را نیز در نظر بگیرید ، دوران کودکی و نوجوانی خود را به یاد بیاورید .
  7. افزایش آگاهی در مورد رشد و تربیت کودکان : 

    همیشه افراد دانا و آگاه میتوانند چالش های خود را به بهترین و آرام ترین راه ها رفع کنند ، پس برای سلامت روان خود و خانوداه تان بیشتر بدانید و برای پاسخ به سوالاتی همچون چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم ؟ مطالعه کنید و حتما از مشاوران و پزشکان روانشناس استفاده کنید و حتی اگر وقت مراجعه ندارید به صورت دوره ای از مشاوره تلفنی بهره مند شوید .

تکنیک‌هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده

۱- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا سهم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت‌آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می‌یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین اعضای خانواده باعث صمیمیت می‌شود.

۲- تأمل و سکوت، یکی از بهترین راه‌های کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکونت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.

۳- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پرخاشگری حلاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث افزایش آن نیز می‌شود. ۴- مدل پرخاشگری غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…)، تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که پرخاشگری خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشته‌اند ولی به طور کل این روش هم زیاد مؤثر نیست.

۵- تنبیه، درطول تاریخ یکی از وسایل اجتماعی برای کم کردن میزان خشونت تنبیه بوده‌است که توسط آن جلوی تجاوز، خشونت و دیگر رفتارهای پرخاشگرانه را می‌گرفتند ولی در حال حاضر علما معتقدند که تنبیه به طور موقت جلوی خشونت حاضر را می‌گیرد و برعکس در طولانی مدت به طور مستقیم باعث تقویت آن می‌شود درحال حاضر تنبیه بدنی از طرف سازمان بهداشت جهانی ممنوع شده‌است.

۶- صحبت کردن در مورد مشکل، بهترین روش برای کاهش پرخاشگری صحبت کردن در مورد آن است این تکنیک به طور عملی به دو صورت عملی است ولی اینکه در لحظه‌ای که پرخاشگری به حد اعلای خود می‌رسد یکی از طرفین سکوت اختیار کند و سعی کند غائله را ختم کند ولی بعد از اینکه طرفین آرام شدند و مدتی نیز گذشت با خونسردی مطالب را با یکدیگر در میان می‌گذارند و آن را حل و فصل می‌کنند.

درمان پرخاشگری:

برای درمان پرخاشگری گام اول شناخت و ریشه یابی علت یا علل پرخاشگری است با شناخت این عوامل می‌توان همکاری‌های لازم را برای کاستن از میزان و شدت پرخاشگری ارائه نمود مانند سرگرم نمودن فرد مهر و محبت و دلجویی آموزش تنهایی فکرکردن صبر و متانت نشان دادن در مواقع پرخاشگری تشویق جهت استحمام وروش گرفتن اجرای عدالت در منزل برآورده کردن نیازهای کودکان و نوجوانان مساعد ساختن جو آزادی‌های کنترل شده جلوگیری از توهین و ناسزا گفتن به آنها یا مقابله به مثل نکردن با آنها جلوگیری از تهدید و ترساندن الگوهای خوب را به آنها نشان دادن رهنمودهایی در مورد سازش و جوشش با دیگران تشویق به بازی‌های گروهی و رعایت بتراکت و قوانین در زندگی با دیگران عادت دادن به آنا به گذشت یاد دادن انتقاد صحیح به آنها جهت تخلیه و سبک شدن و آرامش یافتن و در پایان چنانچه رعایت عوامل فوق تأثیری نداشت می‌توان از عوامل دیگری مانند توبیخ اخطار تحکم علامت مقابله به مثل تنبیه و قهر و… استفاده نمود.

 

راه حل های عملی برای تربیت این کودکان

اگر پرخاشگری های کودک تلافی جویانه است بایستی کودک را از آزار و اذیت کردن دور کنیم تا مجبور نباشد برای تلافی و انتقام، افراد دیگر را اذیت کند.اگر کودک شما سعی می کند پرخاشگری را وسیله جلب توجه قرار دهد باید راه های دیگری را برای شاخص شدن به او نشان دهیم تا ناچار نباشد از روش خشونت برای جلب توجه استفاده کند.

گاهی احساس فقدان، کودکان را عصبانی و خشن می کند. اگر این فقدان جایگاه عاطفی کودک باشد سخت تر می تواند آن را درک کند تا از دست دادن یک اسباب بازی. روان شناسان دلایل پرخاشگری را اغلب بیرونی می دانند. اگر کودکان شما به این حد از پرخاشگری رسیده اند توصیه می شود رفتار و روش های خود را نیز بررسی کنید. شاید شما هم تغییراتی در رفتار خود داده اید که کودک احساس افسردگی می کند. اگر او احساس کمبود توجه می کند و فکر می کند دوستش ندارید، سعی کنید با رفتار خودتان این حس را از بین ببرید.

یک برنامه ضدقلدری داشته باشید

اعمال محدودیت برای کنترل پرخاشگری از توصیه هایی است که مشاوران خانواده و روان شناسان کودک پیشنهاد می کنند. مثلا چیزی را به کودک می دهید که باید بدهید و او با صدای معمولی درخواست کرده است، یا این که در صورتی او را به یک گردش روزانه ببرید که رفتار رضایت بخشی از خود نشان داده است و... .

زورگویی و عاقبت آن

رفتارهای پسندیده را بوضوح تشریح و پاداش ها و کیفرهای آنها را بیان کنید. برای خوش خلقی و بد خلقی، پاداش ها و تنبیه هایی در نظر بگیرید. سعی کنید آگاهی کودک را به رنجی که بر اثر پرخاشگری او در افراد یا حیوانات به وجود می آید، افزایش دهید و به او بفهمانید که این رفتار چه عاقبتی دارد. اگر کودکان به هم پرخاشگری می کنند از کودک مورد خشونت قرار گرفته دلجویی کنید، نه از کودک پرخاشگر.

انجام تمرین های آرامش بخش

رفتارهای منطقی و آرام کودکتان را تشویق و خیلی به آن توجه کنید.
فیلم های خشن یا بازی های جنگی و... را با جایگزین های جذاب دیگر عوض کنید.
روش درست جذاب شدن و زرنگی را با حرف زدن و الگو معرفی کردن در واقعیت یا داستان به او یاد دهید.
هرچه مشاجره، کشمکش و... کمتری در خانه رخ دهد، فرزندتان میل به آرامش بیشتری نشان خواهد داد.
با او منطقی باشید و در برابر او به زور متوسل نشوید تا او به جبران رفتار شما با دیگران قلدری نکند.
ارتباط با مدرسه فرزندتان را بیشتر کنید تا کودکتان بداند مراقبش هستید.

 

نکته :

در بعضی از موارد پرخاشگری و خشم کودکان به دلیل مشکلات افسردگی و بیش فعالی در کودکان میباشد که به دلیل بروز این گونه رفتار های متناقض با تصورات ما از کودک منجر میشود والدین هرگز به مشکل اصلی پی نبرند ، برای اطلاع بیشتر از این مساعل دو مقاله زیر را بخوانید .

روانشناسی کودکان افسرده <(کلیک کنید)

بیش فعالی در کودکان <(کلیک کنید)


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روانشناسی و روش صحیح برخورد با نوجوانان
یک شنبه 2 مهر 1396 ساعت 11:22 | بازدید : 351 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

مشاوره و روانشناسی نوجوانان پسر

  • مساعل مهم روانشناسی پسران نوجوان چیست ؟
  • آیا تخصص روانشناسی نوجوانان پسر وجود دارد ؟
  • چرا نوجوانان مشاوره نمیکنند ؟

 

مشاوره و روانشناسی نوجوانان پسر

پسر نوجوان

 

نکات مهم برای مشاوره و روانشناسی نوجوانان پسر

بسیار مهم است که والدین در زمان رشد کودکان و عبور آنها از مرحله کودکی به نوجوانی و مسیر بلوغ دقت داشته باشند و تمایزات ایجاد شده را ببینند و درک کنند ، اینکه پدر و مادر همیشه انتظار داشته باشن کودکشان با همان روحیات کودکی در مقابل آنها رفتار کند و واکنش نشان دهد تصور بسیار غلطی است و میتواند عامل بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری نوجوان در آینده باشد .

در مورد نوجوانان پسر شاید این تمایزات و تفاوت ها بیشتر باشد چرا که با توجه به روحیات و نیاز های متفاوتی که در پسران نسبت به دختران رشد میکند معمولا نوجوانان پسر دجار چالش های جدی تری با پدر و مادر خود میشوند ، از این تمایزات میتوان به حس شدید تراستقلال طلبی پسران اشاره کرد .

تفاوت های نوجوانان پسر و دختر

احساس ها و نیازها و جنس آنها در دختران و پسران بعضا تفاوت هایی دارد که این تفاوت ها در شدت و ضعف آنها نیز دیده میشود ، به طور مثال شاید بتوان تفاوت رفتاری نوجوانان پسر و دختر در ارزای نیاز به جلب توجه به وضوح دید ، نوجوانان پسر معمولا با قدرت نمایی و انجام فعالیت های با ریسک بالا به این نیاز پاسخ میدهند ولی نوجوانان دختر با آراستن و دیگر رفتار های متفاوت این نیاز را بروز میدهند که مشاوره و روانشناسی نوجوانان پسر میتواند رموز رفتاری آنها را بگشاید .

 

مشاوره و روانشناسی نوجوانان پسر

نوجوان پسر

 

 نوجوانی و پسرها

 
وقتی كه صحبت از نوجوان می شود بلا‌فاصله به یاد پسران می افتیم چون همیشه آزادی عمل و جنب و جوش بیشتر ی دارند و به همین علت و به علت توجه كمتر به جسم و روان خود، ممكن است در معرض عوامل آسیب زای محیطی قرار گیرند. این موضوع ما را موظف می‌كند كه توجه بیشتری به جنبه های مختلف سلا‌مت نوجوانان پسر داشته باشیم. در این نوشته به برخی از این جنبه ها اشاره می كنیم.


اجتماعی بودن پسرهای نوجوان: 

در بسیاری از كشورهای جهان، پسرها برخلاف دخترها به گونه‌ای تربیت شده‌اند كه گویی مستقل و آزادند. این طرز تربیت موجب شده كه پسرها توجه‌ای به سلامت جسمی خود نداشته باشند. در بسیاری از موارد، پسرها در مواجهه با مشكلات با كسی مشورت نمی‌كنند و حتی به مراكز مشاوره یا مراكز بهداشتی نیز مراجعه نمی‌كنند.


سلامت جنسی نوجوانان : 

در برخی از كشورها، روابط جنسی از سنین نوجوانی آغاز می‌شود. ناآگاهی نسبت به خطرهای احتمالی این گونه روابط، گاهی مشكلات فراوانی برای هر دو جنس به وجود می‌آورد. پسرها برخلاف دخترها درباره تغییرات بدنی خود و سلامت جنسی‌شان اهمیتی قایل نیستند و به همین دلیل بیماری‌ها و مشكلات جنسی در میان پسرها نسبت به دخترها رواج بیشتری دارد.


سلامت روانی نوجوانان :

 پسرها در سنین نوجوانی تقریبا به كسی اعتماد نمی‌كنند. وقتی با مساله حادی رو به رو می‌شوند به طور معمول با كسی در مورد آن صحبت نمی‌كنند و چون نمی‌توانند با آن كنار بیایند در اغلب موارد دست به خودكشی می‌زنند. آمار نشان داده است گرچه دخترهای نوجوان سه برابر پسرها تصمیم به خودكشی می‌گیرند ولی پسرها سه برابر دخترها موفق به اجرای آن می‌شوند.

 

 

بعضی از نتایج مشکلات روحی نوجوانان پسر

پرخاشگری میتواند یکی از مشکلات و نتایج آسیب های روحی و روانشناسی نوجوان باشد که البته اگر از طرف پدر و مادر به درستی کنترل نشده و با آن برخورد های صحیح علمی و روانشناسی نشود قطعا پتانسیل تشدید همه مشکلات را دارد .

شاید افسردگی در نوجوانان پسر برای شما زیاد قابل درک نباشد و بیشتر آنچه که انتظار دارید پرخاشگری و بیش فعالی باشد اما اینگونه نیست ، افسردگی همیشه علائم و نشانه های یکسانی ندارد و در نوجوانان پسر میتواند نشانه هایی داشته باشد که برای شما هرگز قابل تشخیص نباشد اما یک مشاور متخصص و روانشناس نوجوانان میتواند آنها را تشخیص دهد ، لذا همیشه به برداشت های خود از رفتار کودک و نوجوانتان اکتفا نکنید و رفتارهایتان را بر آن استوار نسازید و حتما از متخصصین و مشاوران نوجوان مشورت بگیرید.

 

سلامت جسمی: 

یكی از بزرگ‌ترین دلایل مرگ و میر در جنس مذكر، جراحات و بیماری‌های ناشی از خشونت فیزیكی است. در تمامی نقاط دنیا، دختران بیشتر در معرض خشونت‌های جنسی و پسرها در معرض خشونت‌های فیزیكی قرار دارند. نوجوانان پسری كه بیشتر وقت خود را خارج از منزل صرف می‌كنند یا جزو خانواده‌های بی‌بضاعت‌اند به‌طور معمول قربانی این نوع خشونت‌ها هستند و اغلب نیز دچار ناراحتی‌های روانی می‌شوند. تحقیقات متعددی نشان داده، پسرهایی كه در سن كودكی یا نوجوانی در معرض خشونت فیزیكی قرار می‌گیرند، در بزرگسالی دچار مشكلاتی در تكلم می‌شوند. بسیاری از همین نوجوانان موجب ظهور درگیری‌های داخل كشوری‌اند و به همین دلیل زندانی یا كشته می‌شوند.
به این علل و بسیاری عوامل دیگر ، ضروری به نظر می‌رسد تا به سلامت و پیشرفت نوجوانان پسر توجه بیشتری مبذول شود. توجه به این گروه نه تنها به معنی زیر سوال رفتن مساوات جنسی نیست بلكه فواید آتی آن نصیب تمامی اقشار و سنین از جمله نوجوانان، زنان، كودكان و مردان تمامی طبقات جامعه خواهد شد.

نوجوانان چگونه به مسائل می‌نگرند «تا زمانی که خودتان را به جای فرزندتان قرار ندهید و از دید او به مسائل نگاه نکنید، نمی‌توانید با او ارتباط برقرار کنید.»  شاید بهترین راهی که به شما کمک می‌کند تا با نحوه ی نگرش یک نوجوان آشنا شوید، این باشد که سعی کنید به دوران نوجوانی خود باز گردید و احساسات، امیدها و ایده‌هایی را که داشتید به یاد آورید. 
بسیاری از والدین به طور معمول این دوران از زندگی خود را فراموش می‌کنند و در برخورد با فرزندشان، از آن بهره نمی‌برند. مثال اغراق‌آمیزی که خواهید خواند، ممکن است به شما کمک کند تا بتوانید از دریچه ی چشم یک نوجوان به محیط نگاه کنید. 
تصور کنید که شما یکی از تیزهوش‌ترین جوانان جهان هستید؛ اطلاعات عمومی بسیار خوبی دارید و میزان هوش شما برابر با انیشتن و یا کمی ضعیف‌تر از اوست. افزون بر اینها، اطلاعات عمومی بسیار قوی شما موجب شده است تا برخوردی بسیار موثر و کارآمد با مشکلات داشته باشید. 
اکنون تصور کنید که شما از سوی دو نفر کودن که مسن‌تر از شما نیز هستند، استخدام شده‌اید. ضریب هوشی این افراد بسیار پایین‌تر از شما بوده و اطلاعات عمومی آنها بسیار محدود است اما همواره به شما دستور می‌دهند که چه کاری را انجام دهید و چه کاری را انجام ندهید. آنها همچنین به شما پند می‌دهند که چه چیزی مهم و چه چیزی بی‌اهمیت است. از شما می‌خواهند کارهایی راانجام دهید که دلیلی منطقی برای انجام آنها وجود ندارد، و درباره ی مسائلی با شما صحبت می‌کنند که با کار و فعالیت شما کاملاً بی‌ارتباط است.
آنها سعی می‌کنند درباره ی یک زندگانی سعادتمند شما را راهنمایی کنند در حالی که خودشان مفهوم نصایح مذکور را درک نکرده‌اند. با وجود آن‌که شما سعی می‌کنید به آنها بفهمانید گفته‌های آنها بسیار کلی و ذهنی است، آنها به کارشان ادامه می‌دهند و با دستور دادن و نصایح تحمیلی و تقاضا‌های بی‌ارتباط با کار شما، آزارتان می‌دهند. 
در چنین وضعیتی چه احساسی خواهید داشت؟
احتمالاً بسیار عصبانی خواهید شد زیرا افرادی که صلاحیت کمتری از شما دارند، به شما می‌گویند چکار کنید. اگر آنها کاری را از شما بخواهند، شاید خلاف آن عمل کنید و یا کاری را که خودتان درست تشخیص می‌دهید انجام دهید و به درخواست آنها توجهی نکنید. امکان دارد ارتباط خودتان را با آنها کم کنید و با دوستانی که درخور شما هستند و درک بهتری دارند رابطه برقرار کنید. اکنون ببینیم در مثال یاد شده، کدام شخصیت به جای نوجوان و کدام شخصیت به جای والدین قرار دارند. دوستان یک نوجوان معمولاً همان کسانی هستند که صلاحیت و هوشمندی آنها از سوی او مورد تأیید است.

 

کمک گرفتن از متخصصان

در برخورد با نوجوانان حتما از مشورت متخصصان و روانشناسان نوجوان استفاده کنید چرا که بسیاری از والدین دانش درستی نسبت به مشکلات و چالش های دوران نوجوانی ندارند و به تناسب دوران زندگی خود با آن برخورد میکنند به هر حال در هر زمان که احساس نیاز کردید به مراکز مشاوره و یا حتی مشاوره تلفنی مراجعه کنید تا راه درست و علمی را به جای روش های سنتی انتخاب کنید

 

منبع : مشاوره تخصصی نوجوانان مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بازی نهنگ آبی چیست؟
پنج شنبه 30 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 703 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

بازی نهنگ آبی

 

بازی نهنگ آبی چیست؟

بازی نهنگ آبی

  • بازی یا چالش اینترنتی نهنگ آبی چیست ؟
  • چه چیزی باعث می‌شود بازی نهنگ آبی نوجوانان را به کام مرگ بکشاند ؟
  • چالش نهنگ آبی با چه هدفی به وجود آمده است ؟

 

بازی نهنگ آبی

 

تکالیف بازی نهنگ آبی

بازی یا چالش اینترنتی نهنگ آبی ، یک مشکلجدید است که با درگیر کردن هیجانات نوجوانان ، آن‌ها را به کام مرگ می‌کشاند . این بازی یک چالش ۵۰ روزه است که هر روز به افراد تکلیف جدید و تا حدی خطرناک داده می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود که پس از انجام دادن تکلیف از آن عکس گرفته و بفرستند . در اولین تکلیف چالش نهنگ آبی از نوجوانان خواسته می‌شود که بر روی دست خود یک نهنگ بکشند و عکس آن را بفرستند . این تکالیف شامل کارهای خطرناکی مانند عکس گرفتن از مکان‌های پرارتفاع ، خودزنی ، حک اشکال با چاقو بر روی دست و مسائلی از این قبیل است.

 

طراح بازی چالش نهنگ آبی

فیلیپ بودکین که گفته می‌شود این بازی را ایجاد کرده است، دانشجوی اخراجی رشته‌ی روانشناسی است و ادعا کرده است که هدفش پاک کردن جامعه از انسان‌هایی است که ارزشی ندارند . این بازی یا چالشاینترنتی با درگیر کردن هیجانات نوجوانان آن‌ها را به ادامه‌‌ی بازی ترغیبمی‌کند و در پایان روز پنجاهم از آن‌ها می‌خواهد که اقدام به خودکشی کنند .این چالش با درگیر کردن هیجانات نوجوانانی که بیش از سایر گروه‌های سنی طالب هیجان هستند ، شناختآن‌ها را مختل می‌کند و آن‌ها را به ادامه‌ی بازی ترغیب می کند . این بازیتا بحال در روسیه و هند قربانیان زیادی گرفته است و گفته می‌شود در فرانسهنیز این چالش نفوذ پیدا کرده است ، اما هنوز اخبار معتبری در مورد نوجوانان ایرانی وجود ندارد .

 

 نقش مشاوره تلفنی در عدم سو استفاده از کودکان

والدینعزیز باید نسبت به این مسائل آگاه باشند تا بتوانند نوجوانانشان را از آسیب‌های اجتماعی این چنینی محفوظ دارند . برای کسب اطلاعات بروز و جدید دررابطه با مسائل نوجوانان به گروه مشاوران هیروو مراجعه کنید . همچنین می‌توانید از تلفن ثابت و بدون پیش شماره با شماره تلفن ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس گرفته و مسائل خود را با ما مطرح کنید و راهنمایی‌های مناسب و مرتبط دریافت کنید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 



 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک فکر سمی : تفریح ، اتلاف وقت است
پنج شنبه 29 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 307 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
تفریح ، اتلاف وقت نیست4

یک فکر سمی : تفریح ، اتلاف وقت است

تفریح ، اتلاف وقت است ؛ نظری که خیلی از کسانی که بشدت کار می کنند و برای خود و سلامت جسم و روان شان ارزشی قایل نمی شوند به آن اعتقاد راسخ دارند . پروفسوری ۵۰ ساله که عادت داشت هفته ای ۱۰۰ ساعت یا بیشتر کار کند دیدگاهش اینگونه بود که  برای او مهمانی ، ورزش کردن ، فیلم دیدن ، کنسرت ، تعطیلات ، بازی و هر سرگرمی دیگری اتلاف وقت بود .

این پروفسور می گفت « من به جای هدر دادن وقت ارزشمندم ، مجله می خوانم ، مقاله می نویسم ، آزمایش انجام می دهم و خلاصه کارهای با ارزشی می کنم . »

تنها استراحت وی روزنامه خوانی بود . هیچکس او را آدم خوشحالی نمی دانست و نمی گفت که او زندگی لذتبخشی دارد حتی خود پروفسور . در ضمن به نسبت وقت و نیرویی که صرف کارش می کرد ، از او قدردانی نمی شد و معمولا ترفیع او را عقب می انداختند .

تفریح ، اتلاف وقت نیست 1

تحلیل مشاوره از این فکر سمی « تفریح ، اتلاف وقت است »

خیلی از آدم ها مثل این پروفسور که معتقد تفریح ، اتلاف وقت است ، چون بیش از حد کار می کنند و فکر می کنند اگر بیست وچهار ساعت کار کنند خیلی پیشرفت خواهند کرد ، رفته رفته از پا در می آیند و فرسوده می شوند .

این گروه از آدم ها ، هدف زندگی را سخت کوش بودن و پیشرفت ، بردن ، ترقی ، رقابت و موفقیت به هر بهایی می دانند . آن ها خودشان را آدم های مفید و مولدی می دانند و معمولا بابت مولد بودن خود ، پاداش های ملموسی – مثل پول و لوازم زندگی – می گیرند .

اما بعضی از این آدم های مولد از این هم جلوتر رفته و وقت گذرانی را گناه دانسته و تفریح و سرگرمی را تنبلی ، تن پروری ، تن آسایی و بیعاری می دانند . آن ها فواید تفریح کردن را دست کم می گیرند و به اندازه کافی به خود استراحت نمی دهند تا هوشیاری و تمرکز خود را حفظ کنند .

این گروه از مردم ، علاوه بر این که می گویند تفریح ، اتلاف وقت است و تفریح را بی ثمر و بی فایده می دانند ، معتقدند تفریح ، آن ها را از هدف نهایی که تامین مالی و رسیدن به موقعیت شغلی خوب است ، باز می دارد . البته پول جمع کردن برای ایام طلایی بازنشستگی ، عمل معقولی است . اما این به تعویق انداختن ارضاء اشکالاتی هم دارد .

تفریح ، اتلاف وقت نیست3

ارزش قایل شدن برای همه ی لحظه های عمر

بعضی از آدم ها قبل از بازنشستگی می میرند ، یعنی چنان مریض احوال می شوند که نمی توانند از زحمات یک عمر خود لذت ببرند . عده ای هم سالها کار می کنند ولی به مال و اموالی که انتظار دارند نمی رسند . وانگهی بسیاری از بازنشسته ها نمی توانند از زندگی حداکثر بهره را ببرند چون این کار را نیاموخته اند !

معتادان به کار ، یک عمر کار می کنند ولی هرگز طعم تفریح و تفنن را نمی چشند و به هیچ چیز علاقه و دلبستگی پیدا نمی کنند .

چون کار و سرگرمی دو رکن زندگی سالم هستند ، بنابراین باید بین آن ها تعادل برقرار کنید . اگر واقعا از زیاد کار کردن لذت می برید ، زیاد کار کنید . ولی برای آن که فرسوده نشوید و فشار روانی ، شما را از پا در نیاورد ، با « هدر دادن » بخشی از وقت تان برای تفریح و تفنن ، تجدید قوا کنید . این اتلاف وقت شما را سرزنده و هوشیار کرده و کمک می کند کار های ضروریث خود را به نحو احسن انجام دهید .

یکی از بیماران مرکز مشاوره ی ما می گفت « من عاشق پیاده روی های طولانی هستم ولی هر وقت می خواهم پیاده روی کنم ، احساس گناه وجودم را می گیرد چون می بینم کارهای ناتمام زیادی دارم . » اما او غافل بود که پیاده روی طولانی ،سلامتی وی را تضمین می کند و باعث می شود سالیان متمادی به « کار های مهم » خودش برسد . او می توانست با انجام کارهای لذت بخش ، لدون آن که احساس گناه کند و با آمیختن کار و تفریح کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهد .

تفریح ، اتلاف وقت است

توزیع رفتار و کیفیت زندگی

مطالعات روان شناسی نشان داده اند « توزیع رفتار ها » ( مثلا آمیختن کار و تفریح ) کیفیت و بهره وری زندگی را بالا می برد .

تفریح و بازی ، « باطری شما را شارژ می کنند » و تمرکز و اثر بخشی کارتان را بیشتر می کند . عده کمی می توانند بدون ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت ، تمرکز خود را بیش از دو ساعت حفظ کنند .

کسی که کاری را هشت ساعت مستمر انجام می دهد معمولا کمتر از کسی که هر یک ساعت یا بیشتر ۱۰ دقیقه استراحت می کند ( و در کل هفت ساعت کار می کند ) کارایی دارد .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

 

 

بی وقفه کار کردن کارایی را کم می کند . هنگام استراحت هم باید کاری انجام دهید که با کار قبلی تان فرق دارد . برای مثال اگر روی مقاله ای کار می کنید یا یک کتاب دانشگاهی می خوانید ، در وقت استراحت ، کار دیگری مثل پیاده روی انجام بدهید یا به دوست تان تلفن بزنید چون انجام دادن این نوع کار های کاملا مختلف بیش از مثلا روزنامه خواندن یا حتی خواندن کتاب های فکاهی قوای شما را تجدید می کند .

یادتان باشد اگر تفریح را در زندگی خود جا ندهید ممکن است خیلی کار کنید ولی نتیجه ی کمی بگیرید .

 

تفریح ، اتلاف وقت است 2

پادزهرها

نجوا های درونی اصلاحی

« آدم ها به تفریح احتیاج دارند تا باطری خود را شارژکنند . »

« تفریح حق مسلم من است . »

« یکسره کار کردن برای هیچ کس خوب نیست . »

« کار زیاد ، یعنی نتیجه گیری کم . »

« کار برای زندگی ، نه زندگی برای کار »

« با تفریح مثمر ثمر تر خواهم بود . »

« خوشگذرانی اتلاف وقت نیست . »

« اگر امروز از زندگیم لذت نبرم ، شاید فردا دیر باشد . »

و در آخر مشاوره این نوید را می دهد که هر روز در مورد یک فکر سمی صحبت کرده و آن را تحلیل می کند به همین منظور می توانید با مراجعه به سایت ادامه ی مطالب را روزانه بخوانید .

مشاوره روانشناسی تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان افسردگی کودکان و نوجوانان
سه شنبه 28 شهريور 1396 ساعت 10:28 | بازدید : 363 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

کودک افسرده

 

نشانه ها و درمان افسردگی در کودکان و نوجوانان

 
شاید زمانی بشنویم کسی دچار افسردگی است به فکرمان خطور نمی‌کند که شخص بیمار کودک یا نوجوانی باشد، اما باید گفت که کودکان و حتی نوزاداننیز دچار افسردگی می‌شوند.

مورد با اهمیت در افسردگی کودکان این است که ما افسردگی را در دوران شاد کودکی بعید می‌دانیم، گاهی به علائم و نشانه‌های آن دقت کافی نمیکنیم و آن نشانه‌ها را به گونه‌ای غلط تعبیر می‌کنیم، مثلا کم حرفی و منزوی بودن کودک در جمع را نشانه خجالت و کم رویی او می‌دانیم یا پرخاشگری ، خشم و تندخویی کودکان را به تربیت غلط مرتبط می‌سازیم، در حالی که این علائم می‌توانند از وجود افسردگی در فرزندمان خبر دهند.

 

رفتار کودکان افسرده

بعضی نشانه های افسردگی در کودکان و نوجوانان براحتی قابل تشخیص نیست و باید آنها را با دقت در حرکات و گفتار کودک و هنگام گفتگو با او فهمید، مثل اعتماد به نفس پایین همراه با احساس گناه به طوری که همیشه به دلیل کارهایی که انجام می‌دهد، عذرخواهی ‌کند یا خودش را مقصر بداند در حالی که به او ربطی ندارد و در واقع مشکلی نیز به وجود نیامده.

 

چگونگی تشخیص افسردگی در کودک و نوجوان

کودکان هرگز خودشان نمیتوانن نسبت به مشکلاتی که دارند آگاهی پیدا کنند و یا حتی بتوانند آن را توضیح دهند از این رو والدین باید هشیار باشند و همچنین با افزایش سطح آگاهی و دانش خود از طرق مختلف دید دقیقی نسبت به شرایط فرزندشان پیدا کنند 

از راه های افزایش آگاهی والدین : مطالعه ، شرکت در کارگاه های تربیتی ،مشاوره با روانشناسان متخصص کودک و دیگر راه های مفید است ، البته در شرایط خاص و زمانی که دسترسی به منابع اطلاعاتی وجود ندارد و با توجه به علائم احساس نگرانی وجود دارد میتوان در مورد نشانه ها و علائم با مشاوره تلفنی کودک و نوجوان مشورت کرد و اقدامات لازم اولیه را انجام دارد


برای درمان افسردگی در کودکان و نوجوانان چه باید کرد

وجود علائم مشکوک در فرزند شما می‌تواند نشانه افسردگی او باشد، اما قبل از این‌که بخواهید خود تشخیص دهید از یک متخصص و روانشناس بخواهید تا به شما راهنمایی دهد ، چرا که علائم رفتاری و گفتاری در کودکان بسیار پیچیده است و به دلیل شناخت کم آنها از احساسات درونی خودشان نمی‌توانند براحتی حس و حالی که دارند را بروز داده یا برای شما توصیف کنند، به همین دلیل اگر چند علامت مشکوک را در فرزند خود دیدید، بهتر است قبل از هر چیز با یک متخصص روان‌شناسی کودک مشورت کنید تا بتوانید دلیل رفتار‌های او را بیابید و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

منبع : هیروو بلاگ


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سند ۲۰۳۰ یونسکو
پنج شنبه 28 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 357 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
سند 2030 یونسکو

سند ۲۰۳۰ یونسکو

با توجه به حاشیه ها و مشکلات مربوط به اجرای این سند در ایران و همچنین هدف بودن جامعه کودک و نوجوان در این سند ، لازم دیدیم ترجمه بخشی از این سند را بدون دخل و تصرف برای مطالعه والدین قرار دهیم.

سند ۲۰۳۰ یونسکو  یک دستور کار  در راستای توسعه پایدار جهت دستیابی به اهداف  بلند پروازانه، آرمانی و جهانی برای از بین بردن فقر از طریق توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ است.

این سند در سپتامبر ۲۰۱۵ به تصویب رسید و جامعه بین المللی پی برد که برای دستیابی به ۱۷ هدف اصلی این دستور کار ، قسمت آموزش و پرورش بسیار حیاتی است.  در این راستا هدف شماره ۴ این سند اشاره به توسعه پایدار آموزش دارد و با شعار  ” اطمینان  از فراگیر شدن آموزش با کیفیت و ایجاد فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه ” برای  ایجاد جهانی بهتر در افق ۲۰۳۰ تلاش می کند .

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

این سند از نمونه های قبلی  پیشی گرفته و در راستای نیاز های ابتدایی آموزش برای عموم به طور جدی قدم برداشته است .

سند 2030 یونسکو

۱۰ هدف اصلی برنامه ۴ سند ۲۰۳۰ یونسکو

۴٫۱ آموزش بین المللی ابتدایی و متوسطه :

تا سال ۲۰۳۰، اطمینان حاصل شود که همه دختران و پسران  آزادانه و مناسب ، به صورت کیفیت محور و با تکیه بر آموزش  بهینه  به تحصیل بپردازند .

۴٫۲ آموزش در اوایل دوران کودکی و پیش دبستانی:

تا سال ۲۰۳۰، اطمینان حاصل شود که همه دختران و پسران  میتوانند در دوران اولیه زندگی و پیش دبستانی آموزش ببینند تا بدین صورت برای تحصیلات دوره ی ابتدایی آماده شوند .

۴٫۳ دسترسی عادلانه به آموزش و پرورش فنی و حرفه ای

تا سال ۲۰۳۰ ، اطمینان از دسترسی برابر برای مردان و زنان به  یک آموزش و پرورش فنی و حرفه ای مقرون به صرفه با کیفیت فنی بالا.  از این جمله می توان به  تحصیلات دانشگاهی  اشاره کرد .

 

 

۴٫۴ مهارت مربوط به انجام کار های مناسب:

 تا سال ۲۰۳۰ ، باید تعداد جوان ها و افراد میان سال دارای مهارت ، شامل مهارت های  تکنیکی و حرفه ای  در راستای کسب شغل مناسب و کارافرینی  افزایش یابند .

۴٫۵ برابری جنسیتی

تا سال ۲۰۳۰ ، از بین بردن نابرابری جنسیتی در آموزش و تضمین دسترسی برابر  به تمام سطوح آموزش های حرفه ای برای اقشار آسیب پذیر، از جمله افراد معلول، مردم بومی و کودکان در موقعیت های آسیب پذیر.

۴٫۶سواد آموزی جوانان و بزرگسالان

تا سال ۲۰۳۰، اطمینان حاصل شود که تمام جوانان و اغلب  بزرگسالان، مردان و زنان، سواد نگارش  و حساب  داشته باشند.

۴٫۷ آموزش و پرورش در راستای توسعه پایدار وحقوق شهروندی جهانی

تا سال ۲۰۳۰ ، اطمینان حاصل شود که تمامی  افراد در راستای ارتباط با دیگران ، آموزش های مناسب از قبیل سبک زندگی ، حقوق انسانی ، برابری جنسیتی ، فرهنگ صلح آمیز و بدون خشونت و حقوق شهروندی  با توجه به تفاوت های فرهنگی هر جامعه  را ببینند .

سند 2030 یونسکو

۴٫A محیط های یادگیری موثر

ساخت و ارتقاء امکانات آموزش و پرورش برای  کودکان، افراد ناتوان و حساس  جنسیتی و ارائه محیط آموزشی امن، بدون خشونت ، فراگیر و موثر برای همه .

۴٫b بورسیه

تا سال ۲۰۲۰ ، امکان ایجاد فضای مناسب جهت آموزش دانشجویان کشور های در حال توسعه و توسعه نیافته  در داخل بستر کشور های  توسعه یافته  برای کسب مدارج بالاتر در زمینه های آموزش های حرفه ای ، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دروس فنی و مهندسی و برنامه های علمی دیگر.

۴٫c معلمان و مربیان

تا یال ۲۰۳۰ ؛ اطمینان از افزایش تعداد معلمان متبهر و واجد شرایط ، با همکاری های بین المللی برای آموزش به آنها ، به ویژه در کشور های در حال توسعه و توسعه نیافته.

امید است بتوان با توجه به دغدغه مهم توسعه پایدار در آموزش سندی بومی و مناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی توسط صاحب نظران و اندیشمندان تدوین شده و توسط دولت مردان اجرا گردد.

 

 مشاوره تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آرامش روحی در سفر
پنج شنبه 27 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 410 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

2وسایل-کافی-برای-سفر.

آرامش روحی در سفر

  • آرامش روحی در سفر چگونه فراهم می شود ؟
  • چه وسایلی برای سفر لازمند ؟
  • وسایل کافی برای سفر چقد می تواند در آرامش روحی در سفر موثر باشد ؟

وسایل کافی برای سفر ، مسافرت شما را آسان تر ، شیرین تر و بی دردسر تر می کند و آرامش روحی در سفر را برای شما فراهم می نماید  . عمر انسان کوتاه است . باید با شور و شوق و به فراوانی سفر کنیم .

هنگامی که یک طراح با استعداد معماری داخلی به دانشکده ی تحصیلات تکمیلی می رود معمولا جعبه های مقوایی پر از اشیای جور واجور ، جعبه های تزئینی ، ستون های چهار گوش ، گل ، کتاب ، کاست موسیقی و شمع هایش را با خود می برد .

زمانی که هم اتاقی جدیدش بعد از او وارد اتاق می شود ، معمولا تعجب می کند که چطور این همه وسیله را با خود به سفر آورده است . بعضی ها اینطورند با تمام تجهیزاتی که می دانند برایشان لازم است سفر می کنند چون آرامش روحی در سفر برایشان از هر چیزی مهم تر است .

 

وسایل کافی برای سفر 3

 

یک زوج وقتی برای ماه عسل به مسافرت رفته بودند ، تمام لباس هایشان را که دوست داشتند با خود بردند . آن ها فک می کردند که  لباس ها یقینا بیشتر از نیازشان باشد  . اما شما نمی دانید هوا چگونه خواهد شد  یا چه چیزی با روحیه ی شما متناسب است .

 

وسایل کافی برای سفر اسبابی برای آسایش و آرامش روحی در سفر

گرچه خرد به ما توصیه می کند خودمان را در لا به لای بار و بندیل دفن نکنیم ، اما بعضی عاشق وسایلشان  هستند و سفر را دوست دارند . آن ها هر وقت سبک سفر می کنند ، پشیمان می شوند . پس از اینکه اطرافیانشان به آن ها می گفتند که وسایل زیادی را برای سفر با خود می برند تصمیم گرفتند در مسافرت های بعدی سبک تر سفر کنند .

همین زوجی در که بالا گفتیم در مسافرت اخیرشان ، بسته بندی سبکی داشتند ، که فقط برای پنج شب و روز کافی بود . با خوش بینی امیدوار بودند  روزها آفتابی و شب ها گرم باشد ، اما با هوایی به شدت بارانی ، سرد و همراه با وزش باد روبرو شدند .

 

آرامش روحی در سفر

 

آن ها می بایستی به جای لذت بردن از موزه یا یک کافه ، بخاطر آب و هوا به بازار می رفتند. برای خرید یک بادگیر زشت خاکستری با کلاهی که باید در تمام ایام بر سرشان می بود ، پولی اضافی پرداخت کنند . اگر لباس بارانی دلخواهشان همراهشان بود ، چقدر راحت تر بودند و با تغییر امور احساس بهتری داشتند و شیک پوش تر هم بودند . اگر آماده باشید ، خوشحال ترخواهید بود .

 

مشاوره تلفنی راهنمای شما برای کسب آرامش روحی در سفر

اگر به یک مسافرت خاص می روید ( مثلا ماه عسل ) و اهل تجهیزات و وسابل کافی برای سفر هستید ضمن اینکه دوست دارید راحت و آسان سفر کنید و در پی آرامش روحی در سفر هستید ، می توانید به راحتی با یک تلفن به مرکز مشاوران هیروو ، مشاوره تلفنی داشته باشید و با خیال راحت و ایمن از هرگونه کم و کاستی در سفر برای وسایل ، سفر خوبی را تجربه کنید . برای این کار می توانید با شماره تلفن ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس برقرار کرده و از خدمات مشاوره در زمینه ی کسب آسایش و آرامش روحی در سفر و مسافرت و سوالات دیگر بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

آن چه فکر می کنید ممکن است . لازم شود ، همراه خود ببرید .  همواره با یک فرهنگ لغت با جلد کاغذی مسافرت کنید  . مثلا اگر خانم باشید با خود روسری ، جواهرات ، ساعت سفری ، لباس شنا، بارانی و یک چتر بردارید . قبل از ورود به یک کشور بیگانه مقدار کمی از پول رایج آن کشور فقط چند سکه به اندازه ی اجرت باربری که وسایلتان را در فرودگاه حمل کند همراه خود داشته باشید . اضطراب را کاهش می دهد .

 

 

اگر زندگی ، آرامش و آسایش برایتان مهم است ،سفر کنید .

یک شغل با انگیزه داشته باشید ؛ فرزندانی به دنیا آوردید ؛ یک حیوان خانگی داشته باشید . اگر گلدان گیاه دارید به آب نیاز دارید، یک کتاب خانه ی شخصی داشته باشید ؛ مهمانی شام برگزار کنید و اشیای بی روح را فقط به دلیل آن که دوست دارید جمع کنید .

 

وسایل کافی برای سفر 4

 

زیبایی هایی دور خودتان که خودتان ایجاد کرده اید ، روح شما را تقویت می کنند . با خود بگویید من زمان کوتاه و زودگذری در این سیاره حضور دارم . علاقه ای به چشم پوشی از لذت های مادی ندارم . هنگامی که آخرین نفس خود را کشیدید ، دیگر نمی توانید هیچ یک از اشیایی که موقتا در اختیار دارید ، همراه خود ببرید .

اکنون تنها زمانی است که لذت بردن از این مایملک شما را خوشحال می کند . هرگز از مسافرت با وسایل کافی پشیمان نمی شوید .

 

مشاوره روانشناسی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو


موضوعات مرتبط: روانشناسی , جوان , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 852
بازدید کل : 40543
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 29
:: بازدید ماه : 852
:: بازدید سال : 3340
:: بازدید کلی : 40543