مشاوره روانشناسی
ترک تحصیلی
چهار شنبه 3 آبان 1396 ساعت 12:23 | بازدید : 314 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

می خواهم ترک تحصیل کنم

 

اگر این حرف را از فرزند خود شنیده اید به سادگی از آن نگذرید . قصد کردن برای ترک تحصیلی در کودکان و نوجوانان ممکن است به دلایل مختلفی باشد:

 

1-      اختلالات رفتاری و روانی

 

برخی کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه اختلالاتی مانند بیش فعالی و یا اوتیسم  و یا ... دارند نمی توانند به صورت مناسب روی مطالب درسی تمرکز کنند . این عدم توانایی در تمرکز ممکن است سبب شود که مفاهیم درسی را یاد نگیرند و در زمان آزمون ها و یا درس پاسخ دادن نتوانند نتایج قابل قبولی بگیرند . این عامل می تواند محرکی برای تقاضای ترک تحصیلی شود .

2-      بهره هوشی پایین تر

 

همه افراد IQ یکسانی ندارند و در این بین برخی از افراد دارای پتانیسل فراگیری هوشی بالاتر و برخی پایین تر هستند . ممکن است یک نفر یک مطلب را بکبار بخواند و آن را حفظ کند و لی نفری دیگر همان مطلب را بارها بخواند ولی نتواند آن را حفظ کند . برخی از کودکان و نوجوانان به دلیل داشتن بهره هوشی پایین تر از تلاش دست بر می دارند و اقدام به ترک تحصیل می کنند .

3-      شرایط خانوادگی و اقتصادی 

مسخره شدن شاگردانی که نمره پایین تری در امتحانات می گیرند می تواند یکی از دلایل ترک تحصیلی آنها باشد . برخی دانش آموزان به دلیل شرایط اقتصادی و یا خانوادگی از امکانات مناسبی جهت درش خواندن و گرفتن نمرات مناسب محروم هستند . برخی خانواده ها حتی نمی توانند هزینه تحصیل فرزندشان را بپردازند .

شاید همه ما با پدیده کودکان کار در چهار راه ها و یا خیابان های شلوغ برخورد کرده ایم . برخی از این کودکان کار ترک تحصیل کرده اند . اگز از آنها بپرسیم که چرا این کار را انجام داده اند شاید بگویند که سرپرست خانوار هستند ویا برای کمک به مخارج خانواده به والدینشان کمک می کنند. در مجموع شرایط خانوادگی ومسائل اقتصادی از مهمترین عوامل ترک تحصیلی کودکان و نوجوانان است .

 

مشاوره تلفنی با روانشاسان متخصص در زمینه کودکان کار

 

در راستای بالا بردن کیفیت روان و سلامتی جامعه مشاوره روانشناسی با خانواده هایی که فرزندانشان را به ترک تحصیل تشویق می کنند  پیشنهاد می شود . یک روان شناس متخصص خوب می تواند والدین را به ادامه تحصیل فرزندشان ترغیب کند و از عواقب بسیار مخرب ترک تحصیل آگاه سازد . بنیاد های خیره و مراکز حمایت از کودکان کار نیز به صورت گسترده روی موضوع ادامه تحصیلی کودکان کار فعالیت می کنند .

 

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


لجبازی پسران
سه شنبه 2 آبان 1396 ساعت 12:59 | بازدید : 280 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

لجبازی نوجوان

از آنجایی که بعد از دوران کودکی مرحله توجه به استقلال و تصمیم گیری های شخصی است در نتیجه نوجوان دوست دارد که خودش تصمصم گیری کند . در اغلب موارد کودکان از طریق بهانه گیری و غر زدن لجبازی خود را نشان می دهند و یا بر سر یک سری مسائل پا فشاری می کنند ولی نوجوانان به دلیل نیاز به استقلال و توجه به آنها و احترام به تصمصماتشان لجبازی می کنند .

نوجوان به دلیل بلوغ فکری و جنسی و ترشهات هورمون ها دوست دارد که بیشتر در معرض توجه قرار گرفته و به تصمیماتش احترام گذاشته شود .

لجبازی پسران

پسران به دلیل غرور و اینکه نشان بدهند دیگر مستقل شده اند و می توانند تصمیم گیری کنند بر سر تصمیماتشان لجاجت می کنند . در این موارد والدین باید با آرامش با این مسئله برخورد کرده و بتوانند با کودک صحبت کنند و فرزندشان را بشنوند . ایجاد تشنج در محیط خانواده و برخورد شدید و لحن مبارزه طلبانه بسیار میتواند غیر سازنده بوده و همچنین عواقب مخربی نیز داشته باشد . ترک خانواده ، گوشه گیری ، عقده های روانی ، از بین رفتن صمیمیت در بین خانواده میتواند برخی از این موارد باشد .

لجبازی دختران

دختران چون بیشتر شیفته توجه هستند و ناز کردن را دوست دارند بیشتر به خاطر این موارد لجبازی می کنند . برخلاف پسر ها که مسئله استقلال محور لجبازی است در دختران دیده شدن بزرگترین دلیل لجبازی می باشد . در این موارد باید به دختر توجه کنید که این توجه می تواند به همراه خواسته او یا صحبت در باره عدم قبول خواسته او باشد. صحبت کردن موثر ترین راه در برطرف کردن لجبازی است هم در دختران و هم در پسران .

مشاوره تلفنی

 

به طور کلی لجبازی یک واکنش غریزی است . نحوه برخورد با کودکان و نوجوانان لجباز را میتوانید از مشاوران متخصص پرسیده و از راهنمایی های متخصصان روانشناس کودک و نوجوان استفاده کنید . مشاوره تلفنی می تواند یکی از موثر ترین و راحت ترین روش های  جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی باشد  .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دخترانی که قربانی نهنگ آبی شدند
دو شنبه 1 آبان 1396 ساعت 15:17 | بازدید : 284 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

دخترانی که قربانی نهنگ آبی شدند

در ایران  خودکشی دو دختر اصفهانی تحت تاثیر بازی نهنگ آبی، اولین نمونه خودکشی از این دست بود.  اما تا کنون 130 نفر به خاطر بازی نهنگ آبی خودکشی کرده اند. در روسیه در سال جاری گذشته چندین مورد خودکشی دختران جوان در اثر بازی نهنگ آبی گزارش شده است. فیلیپ بودیکین طراح این بازی یک روانشناس است...! او در اظهارات خود بعد از دستگیری اعلام کرده که تنها قصد داشته افراد بیمار را از این طریق از بین ببرد .

بازی نهنگ آبی

در واقع بازی نهنگ آبی یک مدل بازی روانشناختی است که در ابتدا بیشتر افرادی که بیماری و اختلالات روانی دارند و یا عقده یا کمبودی در خود احساس می کنند جذب این بازی می شوند . بازی نهنگ آبی در اولین مرحله خواستار صدمه زدن به بدن قربانی است که اغلب افراد سالم از این کار خودداری می کنند . فقط افرادی که از نظر عاطفی یا خانوادگی دچار مشکل هستند به این بازی بیشتر گرایش نشان می دهند.

بازی نهنگ آبی جسیت؟

در اغلب موارد نوجوانانی که این بازی را انجام داده اند و تا مرحله آخر که همان مرحله خودکشی هست رفته اند از نظر خانوادگی و روابط با والدین بسیار تضعیف پذیر بودند . در برخی موارد نداشتن والدین یا روابط بسیار ضعیف با آنها قربانیان را به ادامه بازی تشویق کرده و فقدان وجود افراد آگاه برای جلوگیری یا توقف مراحل این بازی سبب شده که قربانی تا مرحله آخر بازی را انجام دهد .

مراحل بازی نهنگ آبی

بازی نهنگ آبی شامل 50 مرحله اشت که در مزاحل 1 تا 29 فرد را برای نترسیدن از صدمه به خود و نترسیدن از ارتفاع آماده می کند  . در مراحل 30 تا 49 فرد یک سری کار های روزمره مانند دیدن فیلم ترسناک ، صدمه و آسیب جسمی ، شستشوی فکری توسط یکی دیگر از بازی کن ها  ... را تکرار می کند و زندگی برایش تکراری جلوه می کند . در نهایت در مرحله 50 بازی از قربانی می خواهد که خود را از بلندی پرتاب و یا خودکشی کند .

در صورتی که بازی نهنگ آبی و یا مراحل آن را در فرزند خود دیدید یا شک کردید سریعا ای موضوع را به روانشناس متخصص به صورت مشاوره تلفنی یا حضوری اعلام کنید و همچینین ار را تحت نظر بگیرید .


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , نوجوان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رفتار با کودک بعد از طلاق والدین
شنبه 29 مهر 1396 ساعت 17:8 | بازدید : 277 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

بعد از طلاق با کودکان طلاق چگونه رفتار کنیم؟

 

برخی زوج ها بعد از ازدواج نمی توانند به صورت بالغانه رفتار کرده و امکان دارد در کشمکش های زندگی راه حل جدایی را انتخاب کنند. از آنجایی که جدایی می تواند راه حل ساده ای به نظر برسد ولی همواره روانشناسان خانواده طلاق را به عنوان آخرین راه معرفی می کنند. دلیل ای اتفاق اثرات بسیار مخرب آن بر روی افراد و اطرافیان فرزندان طلاق است.

 

والیدن قبل از بچه دار شدن باید بسیاری از رفتار های خود را بهتر کنند و یکدیگر را بیشتر بشناسند تا هم بتوانند زندگی بهتر داشته باشند و هم بتوانند فرزندان را به شیوه مناسبی تربیت کنند . بعد از تولد فرزند اگر باز هم مشاجره ها ادامه داشت و سبک زندگی  2 نفر هیچ تغییری مشاهده نشد طلاق در سنین کودکی فرزند و زمانی که هنوز درک درستی از دنیای پیرامون ندارد 0 تا 3 سالگی می تواند راهکار باشد. البته هر چند می دانیم که بعد از طلاق والدین فرزند باید با یکی از آنها زندگی کند و از نعمت داشتن پدر یا مادر محروم می شود . نبودن یکی از اعضای اصلی خانواده می تواند تاثیر بسیار مخربی بر شخصیت او ، خصوصیات کودکان طلاق  و نحوه تربیت کودک داشته باشد. گاها نبود پدر ممکن است ایجاد عقده های مالی و حمایتی در کودک و نبود مادر سبب ایجاد عقده های عاطفی در او شود .

 

مشکلات فرزندان طلاق

 

بعد از طلاق گرفتن روش مدارا با کودکان طلاق بسیار متفاوت است و باسد به گونه ای رفتار کرد که نبودن یکی از والدین برای او به صورت یک مسئله مهم تکرار نشود.

 

بچه های طلاق در بزرگسالی

 

نوجوانانی که پدر ندارند نیاز مند حمایت بیشتر هستن هر چند ممکن است به دلیل عقده های دوران کودکی کاملا این موضوع را نفی کنند . نداشتن مادر در نوجوانان سبب کمبود حمایت های عاطفی می شود .

در بسیاری از موارد مشورت با یک مشاور متخصص و روانشناس کودکان طلاق  میتواند راهکار های مناسبی را به خانواده ها و اطرافیان کودکان طلاق بدهد. ای مشاوره می تواند به صورت مشاوره غیر حضوری از طریق مشاوره تلفنی با یک روان شناس متخصص کودک مطرح شده و در صورت حاد  بودن موضوع این مطلب به صورت حضوری در میان گذاشته شود .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روانشناس کودک و تربیت او
پنج شنبه 27 مهر 1396 ساعت 13:25 | بازدید : 262 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

دوران  کودک دوران یادگیری و شکل گیری شخصیت انسان هست و از طرفی دیگر کودکان دارای کمترین امکانات و توانایی ها هستند و برای همین به کمک و توجه اطرافیان نازمند هستند ، برای همین پدر و مادر ها نیاز به آگهی از روش های صحیح و به روز تربیت و آموزش کودک هستند . والدین علاوه بر اینکه شرایط رفاهی مناسب را برای کودکانشان فراهم می کنند باید شیوه های صحیح تربیت ،تنبیه ،تشویق ،آموزش و ... را برای رشد شخصیت کودکانشان بداند و بکار گیرند. در این راستا می توانند کودک مودب و کودک تیزهوش نیز تربیت کنند .

 

اهداف روانشناسی کودک:

روان شناسی کودک یکی از زیر مجموعه های روان شناسی رشد است که هدف آن نگاه  ذره بینی و علمی به کودک و نیازهایش و پیدا کردن شیوه های صحیح پرورش و آموزش کودک است که این موضوع از همان ابتدای تاسیس روانشناسی علمی مورد توجه بوده است

زمینه های مشاوره کودک

مراجعین مشکل های متفاوتی با کودک خود دارند که گاهی علت اصلی آنرا والدین نمی فهمند وو از دیدشان پنهان است و علت اصلی را مشاور با بررسی پیدا میکند. ولی بطور عمده مشکلات مربوط به کودکان موارد زیر است:

·                     اصرار بر خواسته خود

·                     بیش فعالی

·                     پرخاشگری

·                     سوالات جنسی کودکان

·                     دروغ گویی

·                     زور گویی در محیط خانواده یا مدرسه

·                     ترس

·                     گریه و لجبازی

·                     عدم تمرکز

·                     خجالتی بودن

·                     استرس و اضطراب

·                     مشکلات ارتباطی با سایرین

·                     و سایر موارد

 

علت استفاده از مشاوره ی تلفنی کودک

سختی یافتن روانشناس کودک ماهر و باتجربه،مشغله های کاری والدین،وقت،صرف هزینه های زیاد،تلف شدن وقت و انرژی در مسیر رفت و آمد و...تعداد زیادی از والدین با وجود مشکلات به روانشناس مراجعه نکنند و از راهنمایی های آن کمک نگیرند برای همین سازمان بهزیستی مشماره تلفنی را در کل  استان ها اندازی کرد و همچنین بعضی از مراکز خصوصی با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی اقدام به مشاوره تلفنی میکنند و مشکلات هم میهنانمان را رفع میکنند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درمان خجالتی بودن کودک
چهار شنبه 26 مهر 1396 ساعت 13:25 | بازدید : 568 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

درمان کودک خجالتی

 

خجالت کشیدن کودک یک نوع رفتار کودک است . این رفتار برخلاف تصور بسیاری یک عیب یا نقص نیست . خجالتی بودن کودک به راحتی با تشویق و تربیت والدین قابل برطرف شدن است . در برخی از فرهنگ ها کمرویی و خجالتی بودن کودک ستایش نیز میشود و والدین به صورت ناخودآگاه یا خودآگاه  فرزند خود را خجالتی تربیت می کنند . بسیاری از این والدین سر و صدا کردن و شیطنت کودک را ناپسند و بی ادبی می پندارند و به جای داشتن کودک مودب او را خجالتی تربیت می کنند.

خجالت چیست ؟

 از نظر علمی احساس خجالت، یك واكنش طبیعی نسبت به افراد یا محیط‌های جدید است كه در حقیقت تركیبی از حس ترس و كنجكاوی را در خود دارد. به طور مثال شیرخواران و نوزادان یه صورت غریزی با دیدن غریبه‌ها روی‌شان را برمی‌گردانند یا گریه می کنند . این واکنش علاوه بر اینکه سبب گرفتن توجه از والدین می شود در راستای بقای کودک و در امان ماندن از خطر نیز بسیار حیاتی است.

 

نشانه های کودک خجالتی

 

رفتارهایی مانند زیر را اغلب مشاهده می کنیم:

 

خجالتی بودن كودكان بین1 تا 3 ساله  به این صورت است که به زمین نگاه می‌كنند و به پدر یا مادرشان می‌چسبند و حتی ممكن است در این شرایط به مكیدن انگشت شست بپردازند که این خود نشانه ای ازخجالتی بودن کودک است .برای درمان خجالتی بودن کودک 2 ساله میتوان او را به ارتباط با دیگران و جدا شدن از والدین و داشتن استقلال تشویق کرد.

 اما بیشتر بچه‌ها قبل از 3 سالگی به راحتی با همه ارتباط برقرار می‌كنند و به‌نظر بسیار اجتماعی می‌آیند و کودکان منزوی نیستند اما بعد از این سن، ترس بیشتر كودكان از غریبه‌ها شروع می‌شود و آن‌هاحس خجالت و شرمندگی را یاد می‌گیرند.

 

 برای درمان کودکان میتوان از مشاوران روانشناسیکودک و نوجوان از طریق مشاوره تلفنی و حضوری استفاده کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روانشناس کودک
سه شنبه 25 مهر 1396 ساعت 13:8 | بازدید : 291 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

تاثیر مشاوره روانشناسی بر روند تربیت کودکان

تربیت کودکان کاری بسیار بغرنج برای والدین است که میتواند هم بسیار ساده باشد و هم میتواند به یکی از چالش های والدین تبدیل شود و مقدار زیادی انرژی و وقت از پدر و مادر بگیرد

 

 

دلایلی که میتواند منجر به این اتفاق شود میتوان به صورت زیر نام برد

 

 

 

با توجه به مسائل فوق باید دقت داشت تا راهی را برگزید که هر خانواده با شرایط خود بتواند از عهده چالش های پیش آمده بر آید

 

 

متاسفانه به خاطر فرهنگ غالب و طرز فکر بسیاری از افراد جامعه لزوم مراجعه به روانشناس و مشاوره با او را درک نکرده و در موارد نادر و بسیار سخت شاید به مشاور مراجعه کنند غافل از اینکه مراجعه به روانشناس و مشاور میتواند به صورت فعال بسیاری از درگیری های ذهنی و وقتی و هزینه ای را کاهش داده و اتفاقا بسیار مفید باشد

 

 

 

نقش والدین در تربیت نوجوانان و کودکان

 

برای تربیت کودکان نیز همینطور است مراجعه بهروانشناس نوجوان و کودک میتواند بسیار مسیر پرورش کودک را راحت تر از گزشته نموده و حتی محیط خانواده را نیز آرام تر نماید

 

 

البته روانشناس متخصص کودک و نوجوان میتواند ارتباط بهتری با کودک برقرار نماید و حتی در مواقعی که کودک دچار اختلالاتی است درمان را نیز پیگیری کند

 

 

در بسیاری از مواقع مشکلات مابین والدین و نوجوان ریشه در اختلالات وادین دارد و تمرکز پدر و مادر بر کودک نه تنها مفید نبوده بلکه روز به روز شرایط را حاد تر میکند در این شرایط مراجعه به روانشناس کودک و خانواده میتواند راه چاره باشد

 

 

 

البته برای خانواده هایی که فرصت و شرایط مراجعه حضوری را ندارن میتوانن با روانشناس تلفنی و یا مرکز مشاوره تلفنی تماس گرفته و مسائل خود را مطرح نمایند و البته برای خدمات روانشناسی غیر حضوری امکان مشاوره تلفنی تخصصی کودک و نوجوان وجود دارد و مراکزی این خدمات را به صورت تخصصی ارائه میکنند .

 

 


موضوعات مرتبط: کودک , نوجوان , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


داشتن کودک مودب
شنبه 22 مهر 1396 ساعت 17:0 | بازدید : 317 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

داشتن کودک مودب

همانطور که میدانیم روش های تربیتی کودک در دنیای امروز بسیار گسترده و پیچیده شده است. پس میتوان گفت که پرورش کودکان بسیار سخت تر شده است. والدین باید در میان تمامی این اطللاعات و روش ها بهینه ترین و کاربردی ترین متد ها را شناسایی و برای تربیت کودکان به کار بگیرند. در این میان کمک گرفتن از روانشناس کودک می تواند به صورت چشمگیری به والدین کمک کند.

 

خواست والدین از نتیجه تربیت کودک

در این بین مودب بودن کودک برای خانواده ها بسیار مهم است . بطوری که برخی والدین کودک کم رو و خجالتی در عین حال مودب را به کودک بازیگوش ترجیح می دهند. لازم به ذکر است که داشتن کودک کم رو و کودک با ادب بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

یکی از مواردی که باعث خجالتی شدن فرزند می شود باید ها و نباید هایی است که والدین به صورت افراطی به آنها گوشزد می کنند . در این مورد نیز بهتر است که والدین به جای استفاده از نباید ها مانند نکن ، نشین ، نرو ، و ... از تشویق جهت انجام کار هایی مانند به جای آن کار این کار را بکن ، بهتر است کمی صبر کنی و ...

 

پس با کودک چگونه برخورد کنیم

هر چند برای تنبیه کودکان  در برخی موارد به صورت صحیح نیاز است ولی همواره تشویق کردن بسیار موثر تر واقع می شود. کودکان شیفته آن هستن که به آنها توجه شود و از هر راهی این توجه را حاضرند که جلب کنند. اگر این توجه را به صورت تشویق به آنها بدهیم کودک به گونه ای تربیت می شود که سعی می کند آن توجه را با تشویق شدن های دیگر بدست آورد.

نقش والدین در تربیت کودک این است برای اینکه کودکان مودب داشته باشند باید در درجه اول خودشان با آنها مودبانه حرف بزنند .

شما می توانید از طریق مشاوره تلفنی کودک روش های تربیت کردن کودک مودب و نحوه مودبانه حرف زدن با کودک را از مشاوران روانشناس کودک بپرسید.

 


موضوعات مرتبط: روانشناسی , کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جلوگیری از ترک تحصیل نوجوان و افت تحصیلی نوجوانان
چهار شنبه 19 مهر 1396 ساعت 19:40 | بازدید : 348 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

جلوگیری از ترک تحصیل نوجوان و افت تحصیلی نوجوانان

 

طبق آمار سازمان همکاری اقتصادی و توسعه جهانی ، سالانه از هر 2 نوجوان در حال تحصیل یکی ادامه تحصیل را رها می کند. جالب است که در این میان افت تحصیلی دانش آموز نقش بسیار کمی دارد و اغلب دانش آموزان ترک تحصیل کرده دارای هوش تحصیلی متوسط رو به بالایی هستند.

 

چرا این نوجوانان ترک تحصیل می کنند؟

 

دلایک رها کردن تحصیل دانش آموزان در کشور های پیشرفته و در حال توسعه آیا با هم فرق می کند؟

 

راه های جلوگیری از ترک تحصیل نوجوانان چیست؟

 

یکی از مهمترین دلایل ترک تحصیل موضوع افسردگی می باشد.  برخی از نوجوانان به دلیل شرایط خانوادگی و اجتماعی و حتی برخی از آنها به دلایل اقتصادی دچار افسردگی می شوند و هدف مشخصی را دنبال نمی کنند .

 میلشان برای چیز های خوبی که در گذشته می خواستند را از دست می دهند و آینده خود را به خطر می اندازند .

 

در حال حاضر موضوع افسردگی شیوع بیشتری بین نوجوانان داشته است بطوری که میتوان گفت اغلب نوجوانان دچار سردرگمی برای اهداف و زندگی آینده خود است. 

 

تکنولوژی نیز به شدت یافتن این سردرگمی دامن میزند . بطور مثال دیده می شود که پدیده افسردگی در بین نوجوانان در شبکه های اجتماعی به صورت یک امر مثبت تلقی می شود و نوجوانان برای دریافت توجه به راحتی خود را مانند افراد افسرده ، شکست خورده ، نا توان و بدبخت نشان می دهند.

 

راهکار بسیار موثری که می توان به والدین پیشنهاد داد صحبت کردن با فرزندان است . پدیده افسردگی به حدی جدی است که سازمان بهداشت جهانی شعار سال 2017 خود را " بیا حرف بزنیم" جهت درمان افسردگی قرار داده است.

 

 صحبت کردن نباید به صورت نصیحت وار و یا با پرخاشگری یا توهین باشد چرا که ممکن است نتیجه برعکس بگذارد . باید در درجه اول فضای صمیمی ایجاد کنند و سپس به فرزندانشان اجازه دهند که حرف بزند. نیازی به تصحیح کلمات ، برخورد ، و یا در کردن اظهار نظرات نیست. فقط کافی است روبروی فرزند بنشینند و به حرف های او گوش دهند.

 

در صورت نیاز می توانید از مشاوره تلفنی برای دریافت راهکار ها ی مناسب جهت تشویق به ادامه تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل نوجوانان با مشاوران متخصص کودک و نوجوان تماس بگیرید. 


موضوعات مرتبط: کودک , نوجوان , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کودکان اوتیسم و درمان آنها
چهار شنبه 19 مهر 1396 ساعت 11:13 | بازدید : 303 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

نقش والدین در درمان کودکان اوتیسم

اکثر پدر و مادر ها در تشخیص اختلالات فرزندانشان ناتوان هستند . یکی از اختلالاتی که والدین آن را نمی بینند یا در بیشتر موارد نمی توانند در مورد فرزند دلبندشان قببول کنند اختلالت بیماری اوتیسم است. بیماران اوتیسم اغلب در برقرار کردن ارتباط چشمی دچار مشکل هستند.

در چنین شرایطی هرگاه پدر و مادر حدس زدند که از این لحاظ کودک‌شان مشکل دارد، باید از مشاوران روانشناس متخصص کمک بخواهند و منتظر بدتر شدن اوضاع، افزایش علایم یا از بین رفتن بیماری نباشند. درمان کودکان به مراتب آسان تر از نوجوانان و جوانان است . به طور کلی با بالا رفتن سن فرایند درمان اختلال اوتیسم مشکل تر می شود.

افرادی که بیماری اوتیسم دارند در صورت کنترل صحیح و درمان میتوانند به راحتی به  دانشگاه بروند و حتی شغل مناسبی نیز داشته باشند .

امروزه درباره بیماری اوتیسم تحقیقات فراوانی شده است و تا حد قابل قبولی علائم وعوارض و همچنین روش های کنترل و درمان بیماری اوتیسم نیز شناسایی شده اند. امروزه سنجش تشخیص اوتیسم به عنوان اورژانس روانپزشکی کودک حساب شده و به اغلب دانشجویان آموزش داده می شود .

یکی از مواردی که والدین برای درمان بیماری اوتیسم باید در نظر داشته باشند آرام کردن محیط خانه و کاهش عوامل استرس زا می باشد.والدین باید کودک خود را همانگونه که هست قبول کنند و او را با دیگر کودکان سالم مقایسه نکنند.

 کودکان دارای اوتیسم چون در برقراری ارتباط چشمی دچار مشکل هستند می توان از طریق سایر راه های ارتباطی همچون لمس کردن ، با لا بردن تن صدا و موسیقی توجه آنها را جلب کرد.

بهترین راه این است که والدین کودکان مبتلا به اوتیسم در اسرع وقت موارد مشکوک را با روانشناس متخصص کودکان در میان بگذارند تا با اتخاذ روش های همه جانبه و استاندارد بتوانند نوع بیماری اوتیسم را شناسایی و درمان کنند. در قدم اول والدین می توانند از طریق مشاوره تلفنی علائم بیماری اوتیسم که در کودکشان مشاهده می کنند با مشاوران در میان گذاشته تا راهنمایی های تخصصی بگیرند و در صورت نیاز به صورت حضوری مراجعه کنند.

روش های درمانی بیماری اوتیسم ترکیبی از گفتار درمانی ، رفتار درمانی ، فیزیوتراپی ، کار درمانی و تغذیه درمانی می باشد.

 


موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 827
بازدید کل : 40518
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 827
:: بازدید سال : 3315
:: بازدید کلی : 40518